Elektrický hatchback Volkswagen ID bude vybavený 50 aj 80 kWh batériou. Čo dojazd?

0

Člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen zodpovedný za elektromobilitu, Thomas Ulbrich, prezradil nové informácie o pripravovanom elektrickom hatchbacku Volkswagen ID. A nielen o ňom.

Ulbrich hovorí, že nová rada elektromobilov z rodiny ID nie je len reakciou na kauzu Dieselgate. Spomína model Volkswagen e-Golf, ktorý je na trhu od roku 2014. Zdôrazňuje pritom, že je oň veľký záujem, nakoľko je „vypredaný“ na mesiace dopredu.

Modely z rodiny ID však budú prvými vozidlami značky, ktoré budú od základov postavené ako elektromobily. A to na špecializovanej e-platforme MEB, ktorej modularita umožňuje jednoduchšie a lacnejšie stavanie elektrických áut rôznych typov a segmentov. Na jej základoch má vyrásť až 27 koncernových modelov.

Kórejské batérie, vlastné motory

V súvislosti s príchodom prvého elektromobilu ID Ulbrich spomína koniec roka 2019. To je opäť zmena, keďže doteraz posledné informácie na túto tému naznačovali ročné oneskorenie. Modelová rada ID bude využívať batérie kórejských výrobcov LG Chem a Samsung SDI. Motory si bude vyrábať VW sám, v Kasseli.

„Širokospektrálny“ dojazd

Ulbrich taktiež prezradil, že elektrický hatchback Volkswagen ID bude v základnej verzii disponovať batériou s kapacitou cca 50 kWh. Tá má ponúknuť dojazd 330 km (WLTP), pričom má stáť pod 25 000 €. Top verzia má zas obsahovať 80 kWh batériu, ktorá sa postará o dojazd cez 550 km (WLTP).

Christian Senger, šéf produktovej rady VW pre elektromobilitu, sa pritom pred niekoľkými týždňami vyjadril, že Volkswagen ID bude v ponuke v troch verziách. Tá stredná má mať vyšší dojazd, ako pôvodne zamýšľaných 400 km. Ten sa podľa neho viac približuje k hodnote 450 km (WLTP).

Obojsmerná „nabíjacia stanica“

Nedávno sme vás informovali, že Nissan Leaf získal povolenie na prevádzkovanie systému V2G. Teda spätné poskytovanie energie z jeho batérie do elektrickej siete. A niečo podobné chystá aj Volkswagen. Zákazníkom bude totiž poskytovať „systém domáceho energetického manažmentu“.

Ten dokáže nabíjať elektromobil, ale aj posielať elektrickú energiu vyrobenú napríklad prostredníctvo solárneho zaradenia do elektrickej siete. Podľa Ulbricha umožní tento systém maximalizáciu energetickej a nákladovej efektívnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen a Ford by mohli spolupracovať aj na elektromobiloch
Šéf VW: “Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie”
Elektromobily od Volkswagenu majú mať cenu porovnateľných nafťákov

Zdroj: Tagesspiegel cez Ecomento, titulná fotografia: VW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár