Dizajn elektromobilu VW ID. Life s cenou od 20 000 € má byť kompletne prepracovaný

11

Z nášho pohľadu celkom zaujímavý koncept Volkswagen ID. Life, na základe ktorého má vzniknúť sériový sub-kompaktný elektromobil, sa mal podľa správ dostať do nemilosti z hľadiska dizajnu. Tím slovenského šéfdizajnéra značky VW, Jozefa Kabaňa, má už pritom pracovať na novom návrhu.

Volkswagen už dlhšie uvádza, že pracuje na „vstupnom“ elektromobile, ktorý bude začínať na cene 20 000 €. Pôjde o „sub-kompakt“, teda vozidlo veľkosti modelov VW Polo či T-Roc s avšak o triedu väčším vnútorným priestorom, pričom sa dočkáme aj jeho koncernových súrodencov od značiek Škoda a Cupra.

V septembri sme spoznali koncepčný elektromobil Volkswagen ID. Life, z ktorého má vychádzať „sériovka“ od značky VW (predpokladá sa meno Volkswagen ID.2). Aktuálne však prichádzajú z Nemecka neoficiálne správy, že predstavený dizajnový koncept  sa pravdepodobne do sériovej výroby nedostane, informuje Ecomento na základe správy od portálu Automobilwoche, ktorý sa špecializuje na automobilový priemysel.

Podľa zdrojov Automobilwoche má Kabaňov dizajnérsky tím už pracovať na novom modernejšom dizajne. Zameriavať sa má pritom aj na multimédia a konektivitu, aby vozidlo presvedčilo mladých zákazníkov.

„Nadčasový dizajn“

Podľa vyjadrení Jozefa Kabaňa z októbra minulého roku bolo v prípade konceptu ID. Life cieľom navrhnúť crossover s nadčasovým dizajnom. A to z dôvodu, že autá sú dnes konektívne a pravidelne dostávajú bezdrôtové aktualizácie (OTA), vďaka ktorým držia krok s dobou. A preto by bola škoda, keby im to kazil dizajn, ktorý čoskoro zostarne.

A dodal, že urobiť auto so silným charakterom sa dá aj bez obrovského množstva stylingových prvkov a doplnkov. Na základe správy od Automobilwoche by sa však mohlo zdať, že tento nekomplikovaný nadčasový dizajn sa nestretol so všeobecným nadšením.

Sme veľmi zvedaví, ako sa táto záležitosť vyvinie. Pôjde totiž zrejme o veľmi dôležitý model, ktorý by mohol priniesť elektromobilitu oveľa širšiemu okruhu motoristov, vzhľadom na avizovanú cenu. Každopádne informácie od Automobilwoche sú neoficiálne. Takže ich treba brať zatiaľ s rezervou.

Na záver ešte pripomíname, že koncept Volkswagen ID. Life je podľa výrobcu vybavený elektromotorom s výkonom 172 kW a batériou s kapacitou 57 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 400 km. Sériový model sub-kompaktného elektromobilu má však prísť na trh až v roku 2025, takže VW má ešte dostatok času na vykonanie rôznych zmien.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf VW Group avizuje vylepšenia pre elektromobily či nové elektrické modely
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat
Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

    • Predný náhon je hotové nešťastie pre slovenské podmienky. Je vidieť ako ignorujú zimný škandál StreetScooter. Ford E-Transit a 2024 Mercedes-Benz eSprinter sa už z tejto lekcie dokázali poučiť. Majú RWD.

      Našťastie pribúdajú zimné testy automobilových novinárov, kde BEV s FWD jasne prehrávajú oproti koncepcii RWD.

      • Súhlasím,, pri rovnomerne rozloženej hmotnosti je predný náhon s vysokým krútiacim momentom nešťastím,, väčšinou ho pchaju do prerabok fosilakov,, ale dať ho do dedikovanej platformy je pruuser

    • Možná by se měli napřed zaměřit na „nezbytné funkce takto velkého vozu“, ty optimálně zajistit (rozmístění a systémová integrace agregátů, atd.) a teprve na tohle namalovat nějaký kabát, tj. design vycházející z funkce.
      Tak by (asi) nedocházelo k přešlapům typu „letní kino s akváriem v městském voze“, 172 kW motor ve „vstupním“ elektromobilu, nabíjecí port na nejpitomějším místě jaké si dokážete představit, náhon předních kol, malý rejd atd…

  1. Dizajn je nepochybne dôležitý. Veď ako na prvé jabĺčko v mise siahneme na to najkrajšie, aj keď vo vnútri môže byť kyslé, alebo aké.
    Autá ale nie sú jabĺčka. Veď si zoberme Teslu – najsupertechnika, obrovský rozmach produkcie a predaja, technického pokroku atď.
    A dizajn? Všetky sa podobajú na seba ako vajce vajcu (teda okrem Cybertruck, Roadster), žiadne dizajnérske kreácie. A vadí to snáď niekomu? Asi sotva a aj to ťažko. Aspoň to nepodlieha žiadnym módnym trendom.
    Škoda, že sa v komentároch nedajú zverejniť fotografie. Ako perličku by som dal fotografiu Tesly Model X (urobenú v Štuttgarte), patriacu stavebnej firme, ktorá si auto nechala, zrejme z reklamných dôvodov, pomaľovať obkladačkami. Pôsobivé. Ale to je už úplne iná kapitola…

    • Jen vypíchnu z článku designového studia:
      Design je často komunikován a vnímán pouze jako estetická stránka věcí. Nejde však jen o vzhled. Dobrý design je vždy kombinací vzhledu, funkce, ale také potkání se s potřebou cílové skupiny. Jen tak dokáže být skutečně efektivním řešením.

Pridajte komentár