Volkswagen predstavil veľké elektrické SUV ID. Roomzz

0

Volkswagen predstavil už 6. koncepčný model zo svojej pripravovanej rodiny elektromobilov ID, a to Volkswagen ID. Roomzz. Ide o veľké SUV, ktoré ponúkne 3 rady sedadiel. Automobilka pritom potvrdila, že model sa dostane do sériovej výroby.

Výrobca opisuje model Volkswagen ID. Roomzz ako multivariabilné multifunkčné bezemisné SUV, ktoré patrí do „triedy 5-metrových vozidiel“. Takže aspoň čo sa týka dĺžky, môže konkurovať Tesle Model X. Roomzz má pritom vyhovovať ako rodinným, tak aj podnikateľským požiadavkám.

„Toto SUV je monolit, pričom pôsobí ako by bolo vytesané z jedného kusu materiálu. Roomzz sa pohybuje s ľahkosťou, ticho a bez emisií,“ hovorí Klaus Bischoff, šéfdizajnér automobilky Volkswagen.

Koncepčné vozidlo podporuje autonómnu jazdu 4. úrovne, teda druhú najvyššiu, čo znamená, že dokáže jazdiť bez zásahu vodiča. Interiér je variabilný a dokáže sa prispôsobiť jazdnému režimu. Napríklad v autonómnom móde sa môžu sedačky pootočiť o 25 stupňov smerom dovnútra, čo uľahčí pasažierom komunikáciu.

V modeli Volkswagen ID. Roomzz nájdeme úplne nové materiály. Napríklad poťahy sedadiel, ktoré sa budú nachádzať v rámci sériovej verzie až v troch radoch, sú vyrobené z látky AppleSkin, ktorá je zložená z obnoviteľnej suroviny. Elektromobil využíva aktívny filtračný systém CleanAir, ktorý zaručí v kabíne čistý vzduch, napriek okolitému znečisteniu.

Volkswagen ID. Roomzz – špecifikácie

Pod kapotou vozidla nájdeme 2 elektromotory s celkovým výkonom 225 kW, ktoré poháňajú obe nápravy. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h. O „dopovanie“ elektromotorov sa stará 82 kWh batéria, ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 450 km (WLTP). Tá pritom podporuje rýchlonabíjanie výkonom 150 kW, pričom sa dokáže nabiť z 0 na 80 % za 30 min.

Nový koncepčný elektromobil je tak efektívnejší ako o niečo menšie koncernové Audi e-tron, ktorého sériová verzia dokáže „vyšťaviť“ z 95 kWh (využiteľných 84 kWh) batérie 417 km (WLTP). Inak, ak sa vám zdajú spomínané špecifikácie povedomé, vedzte, že takmer identické nájdeme u kompaktných koncernových modelov Volkswagen ID. CrozzŠkoda Vision E a Škoda Vision iV.

Volkswagen tak zrejme nebude raziť cestu, čím vyšší segment, tým vyšší výkon. A to je v kontexte minimalizácie nákladov na vývoj a výrobu, ako aj dostatočného výkonu 225 kW a maximálneho krútiaceho momentu dostupného od 1. otáčky pomerne rozumný krok.

Volkswagen ID. Roomzz zažije svoj výstavný debut na autosalóne v Šanghaji, ktorý sa uskutoční od 18. do 26. apríla. Sériová verzia modelu sa má dostať na čínsky trh v roku 2021. Ten bude zrejme prvým, na ktorom sa bude vozidlo predávať.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda, VW a SEAT ohlásili elektromobily pod 20 000 €. Čo je kľúčom?
VW oznámil nové plány: 70 elektrických modelov a 22 mil. predaných kusov
VW: Spaľovacie autá budeme zdražovať, elektromobily zlacňovať

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár