Volkswagen predstavil domáce nabíjacie stanice „pre každého“

8

Automobilka Volkswagen chystá veľkú „e-ofenzívu“, pričom chce svojim zákazníkom zabezpečiť kompletný ekosystém, vrátane domácich nabíjacích staníc ID. Charger. Hovorí pritom, že ide o nabíjačky pre každého, pričom zdôrazňuje cenovú dostupnosť a pokročilú funkcionalitu.

Predaj domácich nabíjacích staníc od Volkswagenu bude spustený v novembri tohto roka, aby mali zákazníci dostatok času na zabezpečenie domáceho nabíjania pre nový elektromobil nemeckej značky, ktorým je nedávno predstavený Volkswagen ID.3. Spustenie dodávok vozidla je pritom naplánované na jún budúceho roku.

Nabíjacie „wallboxy“ od VW bude možné objednať cez internet alebo u predajcov značky. V prípade potreby vie Volkswagen zabezpečiť odbornú inštaláciu a sprevádzkovanie nabíjacej stanice. Zákazník má pritom na výber z troch verzií.

3 verzie a cena od 399 €

Základná verzia za 399 € nesie jednoduché označenie ID. Charger. Obsahuje nabíjací kábel Type 2 a umožňuje nabíjanie výkonom až 11 kW. VW pritom uvádza, že sa tak vozidlo nabije 5-krát rýchlejšie ako z bežnej domácej zásuvky. V prípade elektromobilu VW ID.3 s 58 kWh batériou to má znamenať nabitie cca za 6 hodín.

Verzia ID.Charger Connect za 599 € ponúka navyše digitálne smart funkcie. Môže byť pripojená k domácej sieti alebo smartfónu cez WLAN alebo LAN. Za príplatok je dostupné aj LTE pripojenie. Vďaka tomu je možné nabíjačku spravovať pomocou mobilnej aplikácie, uskutočňovať na diaľku jej údržbu a aktualizáciu softvéru či riadiť prístup prostredníctvo nabíjacej karty.

Top verzia ID.Charger Pro ponúkne za 849 € integrovaný elektromer pre presné vyúčtovanie nabíjania, pričom LTE konektivita je štandardom. Umožňuje tak napríklad pohodlný fakturačný proces pre vodičov a zamestnancov firiem. LTE dáta sú pritom zahrnuté v cene nabíjačky.

Volkswagen ponúkne svojim zákazníkom okrem domácich nabíjačiek aj elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov. A to prostredníctvom novej koncernovej značky Elli. Koncern VW Group navyše v júni oznámil, že vybuduje v Európe 36 000 nabíjacích bodov pre elektromobily.

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky o chystaných „lacných“ elektromobiloch značky VW
Šéf VW hovoril o kúpe Tesly, jej bankrote a Elonovi Muskovi
VW založil novú značku, ktorá sa bude špecializovať na elektromobilitu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Ale wallbox od tesly je dačo iné, ten má priamo v sebe obrovskú batériu, ktorá dokáže absorbovať napr. lacnú energiu vnoci alebo zo slnka a potom aj omnoho rýchlejšie dávkovať túto časť energie cca 10 KW do automobilu alebo ju používať pre domácnosť.

      • Pán sa dobre vyjadril….wallbox od tesly je kvázi domáca nabíjačka tzv. Destination charger je to nabíjačka wallbox-ového typu. To čo myslíte vy je Tesla Powerwall, tá má 10kWh batériu a je to vlastne domáce úložisko.

    • Na lidi ze sídliště můžeme ještě 15 let zvysoka víte co. protože v ČR kupují 80% nových aut jen firmy, a ty to mají pořešené. Těch 20% jsou lidi s barákem nebo drahým bytem s garáží pod ním, co mají na nové auto prachy. V SR to je podobné, taky máte průměrný věk auta 15 let, takže než bude někdo ze sídliště řešit v roce 2034 nové auto a bude si třeba chtít koupit ojetý elektromobil (což může už dnes, ale od 150 tis. Kč výše, což je pro něj moc za malé autíčko, větší startují na 300 tis. Kč),, tak už bude ve stožárech veřejného osvětlení kolem parkovacích stání zásuvka. Odemčení nebo spuštění prozvoněním telefonního čísla z registrovaného telefonu, platba paušálem nebo dle odebraných kWh. Opravdu nikdo dnes neřeší sídliště, není důvod.

Pridajte komentár