Tak ako VW nedávno avizoval, dnes sme sa dočkali predstavenia budúcej elektrickej vlajkovej lode značky – Volkswagen ID. Aero. Sériová verzia sa pritom dostane do výroby aj na prvé trhy budúci rok.
Elektrický sedan ID. Aero je podľa VW modelom, ktorý sa zaradí do prémiovej strednej triedy. Ešte nedávno pritom tvrdil, že vozidlo bude patriť do vyššej strednej triedy. Keďže však Nemci viackrát zdôraznili, že ich novinka ponúkne výnimočne priestranný interiér, mohlo by to byť tak, že ID. Aero veľkosti strednej triedy bude mať interiér ako bežné vozidlo vyššej strednej triedy.
Takýto „nesúlad“ pritom nie je v prípade dedikovaných elektromobilov ničím výnimočným. Čo sa týka rozmerov, výrobca zatiaľ prezradil, že Volkswagen ID. Aero má na dĺžku takmer 5 m.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Dôraz na aerodynamiku
VW uvádza, že model ID. Aero bol navrhnutý na základe aerodynamických princípov. Výsledkom toho je koeficient odporu vzduchu 0,23, čo je rovnaká hodnota ako v prípade Tesly Model 3. Aj vďaka tomu dokáže tento model dostať zo 77-kWh batérie, ktorú majú k dispozícii aj súčasné elektromobily z rodiny ID, najvyšší dojazd. A to 620 km (WLTP).
Ako už VW spomenul skôr, model Volkswagen ID. Aero bude debutovať na čínskom trhu, kde sa objaví v druhej polovici budúceho roka. Pre tento trh ho budú vyrábať 2 tamojšie spoločné podniky VW s dvoma odlišnými čínskymi automobilkami, tak ako je tomu napr. v prípade modelu ID.6.
Predstavený koncept je predobrazom verzie pre Čínu, čo by mohlo naznačovať, že európska a americká verzia nebudú identické. Verzie pre iné trhy budú predstavené v roku 2023. Tá európska sa v rovnakom roku začne vyrábať v nemeckom Emdene, kde nájdeme jednu z prvých moderných tovární VW zameranú na produkciu elektromobilov.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické kombi od VW ponúkne dojazd okolo 700 km, potvrdil výrobca
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“
5 komentárov
Predstavený koncept je oproti predchádzajúcemu náčrtu, ako to už býva, menej atraktívny. Nie porovnávanie s Teslou, ale to ako ho príjmu záujemci, bude rozhodovať o jeho úspešnosti.
V minulosti sa pre toto auto spomínala aj cca 100 kWh batéria. To by prinieslo teoretický dojazd 800 km …
Tak nakoniec len dojazd 620km??
Pritom len pred 3 dnami sa tu pisalo; „Veď VW nedávno avizoval, že chystané elektrické kombi Volkswagen Aero B ponúkne dojazd okolo 700 km (WLTP)“
Je to sklamanie, lebo wv tu chcel konecne zacat konkurovat tesle.. No zjavne sa to ani po 11 rokoch nepodari.
Osobne to vidim na krach a ocistu od neuspesnych eu aj us automobiek, ktore si roky vylobovali tucne zisky bez inovacii.
A myslim, ze je to fajn..trh by sa mal ocistit od lenivych podvodnikov, aby sme ako ludstvo mohli kracat vpred.
620 bude tých „okolo“ 700 km, a to majú ešte rezervu, keď použijú tú 102 kWh batériu!
Nie porovnávanie s Teslou, ale to ako ho príjmu záujemci, bude rozhodovať o jeho úspešnosti….
poodle teba je dojazd 620 km ,,LEN,, ?…ved niektore benzinaky maju NIZSI DOJAZD !…o com to točiš ?
a jasne ze TESLU ziana zapadną znaczka nedobehne !