Wolfsburgská automobilka prezradila nové, veľmi zaujímavé informácie o elektrickom hatchbacku Volkswagen ID. Tie sa týkajú jeho ceny, dojazdu, nabíjania, priestoru, konektivity a variantov, ktoré budú až tri. O tomto modeli hovoril výrobca v minulosti sebavedomo ako o Tesla Model 3 „killerovi“. Minimálne cenou by však mohol Tesle „zavariť“.
Na úvod sa trošku zorientujeme v názve pripravovaného elektromobilu. Koncepčné vozidlo sa označovalo ako „Volkswagen I.D.„, pričom jeho interné kódové značenie bolo „Volkswagen Neo“. Produkčný model by mal niesť meno „Volkswagen ID.“. Aby sme vás nemiatli bodkou, budeme ho označovať ako „Volkswagen ID“.
V základe 330 km dojazd
Nové informácie od Thomasa Ulbricha, člena tímu VW pre elektromobilitu, hovoria o veľmi konkurencieschopnej cene elektrického hatchbacku, ktorý pôjde do výroby už budúci rok. Veď má stáť v základnej verzii, ktorá ponúkne dojazd 330 km (WLTP), menej ako 25 000 €. Pod „kapotou“ pritom nájdeme 48 kWh batériu. K dispozícii budú palubné nabíjačky s výkonom a 7,2 a 11 kW a podpora DC nabíjania výkonom 125 kW.
Cena dobre vybavovaného dieselového Golfu
Základná cena vozidla je vzhľadom na súčasné pomery veľmi pozitívnym prekvapením, aj keď VW naznačoval podobnú cenu už v minulosti. Ale vtedy tomu zrejme veril len málokto. Veď 25 000 € stojí dobre vybavený dieselový Golf.
Nízka cena vďaka MEB
Za touto cenou stojí podľa Ulbricha nová modulárna platforma MEB, vyvinutá špeciálne pre koncernové elektromobily skupiny VW Group. Na jej základoch by malo vyrásť až 27 modelov. Nová platforma ušetrí VW v rámci produkcie modelu ID až 35 % výrobných nákladov v porovnaní s Volkswagenom e-Golf.
Veľkosť Golfu, priestor Passatu
Volkswagen ID by mal ponúknuť vnútorný priestor väčšieho modelu Passat. A to vďaka novej platforme MEB. Veď tá ponúka až o 210 mm dlhší rázvor ako kompaktný Golf. Ak si model ID tento rázvor zachová, môže priestorovo konkurovať Tesle Model 3 (2 875 mm).
Ďalšie verzie s vyšším dojazdom aj výkonom
Christian Senger, šéf produktovej rady VW pre elektromobilitu, hovorí, že Volkswagen ID bude v ponuke v troch verziách. Tá stredná má mať vyšší dojazd, ako pôvodne zamýšľaných 400 km. Podľa Sengera sa viac približuje k hodnote 450 km (WLTP). O finálnom dojazde top verzie sa zatiaľ vo Volkswagene ešte nerozhodlo.
Ak chce VW konkurovať v tomto smere Tesle Model 3, malo by to byť okolo 500 km podľa realistickej normy EPA. Senger dodal, že verzie s väčšou batériou budú mať aj vyšší výkon, v porovnaní so základnou za 25 000 €. Koncept I.D. disponoval výkonom 125 kW (170 k), zrýchlením z 0 na 100 pod 8 s a maximálnou rýchlosťou 160 km/h.
Konektivita Tesly
Volkswagen ID bude prvým modelom značky, ktorý bude trvalo pripojený k internetu. To umožní poskytovanie rôznych zákazníckych služieb prostredníctvom cloudu. A taktiež „Over-The-Air“ aktualizácie na diaľku, tak ako to poznáme z elektromobilov značky Tesla.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen chystá 4 elektromobily. Akých modelov sa dočkáme?
VW predstavil platformu, na ktorej vznikne 27 koncernových elektromobilov
Elektrický Volkswagen I.D. Vizzion sa stane vlajkovou loďou značky
Zdroje: Handelsblatt cez Electrive, Autoexpress (vrátane titulného rendra)