Predstavený VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €

7

VW dnes predstavil koncept Volkswagen ID. Life, ktorý ukazuje, ako by mal vyzerať ich sub-kompaktný elektromobil s cenou od cca 20 000 € a dojazdom až 400 km.

Už dlhšiu dobu nám predstavitelia koncernu Volkswagen Group sľubujú menšie cenovo dostupné elektromobily veľkosti modelov VW Polo či T-Roc, ktoré by mohli niesť meno Volkswagen ID.1 a ID.2, pričom na trh prídu aj pod značkami Škoda, Seat a možno aj Audi. No a aktuálne nám aj značka VW približuje, ako by mohli vyzerať a čo ponúknu. Nemusí však ísť o dizajnové trojičky/štvoričky, čo naznačuje aj koncept Cupra UrbanRebel.

„ID. Life je naša vízia plne elektrickej mestskej mobility ďalšej generácie. Koncepčné vozidlo ponúka náhľad modelu ID zo segmentu malých áut, ktorý uvedieme na trh v roku 2025, a to s cenou okolo 20 000 €. To znamená, že sprístupníme elektrickú mobilitu ešte väčšiemu počtu ľudí,“ povedal Ralf Brandstätter, šéf značky Volkswagen.

Známe špecifikácie

Volkswagen ID. Life vyrástol na menšom variante modulárnej e-platformy MEB, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre segment malých automobilov. Predstavený koncept je pritom prvým modelom s pohonom predných kolies, ktorý vznikol na základoch MEB.

Koncepčný model má byť vybavený elektromotorom s výkonom až 172 kW, čo nie je zrovna hodnota, ktorú by sme očakávali od sériového mestského vozidla. Ale ktovie, možno ho dostane špeciálna top verzia. Mimochodom, výkonný elektromotor má zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 s.

Zrejme oveľa viac ako výkon poteší na tento segment vozidla kapacitne nemalá batéria. Tá má kapacitu 57 kWh a má zabezpečiť dojazd 400 km. Avšak ak by sa takáto verzia dostala do sériovej výroby, v jej prípade by sme pravdepodobne nemohli rátať s avizovanou základnou cenou okolo 20 000 €. V „štandarde“ zrejme môžeme očakávať kapacitne menšiu batériu a aj menší dojazd. VW každopádne sľubuje, že aktualizáciou softvéru bude možné zlepšovať aj dojazd či nabíjacie schopnosti a výkon.

Zaujímavé funkcie

Koncept Volkswagen ID. Life sa spolieha na kamery a displeje namiesto spätných zrkadiel. Uvidíme však, či sa toto riešenie dostane aj do sériového vozidla. Funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykového panela na volante či do palubného systému integrovaného smartfónu alebo tabletu.

ID. Life sa podľa Nemcov môže stať kinom či herným centrom, a to vďaka dodávanej hernej konzole a projektoru, ako aj projekčného plátna, ktoré sa v prípade potreby vysunie z palubnej dosky. V interiéri tiež nájdeme 230-V napájací zdroj, ku ktorému je možné pripojiť rôzne zariadenia.

Dostupná by mohla byť aj verzia s odnímateľnou plátennou strechou. A potešiť by tiež mali do roviny sklápateľné sedadlá, čo má umožniť vytvoriť „posteľ“ s dĺžkou okolo 2 m. Nuž uvidíme, čo napokon prinesie sériový model. Škoda len, že si na to budeme musieť počkať až do roku 2025.

volkswagen id. life

Zdroj: VW

Zdroj: VW 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat
Škoda „Elroq“ má byť prvým z menších cenovo dostupných elektromobilov od VW Group
Už aj značka VW oznámila dátum ukončenia výroby spaľovacích áut. Z časti môže „dorovnať“ Audi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Všimnite si prevahu marketingového oddelenia nad technickým. Aby náhodou menej solventný zákazník nedostal dobré auto, dajú motor dopredu. Tento nezmysel prinesie menší polomer otáčania pre mestské auto, menšiu životnosť nápravy a rozbiehať sa do kopca po daždi, tobôž na snehu bude horšie, ako s ICE s predným pohonom. VW nielenže stavia zaostalým spôsobom všetky svoje BEV autá, ale úmyselne navrhne hlúpe auto. Pozrite sa ako navrhol Gordon Murray mestské BEV auto, ako to robí Tesla a oveľa lepšie to robia aj Činania s Wuling Hong Guang MINI EV a novým Baojun KiWi EV. Príkladov, kde sa môže VW učiť je už veľa.

    Celkom ma pobavila analýza na čínskom webe o predajnom prepadáku ID4 a aktuálnom predstavení ID3, kde konštatovali, že jediné čo ich zachráni je už iba nízka cena. Pretože ich prémiové BEV sú definované iba vysokou cenou. Ostatné parametre prémiovosti ich STOP SMART autá už nesplňujú…

      • Správny postreh, cpú to aj do vanov pre kuriérov. Spýtajte sa na ich skúsenosti s jazdou v zime. Je to vyslovene nebezpečné, zvlášť pre okolo stojacich ľudí, keď to rado stráca trakciu.

        Len pre zaujímavosť, Ford Tranzit má zadný pohon a Mercedes Sprinter má mať tiež, ale až v novej generácii 2023.

        Ešte poznámka k úžitkovým autám. Tam je vyslovene vhodné mať elektromotor na každej náprave. Pretože to je relatívne veľmi lacné, bezpečné a v prípade poruchy máte zálohu.

  2. Všetky tie parametre sú zaujímavé. Výkon, baterka, dojazd, zdroj 230 V.
    Ale (pri použití zdravého sedliackeho rozumu) nech mi niekto preboha vysvetlí, načo je v malom mestskom autíčku kino, herné centrum – herná konzola, projektor, plátno, možnosť vytvoriť posteľ s dĺžkou 2 m…
    Umele zvyšovať cenu nezmyselnými doplnkami?
    Viem, že tie veci sú dnes veľmi lacné, ale… ale aj tak?

    • Postel 2m ocenia vsetky pariky hlavne ked zas zavru hoteli/penziony pocas lockdownu. A medzi cislami si mozu pozriet film, alebo zahrat hru. VW to ma vymyslene. 🙂

    • Zcela s vámi souhlasím. Když už chtějí vyrobit malé a laciné auto, nechť vyrazí mezi lid. Vyrobili asi 2000 elektrických Citigoe, co si tak vzít tužku, zápisník, obejít je a poptat se, co by uživatelé těchto vozů chtěli zlepšit, co je rozčiluje a co se naopak povedlo…

      Za mě: Považuji Citigoe za parádní vozítko a jen pár drobností softwarového rázu mě denně vytáčí. Co se týká HW, tak rozhodně to chce zadní náhon a zvětšit rejd. A když odstraní středový tunel, tak to bude paráda. No a protože je to koncernový vůz, tak nepředpokládám, že by měl frunk, ale hodil by se.

Pridajte komentár