Elektromobil od Volkswagenu prekonal rekord Formuly 1

0

Plne elektrický Volkswagen ID.R prekonal ďalší rekord. Tentokrát v rámci dlhoročného festivalu rýchlosti v Goodwoode. Doterajším držiteľom rekordu bol pritom monopost Formuly 1 od McLarenu.

Ako vieme, Volkswagen má v oblasti elektromobility obrovské ambície, a tak vynakladá veľké úsilie aj na jej propagáciu. Zdá sa pritom, že závodný elektrický špeciál Volkswagen ID.R je súčasťou marketingovej stratégie. A to veľmi úspešnej, veď v priebehu 1 roka pokoril tento elektromobil už tretí významný rekord.

Ďalší mýtus zborený

Jedným z tradičných mýtov elektromobility je to, že elektromobily sú pomalé nudné vozítka do mesta. To sa pritom už v roku 2008 snažila vyvrátiť spoločnosť Tesla svojím prvým modelom Roadster. Ten jasne ukázal, že slovné spojenie elektrický športiak nie je žiadny oxymoron, pričom výrobcovi pomohol získať pozornosť.

A vyzerá to tak, že podobnou cestou sa vydal aj VW. Jeho Volkswagen ID.R však nie je žiadnou „sériovkou“ so športovými vlastnosťami, ale čistokrvný závodný špeciál. Bol postavený v extrémne krátkom čase, a to za 8 mesiacov. Napriek tomu dopadla jeho prvá veľká zaťažkávacia skúška najlepšie ako mohla.

Špecialista na rekordy

Pred rokom pretavil model ID.R svoj prvý závod na obrovský úspech, keď vytvoril v rámci tradičného závodu do vrchu so 103-ročnou tradíciou (Pikes Peak International Hill Climb) rekord. 20 km do kopca (prevýšenie 1 440 m) pritom zvládol za necelých 8 min.

Minulý mesiac sa zas stal najrýchlejším elektromobilom na legendárnom okruhu v Nürburgringu (6:05). A aktuálne sa mu podarilo prekonať 20-ročný rekord monopostu Formuly 1 – McLaren MP4/13, ktorý riadil Nick Heidfeld. Ten pritom disponoval motorom V10 a výkonom 780 koní pri hmotnosti nižšej ako 600 kg.

Papierovo slabší ako F1

O sile a potenciáli elektrického pohonu v motoršporte aktuálne opäť presviedča elektromobil Volkswagen ID.R. Veď ten nemá tak vysoký výkon (680 k) a tak nízku hmotnosť (necelých 1 000 kg) ako spomínaný monopost F1. Napriek tomu zajazdil okruh v Goodwoode (1,82 km) rýchlejšie (41,18 s vs. 41,6 s).

VW aktuálne neprezradil, akou batériou disponoval jeho špeciál v rámci týchto závodov. Verzia, ktorá jazdila Pike Peaks mala 43 kWh Li-ion akumulátor. Podľa Insideevs však VW prezradil údaje o maximálnej rýchlosti (270 km/h) a zrýchlení (0 – 100 km/h za 2,23 s).

Zdroj titulnej fotografie: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk sa vyjadril na tému vstupu Tesly do Formuly E
Monopost F1 vs. Tesla Roadster 2, plus fotografia kufra
Predstavený bol závodný špeciál Tesla Model S P100DL EPCS V2.3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár