VW sprístupňuje svoju platformu pre elektromobily ďalším výrobcom

2

Volkswagen Group oznámil na autosalóne v Ženeve, že sprístupní svoju platformu MEB, ktorá bola vyvinutá výhradne pre elektromobily, aj ďalším výrobcom. Prvým z nich bude ambiciózny nemecký startup e.GO Mobile, ktorý sa chce stať Teslou pre masy.

Modulárnu platformu MEB vyvinul VW Group pôvodne špeciálne pre elektromobily koncernových značiek VW, Škoda, SEAT a Audi. Do roku 2022 má na nej vyrásť až 27 plne elektrických modelov. A to od kompaktných vozidiel až po lifestylový van Volkswagen ID Buzz s rôznymi výkonnostnými a dojazdovými špecifikáciami.

Elektromobil pre všetkých

Člen správnej rady VW pre elektromobilitu Thomas Ulbrich hovorí: “Projekt vývoja platformy MEB je jedným z najdôležitejších v histórii Volkswagenu. Jedná sa o technologický medzník podobný prechodu z modelu Beetle na Golf.” Platforma má byť pritom kľúčom k “elektrickému vozidlu pre všetkých”.

Taktiež má umožniť doposiaľ nedosiahnuteľný pomer medzi cenou a službami a urobiť z elektromobilu bestseller. V prvej vlne elektromobility má byť vyrobených na platforme MEB celkovo 10 miliónov koncernových elektromobilov.

Kompaktné rozmery, väčší vnútorný priestor

Nová platforma umožní postavenie každodenne využiteľného elektromobilu, ktorý si podľa VW Group budú môcť dovoliť milióny ľudí. Taktiež dovolí inštaláciu väčších batérií, ktoré zabezpečia väčší dojazd. Keďže tie budú ploché a integrované do podlahy, vozidlá ponúknu pasažierom oveľa viac vnútorného priestoru.

Nová platforma má ušetriť VW v rámci produkcie modelu Volkswagen ID3 až 35 % výrobných nákladov v porovnaní s Volkswagenom e-Golf.

Sprístupnenie tretím stranám

Dúfame, že platforma MEB je skutočne takou revolučnou, ako tvrdí VW. A preto by mohlo byť veľkým prínosom pre elektoromobilitu jej sprístupnenie aj pre iných výrobcov, ktorí majú záujem produkovať svoje elektromobily na základoch tejto platformy.

„Už viac ako 100 miliónov našich áut bolo postavených na koncernovej modulárnej platforme, preto sa cítime byť v tejto oblasti odborníkmi. Túto úspešnú koncepciu sme preniesli aj v rámci platformy MEB určenú pre elektrickú éru, pričom sme ju otvorili ďalším automobilkám. MEB sa má stať štandardom elektromobility. Vďaka tejto platforme bude mobilita CO2 neutrálna, bezpečná, pohodlná a dostupná pre čo najväčšie množstvo ľudí. A to preto, lebo MEB robí nákladovo efektívnu aj výrobu emocionálnych malosériových vozidiel, akým je ID. Som potešený, že spoločnosť e.GO Mobile sa stala prvým partnerom, ktorý použil našu elektrickú platformu ako základ pre spoločne definovaný projekt vozidla,“ povedal Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen Group.

E.GO Mobile

Nemecký startup e.GO Mobile má pritom veľké ambície. Veď tvrdí, že sa chce stať Teslou pre masy. Svoj prvý elektromobil, mestský hatchback e.Go Life s cenou od 15 900 €, ktorý vznikol na vlastnej platforme, príde do predaja už v máji. Nové modely však už budú zrejme stavať na platforme od VW. Ďalšou automobilkou, ktorá by mohla využívať MEB, by sa mohol stať Ford, s ktorým VW nedávno vytvoril alianciu.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Volkswagen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základný Volkswagen ID.3 za 24 000 € príde až po drahšej “550 km” verzii
VW čelí vyhrážkam o zastavení dodávok batérií pre jeho elektromobily
Nemecký startup tvrdí, že postavil elektrické “maskované mini-Porsche”

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Pár týždňov dozadu sa porovnávali s Porsche a teraz sa trasú za platformou pre seriové VW auta.
    Takýchto mám najradšej.

  2. Ak by im otroci v montovňiach arbajtovali za 270€ mzdu pri 198 hod. mesačne a na každé druhé vyrobené auto by každý montovňiarsky otrok prispel 0,25€ na baterky od ???? Kórejcov možno by to aj vyšlo konkurenčne na Muska no na Čínu obávam sa že nie.

Pridajte komentár