VW poodhalil konkurenta Tesly Model S – elektrickú limuzínu ID. Aero

16

VW ešte v roku 2018 predstavil koncept svojej budúcej vlajkovej lode s názvom I.D. Vizzion. No a aktuálne poodhalil ďalší vývojový stupeň, ktorý už nesie meno Volkswagen ID. Aero a ktorého sériová verzia sa dostane na trh budúci rok. Čo očakávať od tohto elektromobilu?

VW nám dnes ukázal skice svojej chystanej elektrickej limuzíny Volkswagen ID. Aero, ktorá zažije svetovú premiéru v predsériovej verzii už o pár dní. Ide o „dynamický 4-dverový“ model vyššej strednej triedy, takže sa zaradí do segmentu, kde nájdeme aj Teslu Model S.

Novinka sa má podľa Volkswagenu vyznačovať vynikajúcou aerodynamikou, elegantným dizajnom a veľkorysým priestorom a má pomôcť urýchliť elektrickú ofenzívu značky v rámci stratégie ACCELERATE. Rovnako ako doterajšie elektromobily z rodiny ID, aj ID. Aero stavia na dedikovanej „e-platforme“ MEB.

Volkswagen ID. Aero sa začne predávať najskôr na čínskom trhu, a to v 2. polovici budúceho roku. Model určený pre európsky a severoamerický trh bude predstavený v roku 2023. Čínska „predsériová“ verzia, ktorú predznamenávajú aktuálne zverejnené skice, zažije premiéru už 27. júna.

Čo zhruba očakávať?

VW neprezradil žiadne špecifikácie ohľadom svojej chystanej novinky. Pripomeňme si tak aspoň údaje, ktoré sa vzťahujú ku koncepčnému predchodcovi – modelu VW I.D. Vizzion, ktorý bol predstavený ako budúca vlajková loď ešte v roku 2018.

Táto elektrická limuzína mala rozmery 5 163 x 1 947 x 1 500 x 3 100 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a disponovala batériou s kapacitou 111 kWh, ktorá mala zabezpečiť dojazd 665 km. Koncept tiež disponoval výkonom 225 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 180 km/h.

Viaceré zo spomínaných parametrov by sa však v prípade sériového modelu Volkswagen ID. Aero mali zlepšiť. Veď VW nedávno avizoval, že chystané elektrické kombi Volkswagen Aero B ponúkne dojazd okolo 700 km (WLTP), výkon 250 kW (AWD verzia) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Dá sa pritom predpokladať, že ID. Aero na tom nebude horšie. Uvidíme, zrejme už spomínaného 27. júna.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické kombi od VW ponúkne dojazd okolo 700 km, potvrdil výrobca
Dojazd elektromobilu VW ID. Buzz, ktorý ide do predpredaja, konečne odhalený
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Id.aero, ktore este ani neopustilo fabriku len dokazuje, ako velmi vw zaspal dobu a blokoval pokrok. 10 rokov po tesle, ju nevie stale dobehnut ani zrychlenim z0 na 100, a ani technologicky.. A ten dojazd teda este uvidime o rok. To bude spolu 11 rokov opozdenia..
    Ale aj neskoro je lepsie ako nikdy.. Pretoze aj o to sa tu niektore automobilky pokusaju..ale len na vlastnu skodu a bankrot.
    Snad sa este toyota prebudi velmi rychlo, aby nezahucala ako nokia.

    • Neviem, či má byť v dnešnej dobe ekologického správania sa vysoký výkon a zrýchlenie kritériom vyspelosti technológií ! Inštalovaný výkon a zrýchlenia áut Tesla sú prakticky nevyužiteľné, ale draho zaplatené v cene ….

      Nie všetci si budú môcť kúpiť Teslu, a ani ich toľko nebude …

      • S tym uplne suhlasim..vykon nad 100kw i pre 2.5 tonove auto je nezmysel, ale zvyka sa nan lahko.. Ved popravde, este pred 20 rokmi nam bezne stacilo 60kW, pred 40rokmi i 40kW bolo dost. Navyse sa tych 40kW v spalovaku ani zdaleka nechyta na 40kW v elektro. A napriek tomu nam to vsetkym stacilo, naucili sme sa odhadovat vzdialenosti a neprecenovat svoje soferske zrucnosti, ako ked si odrazu presadneme do 4x vykonejsieho auta, co nam da pocit supermana. A nikto neriesil, ze predbiehanie so slabym motorom je nebezpecne. V tej dobe sa totiz nebezpecnym nazyval iba vodic a nezvalovalo sa to na auto.
        Ale k veci: Id.aero po 11 rokoch (ak sa vobec zacne vyrabat) zacne konecne realne konkurovat tesle model s, na co sa tesim, pretoze konkurencia tlaci ceny dolu. Za predpokladu, ze sa ceny nejak nezafixuju nejakym spinavym kartelom, ako to uz nase eu automobilky maju vo zvyku.

Pridajte komentár