Volkswagen I.D.: Všetko, čo vieme o pripravovanom konkurentovi Tesly Model 3

0

Volkswagen I.D. bude prvým vozidlo z početnej rodiny elektromobilov novej generácie “I.D.”. Zároveň sa stane úplne prvým modelom značky, ktorý bol od počiatku navrhnutý ako elektromobil. Na trh sa dostane už budúci rok, pričom produkčná verzia by mohla niesť aj meno Volkswagen Neo. Nemecká automobilka ho pasuje do role Tesla Model 3 “killera”. Má na to?

Takmer identický ako koncept

Aktuálne správy z prostredia wolfsburgskej automobilky hovoria o tom, že finálny dizajn kompaktného elektrického hatchbacku bol definitívne schválený. Podľa šéfdizajnéra VW, Klausa Bischoffa, sa produkčné vozidlo takmer vôbec nelíši od konceptu, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2016.

“Rozmery, dizajnové línie a veľkosť kolies sú identické s konceptom,” hovorí Bischoff. Kvôli legislatíve bol nahradený kamerový systém klasickými spätnými zrkadlami. Do sériového vozidla sa taktiež nedostanú elektrické kľučky, a to kvôli nákladom. Tieto novinky tak zrejme potvrdzujú pravdivosť uniknutej fotografie, na ktorej sa údajne nachádza sériová podoba Volkswagenu I.D.

volkswagen i.d. neo

Uniknutá fotografia. Zdroj: bild.de

Cena porovnateľná s dieselovými modelmi!

Konkrétna cena Volkswagenu I.D. zatiaľ známa nie je, avšak predstavitelia automobilky nám poskytli dve pomerne dobré indície. O tú prvú sa postaral pred 10 mesiacmi manažér stratégií koncernu VW Group, Thomas Sedran. Ten povedal, že elektrický hatchback bude o 7 až 8 tisíc dolárov lacnejší ako Tesla Model 3.

Cena Modelu 3 pritom bude začínať na sume 35 000 USD. Nebolo však jasné akú verziu Tesly mal Sedran na mysli. Aktuálne správy však naznačujú, že pre porovnanie použil práve tú najlacnejšiu. Podľa nich by mal byť totiž VW I.D. v cene porovnateľnej s dieselovými modelmi.

To by mohlo znamenať ešte nižšiu sumu ako 27, resp. 28 tisíc USD (23 000 až 24 000 €). To sa nám zdá v súčasnej dobe ako nereálne, avšak masová produkcia modelu bude spustená až v roku 2020, pričom VW má uzatvorené s výrobcami batérií kontrakty vo výške 50 miliárd €. No a pri takejto sume sa dajú predpokladať významné “množstevné” zľavy. A ako vieme, najdrahšou položkou elektromobilov sú práve ich batérie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW predstavil 4. elektromobil z rodiny I.D. Model Vizzion je sedan vyššej triedy
Mercedes-Benz EQA: Všetko, čo vieme o elektrickom kompaktnom hatchbacku
Mercedes-Benz EQC: Všetko, čo vieme o prvom elektrickom SUV zo Štuttgartu

Volkswagen I.D. – špecifikácie

Typ: 5-dverový, 5-miestny hatchback
Pohon: elektrický, zadná náprava (viacprvková)
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4100 x 1800 x 1530 mm
Rázvor náprav: 2 750 mm
Batožinový priestor (po sklopení zadných sedadiel): 980 l
Rozloženie hmotnosti (p:z): 48:52
Výkon: 125 kW (170 k)
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): pod 8 s
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Dojazd: 400 až 600 km (NEDC) – rôzne batérie
Nabíjanie: na 80 % za 30 min (neskôr možná podpora 800V nabíjania)
Polomer otáčania: 9,9 m
Uvedenie na trh: 2019/2020
volkswagen i.d.

Zdroj: VW

Testovacie prototypy sú už na ceste

Volkswagen uvádza, že prvé predprodukčné testovacie prototypy, ktoré boli vyrobené v apríly tohto roku, sú už na ceste. Inžinieri nemeckej automobilky tak majú 16 mesiacov na dokončenie finálnej verzie. Podľa šéfa VW má byť intenzívna fáza testovania zahájená v septembri. Sériový model pôjde do výroby v novembri 2019, pričom prvé kusy sa majú objaviť na trhu ešte koncom roka.

Zdroje: AutoCar, VW Group

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!