VW predstavil elektromobil ID. Buzz, ktorý odkazuje na ikonický model značky

1

Po mnohých upútavkách a predbežne zverejnených informáciách sme sa konečne dočkali predstavenia elektrického mikrobusu, resp. elektrickej dodávky Volkswagen ID. Buzz, resp. Volkswagen ID. Buzz Cargo. Toto vozidlo pritom odkazuje na ikonický model z 50. rokov 20. storočia, ktorý bol známy aj ako Bulli či T1. Novinka však ponúkne napr. viacero naozaj nových moderných funkcií.

Volkswagen Bulli bol podľa jeho výrobcu „symbolom nového pocitu automobilovej slobody, nezávislosti a veľkých emócií“. A takým má byť aj jeho nasledovník Volkswagen ID. Buzz / Cargo, ktorý je však prispôsobený novej elektrickej a digitálnej ére.

Novinka vyrástla na dobre známej koncernovej e-platforme MEB. Disponuje rozmermi 4 712 x 1 985 x 1 937/1 938 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 988 mm. Prekvapí na tento druh vozidla výbornou aerodynamikou vyjadrenou koeficientom odporu vzduchu 0,285, resp. 0,29 (Cargo). Takéto hodnoty pritom nedosahujú ani mnohé oveľa menšie osobné autá.

5-miestny elektrický mikrobus ponúkne batožinový priestor 1 121 l pri plnom obsadení sedadiel (po sklopení zadných sedadiel: 2 205 l). Dvoj alebo trojmiestna elektrická dodávka „Cargo“ (na výber je dvoj alebo trojmiestny predný rad sedadiel) zas poskytne 3,9 m3 (úložný priestor pojme napr. dve palety). Tieto hodnoty sa vzťahujú k verziám so štandardným rázvorom (neskôr sa dočkáme aj väčších verzií).

Pohon, batéria, nabíjanie

Prvé verzie modelu Volkswagen ID. Buzz budú poháňané elektromotorom s výkonom 150 kW (pohon zadnej nápravy) a krútiacim momentom 310 Nm. Maximálna rýchlosť je el. obmedzená na 145 km/h. Batéria vozidla má kapacitu 82 kWh (z toho využiteľných 77 kWh). Ani v rámci oficiálnej premiéry sme žiaľ nespoznali dojazd vozidla. To zrejme ešte neprešlo homologizáciou.

Poteší maximálny nabíjací výkon 170 kW, ktorý je vyšší ako v prípade koncernových elektromobilov vybavených batériou s rovnakou kapacitou. Na príslušnom DC zdroji sa má pritom ID. Buzz nabiť z 5 na 80 % cca za 30 min. Palubná nabíjačka je 3-fázová a ponúka max. výkon 11 kW. „V budúcnosti“ má vozidlo tiež ponúkať nabíjanie formou plug&charge, a to na kompatibilných verejných nabíjacích staniciach (zrejme si bude treba počkať na príslušnú softvérovú aktualizáciu).

Funkcie

Okrem plug&charge Nemci v prípade elektromobilu Volkswagen ID. Buzz sľubujú aj obojsmerné nabíjanie, konkrétne tzv. „Vehicle-to-Home“, vďaka čomu bude možné batériou vozidla napájať domácnosť. „Lokálny výstražný systém Car2X“, ktorý deteguje signály z iných vozidiel a dopravnej infraštruktúry s cieľom rozpoznať nebezpečenstvo v reálnom čase, bude takisto súčasťou novinky. A samozrejmosťou už majú byť softvérové aktualizácie na diaľku (OTA) týkajúce sa oblasti infotainmentu, nabíjania alebo asistenčných systémov.

Modely Volkswagen ID. Buzz a Volkswagen ID. Buzz Cargo sa dostanú do európskeho predpredaja v máji tohto roku. A na prvé trhy prídu na jeseň. Cena zatiaľ známa nie je.

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
Multifunkčný modulárny elektromobil XBUS s cenou od 17 500 € sa chystá do výroby
Šéf VW Group avizuje vylepšenia pre elektromobily či nové elektrické modely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár