Automobilka VW dnes upozornila na svoje prvé elektrické kombi, ktoré bude niesť meno Volkswagen ID.7 Tourer. Čo o ňom prezradila?
Už z názvu vyplýva, že novinka, ktorá má prísť na trh budúci rok, vychádza z elektrickej vlajkovej lode značky. T.j. zo sedanu vyššej strednej triedy Volkswagen ID.7. Výrobca v prípade aktuálne poodhaleného kombi variantu s dodatkom „Tourer“ pritom vyzdvihuje koeficient odporu vzduchu 0,24 (sedan dosahuje 0,23) a hovorí o vysokej efektivite.
VW tiež prezradil objem batožinového priestoru elektromobilu Volkswagen ID.7 Tourer. V základe je to 545 l, čo platí v prípade naloženia kufra do výšky operadla zadného sedadla. Po sklopení zadného radu môže batožinový priestor narásť na 1 714 l. Pre porovnanie, sedan ID.7 ponúka 532 l, resp. 1 586 l.
Elektrické kombi sa bude rovnako ako sedan vyrábať v nemeckom Emdene. Plnohodnotného predstavenia sa dočkáme budúci rok, pričom v roku 2024 by malo byť vozidlo uvedené aj na trh.
Čo očakávať?
Čo sa týka techniky, môžeme predpokladať, že tá bude rovnaká ako v prípade sedanu ID.7. To by znamenalo, že Volkswagen ID.7 Tourer v základe ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 6,5 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto), dojazdom niečo pod 620 km (WLTP), max. nabíjací výkon 170 kW, nabitie batérie z 10 na 80 % za 28 min či 11-kW palubnú nabíjačku.
Ďalšou verziou by mala byť takisto „zadokolka“, avšak s max. nabíjacím výkonom 200 kW a kapacitne väčšou batériou – 86 kWh (netto), ktorá má v prípade sedanu zabezpečiť dojazd 700 km (WLTP). A rátať zrejme môžeme aj s verziou GTX, ktorá v prípade sedanu ID.7 ponúkne pohonom oboch náprav, výkon 250 kW a batériu s kapacitou 77 kWh (netto).
Čo sa týka rozmerov, šírka, výška a rázvor by mali byť v prípade variantu kombi rovnaké či veľmi podobné ako pri sedane. Tzn. 1 862 x 1 536 x 2 971 mm. A ohľadom ceny môžeme zrejme očakávať mierne navýšenie oproti sedanu, ktorý u nás stojí od 54 990 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
Fiat 600e a prvý „elektro-kombík“ od Peugeotu odhalili cenovky a idú do predaja
NIO uviedlo na trh elektrický „kombík“ navrhnutý pre Európu. Poznáme už aj ceny
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Tak, neviem ….
Vyzera ako Passat combi a v normálnej cene do 30 000e s dojazdom aspoň 700km je prijateľný, v cene 55000€ si ho nikto nekúpi radšej všetci kúpia diesel. Nech sa tí výrobcovia zobudia lebo tie elektrické autá nikto nebude kupovať min do roku 2035
Autá za 55 tis a viac sú už v kategórii imidžoviek a tie kupujú len tí najmajetnejší – takže minimálny príspevok k ekológii.
Odporucam VW rychlo sa zobudit, lebo uz pred 5 rokmi bolo neskoro. Ta spotreba vychadza od oka na wltp na 12,5 kwh na 100km, co je teda slusny chalange i pre teslu.
VW to neda ani nahodou, ale inak hodnoty a podla mna i taka vw klasicka ergonomia bude fajn. Cena bude musiet dole min o 30% a to im ich nenazranost i neschopnost vyrabat lacno nedovoli. Z toho sudim krac pred ktorym ich moze zachranit jedine spojit sa s konkurenciou, ktorej nevedia konkurovat.
Ale mozno je lepsie mat cinske vw, ako ziadne 😉
To to si kúpi len ten pán, čo tu prispieva do diskusie, a dostáva pravidelné dividendy z VW.
Hrozné.
Ein kessel buntes bol omnoho prínosnejší, a to mám na prínos Nemeckej „kultúry“ svoj názor…
Neviem, kto si a čo si, ale ten Ein Kessel Buntes máš v sebe! V tomto magazíne moc nepíšu komentáre priaznivci VW, a už vôbec nie takí čo berú VW dividendy! Tí to majú aj s tebou na háku! 🙂
Máš ťažkosti vnímania reality.
Ak chceš, popracuj na tom.
Čas nezastavíš.