VW informuje o prvých vylepšeniach svojich elektromobilov cez aktualizácie na diaľku (OTA)

0

Automobilka Volkswagen avizuje skoré aktualizácie svojich elektromobilov z rodiny ID, a to jednoducho softvérovo na diaľku, podobne ako napr. v prípade smartfónov. A uviedla, čoho sa bude týkať prvá z nich.

Elektromobily Tesla už roky ponúkajú softvérové aktualizácie na diaľku (tzv. OTA), vďaka ktorým je možné vozidlá najmä vylepšovať (a to aj výkon, dojazd, rýchlosť nabíjania či bezpečnostné a asistenčné systémy), zavádzať nové funkcie (napr. Sentry Mode či Dog Mode), odstraňovať mnohé druhy problémov bez nutnosti návštevy servisu alebo zavádzať úpravy a funkcie na základe spätnej väzby a prianí zákazníkov.

Vozidlá tak môžu byť časom z mnohých hľadísk ešte lepšie ako pri kúpe a môžu tak držať krok s novšími modelmi, čo môže mať pozitívny vplyv na ich zostatkovú hodnotu. A do OTA sa konečne púšťajú aj ďalší výrobcovia automobilov.

VW začína tento mesiac

Vzhľadom na svoju avizovanú orientáciu na elektromobilitu a digitalizáciu nemôže prekvapiť, že medzi prvých patrí koncern VW Group, resp. značka Volkswagen. Tá pritom aktuálne uvádza, že toto leto spúšťa pravidelné aktualizácie softvéru OTA pre svoje elektromobily z rodiny ID.

Prvým modelom, ktorý sa ich dočká už tento mesiac, bude „prvorodený“ model Volkswagen ID.3. Ten dostane na diaľku prostredníctvom mobilného dátového prenosu najnovšiu verziu softvéru “ID.Software2.3”, pričom uprednostnení budú úplne prví zákazníci z tzv. „First Movers Club-u“. Môže ísť teda o aktualizáciu zameranú aj na odstránenie problémov nevyladeného softvéru, s ktorým sa potýkali prvé vozidlá. Potom prídu postupne na rad ďalší zákazníci, ktorí vlastnia modely ID.3 a ID.4.

Softvérové aktualizácie na diaľku (OTA) budú podľa VW prebiehať pravidelne,  a to štvrťročne. A tá prvá prinesie vylepšenie „ID. Light“ funkcionalít, optimalizáciu systémov rozpoznávania okolia a dynamického riadenia diaľkových svetiel, vylepšenie funkčnosti a dizajnové úpravy infotainmentu, ako aj „vylepšenia výkonu a stability“.

Volkswagen pritom dodal, že ich nová elektronická architektúra umožňuje zjednodušenú výmenu dát a funkcií medzi systémami v aute, pričom prostredníctvom OTA je možné aktualizovať 35 riadiacich jednotiek.  Každopádne ďalšie zjednodušenie by určite priniesla väčšia centralizácia riadenia systémov v aute. A práve to by sme mohli očakávať od architektúry ďalšej generácie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Autá Tesla „zrejú ako víno“: Súhrn bezplatných vylepšení za rok 2019
Už aj značka VW oznámila dátum ukončenia výroby spaľovacích áut
Mercedes sa uberá cestou Tesly. Chystá softvérovo definovanú architektúru

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár