Volkswagen poodhalil svoje prvé plne elektrické kombi

7

Automobilka VW dnes upozornila na svoje prvé elektrické kombi, ktoré bude niesť meno Volkswagen ID.7 Tourer. Čo o ňom prezradila?

Už z názvu vyplýva, že novinka, ktorá má prísť na trh budúci rok, vychádza z elektrickej vlajkovej lode značky. T.j. zo sedanu vyššej strednej triedy Volkswagen ID.7. Výrobca v prípade aktuálne poodhaleného kombi variantu s dodatkom „Tourer“ pritom vyzdvihuje koeficient odporu vzduchu 0,24 (sedan dosahuje 0,23) a hovorí o vysokej efektivite.

VW tiež prezradil objem batožinového priestoru elektromobilu Volkswagen ID.7 Tourer. V základe je to 545 l, čo platí v prípade naloženia kufra do výšky operadla zadného sedadla. Po sklopení zadného radu môže batožinový priestor narásť na 1 714 l. Pre porovnanie, sedan ID.7 ponúka 532 l, resp. 1 586 l.

Elektrické kombi sa bude rovnako ako sedan vyrábať v nemeckom Emdene. Plnohodnotného predstavenia sa dočkáme budúci rok, pričom v roku 2024 by malo byť vozidlo uvedené aj na trh.

volkswagen id.7 tourer

Zdroj: VW

Čo očakávať?

Čo sa týka techniky, môžeme predpokladať, že tá bude rovnaká ako v prípade sedanu ID.7. To by znamenalo, že Volkswagen ID.7 Tourer v základe ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 6,5 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto), dojazdom niečo pod 620 km (WLTP), max. nabíjací výkon 170 kW, nabitie batérie z 10 na 80 % za 28 min či 11-kW palubnú nabíjačku.

volkswagen id.7

Zdroj: VW

Ďalšou verziou by mala byť takisto „zadokolka“, avšak s max. nabíjacím výkonom 200 kW a kapacitne väčšou batériou – 86 kWh (netto), ktorá má v prípade sedanu zabezpečiť dojazd 700 km (WLTP). A rátať zrejme môžeme aj s verziou GTX, ktorá v prípade sedanu ID.7 ponúkne pohonom oboch náprav, výkon 250 kW a batériu s kapacitou 77 kWh (netto).

volkswagen id.7

Zdroj: VW

Čo sa týka rozmerov, šírka, výška a rázvor by mali byť v prípade variantu kombi rovnaké či veľmi podobné ako pri sedane. Tzn. 1 862 x 1 536 x 2 971 mm. A ohľadom ceny môžeme zrejme očakávať mierne navýšenie oproti sedanu, ktorý u nás stojí od 54 990 €.

volkswagen id.7 interier

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
Fiat 600e a prvý „elektro-kombík“ od Peugeotu odhalili cenovky a idú do predaja
NIO uviedlo na trh elektrický „kombík“ navrhnutý pre Európu. Poznáme už aj ceny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Vyzera ako Passat combi a v normálnej cene do 30 000e s dojazdom aspoň 700km je prijateľný, v cene 55000€ si ho nikto nekúpi radšej všetci kúpia diesel. Nech sa tí výrobcovia zobudia lebo tie elektrické autá nikto nebude kupovať min do roku 2035

  2. Odporucam VW rychlo sa zobudit, lebo uz pred 5 rokmi bolo neskoro. Ta spotreba vychadza od oka na wltp na 12,5 kwh na 100km, co je teda slusny chalange i pre teslu.
    VW to neda ani nahodou, ale inak hodnoty a podla mna i taka vw klasicka ergonomia bude fajn. Cena bude musiet dole min o 30% a to im ich nenazranost i neschopnost vyrabat lacno nedovoli. Z toho sudim krac pred ktorym ich moze zachranit jedine spojit sa s konkurenciou, ktorej nevedia konkurovat.
    Ale mozno je lepsie mat cinske vw, ako ziadne 😉

  3. To to si kúpi len ten pán, čo tu prispieva do diskusie, a dostáva pravidelné dividendy z VW.
    Hrozné.
    Ein kessel buntes bol omnoho prínosnejší, a to mám na prínos Nemeckej „kultúry“ svoj názor…

    • Neviem, kto si a čo si, ale ten Ein Kessel Buntes máš v sebe! V tomto magazíne moc nepíšu komentáre priaznivci VW, a už vôbec nie takí čo berú VW dividendy! Tí to majú aj s tebou na háku! 🙂

Pridajte komentár