Legendárny Volkswagen Type 2 / T2, ktorý sa stal aj symbolom slobodného životného štýlu na spôsob „hippies“, bol inšpiráciou pre ďalší elektrický model z rodiny VW ID. Ten nesie meno Volkswagen ID. Buzz a na trh sa chystá budúci rok. Aktuálne sa pritom dozvedáme, že sú v pláne 3 varianty.
Koncept elektrického vanu / mikrobusu s označením VW I.D. Buzz sme spoznali ešte v roku 2017. Ten podľa nemeckej značky zožal taký úspech, že sa ho napokon rozhodli priviesť do sériovej výroby. A tá sa začína približovať.
Volkswagen v rámci predstavenia konceptu nešetril infomáciami ohľadom jeho špecifikácií, a tak sme sa napríklad dozvedeli, že disponuje rozmermi 4 942 x 1 976 x 1 963 x 3 300 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A spomínal dve verzie:
- Základnú s výkonom 200 kW a pohonom jednej nápravy (zrejme zadnej), 83-kWh batériou, podporou nabíjania max. výkonom 150 kW či nabitím na 80 % za 30 min.
- A „vyššiu“ s výkonom 2 x 150 kW (systémový výkon 275 kW), pohonom oboch náprav, zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 5 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, 111-kWh batériou a dojazdom 600 km podľa vtedy používanej metodiky NEDC. Podľa presnejšieho cyklu EPA to pritom malo byť 432 km.
V roku 2018 Nemci predstavili aj komerčný variant menom Volkswagen I.D. Buzz Cargo. Ten bol v porovnaní s osobnou verziou dlhší o 106 mm či menej výkonný (150 kW). A ponúkal užitočné zaťaženie 800 kg, ako aj viacero batériových konfigurácií s kapacitou 48 až 111 kWh.
3 varianty
No a aktuálne sa od VW prostredníctvom Autonews dozvedáme, že Volkswagen ID. Buzz príde na trh až v troch variantoch. V Európe bude dostupný 6-miestny variant zameraný aj na služby typu „ride-pooling“. K jeho zadnému radu sedadiel bude individuálny prístup, pričom každý z troch zadných pasažierov bude mať k dispozícii samostatnú informačnú obrazovku.
V USA sa zas bude predávať „ride-hailing“ variant so 4 sedadlami, pričom tie zadné budú orientované opačne, ako je zvykom. A tretím variantom bude už dávnejšie avizovaná komerčná verzia Volkswagen ID. Buzz Cargo, zameraná najmä na rozvoz balíkov.
Európa sa má elektromobilu Volkswagen ID. Buzz dočkať koncom budúceho roka, zatiaľ čo USA až v roku 2024. Verzia Cargo má časom ponúknu aj autonómne riadenie druhej najvyššej úrovne, tzn. 4. A prvé autonómne vozidlá ID. Buzz Cargo chce mať VW na cestách už do roku 2025.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
Už aj značka VW oznámila dátum ukončenia výroby spaľovacích áut
Multifunkčný modulárny elektromobil XBUS s cenou od 17 500 € sa chystá do výroby
Jeden komentár
Som zvedavý či budú mať interiér neefektívne obostavaný ako v ID4, kde konštruktéri používajú stereotyp z ICE a zbytočne mrhajú priestorom. Ďalším problémom je relatívne malá batéria 111kWh, ktorá dostatočne nevykompenzuje neefektívny pohon a vysoké CX. Snáď sa im podarí vylepšiť neprimerane vysokú spotrebu ich MEB platformy. Konkurencia je na ceste…