Volkswagen ID. Buzz odhalil prvé cenovky. V hre jej aj verzia „pick-up“

3

Volkswagen ID. Buzz, ktorý odkazuje na „ikonický“ model z 50. rokov 20. storočia známy aj ako Bulli či T1, vzbudil zdá sa značný záujem. Na trh príde vo viacerých variantoch (v hre je po novom aj pickup), pričom prvými z nich budú 5-miestna osobná verzia a úžitková verzia „Cargo“. No a v ich prípade už poznáme aj prvé ceny.

Koncept VW I.D. Buzz vzbudil takú pozornosť a záujem, že sa najväčší nemecký automobilový koncern rozhodol priviesť tento elektrický mikrobus do sériovej podoby. Výrobný model bol predstavený v marci a do európskeho predpredaja sa dostane tento mesiac. Na prvé trhy dorazí v jeseni.

Prvými dostupnými variantmi budú 5-miestny osobný mikrobus a dodávka s označením Cargo. Tie prídu na začiatok na trh vo verziách s výkonom 150 kW (pohon zadnej nápravy), krútiacim momentom 310 Nm, maximálnou rýchlosťou 145 km/h či batériou s celkovou kapacitou 82 kWh (z toho využiteľných 77 kWh).

Stále pritom nepoznáme dojazd modelu. Na druhej strane sme aktuálne spoznali prvé cenovky – pre osobnú verziu aj komerčnú verziu Cargo. A to vďaka oficiálnemu dokumentu BAFA (nemecký „Spolkový úrad pre hospodárstvo a kontrolu vývozu“), na ktorý upozornil web Ecomento.

Z tohto zoznamu vozidiel oprávnených k nemeckým dotáciám sa dozvedáme, že čistá katalógová cena modelu Volkswagen ID. Buzz Pro je 54 270 € a čistá katalógová cena modelu Volkswagen ID. Buzz Cargo je 45 740 €. To podľa webu Ecomento predstavuje „brutto“ cenu cca 64 600 €, resp. cca 54 400 €.

Ďalšie verzie

Sme pritom zvedaví aj na ceny ďalších avizovaných verzií. Okrem iného sa totiž dočkáme modelov s predlženým rázvorom, čo sa prejaví rozšírenými možnosťami v rámci interiéru. Nemecká automobilka totiž uviedla, že chystá verziu „California„, čo bude model prispôsobený na kempovanie. Ten je ale ešte len v procese plánovania a na trh má prísť najskôr v roku 2025.

A podľa nedávneho tweetu od Volkswagenu sa zdá, že v hre môže byť aj pick-up verzia modelu ID. Buzz. Uverejnený obrázok je však zatiaľ len koncepčným dizajnovým návrhom. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
Elektromobily od VW ponúknu dojazd až 700 km či rýchlejšie nabíjanie vďaka vylepšeniam MEB
V akom stave je batéria VW e-Golf „1“ po vyše 6 rokoch a takmer 50 000 km?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár