VW predstavil svoju novú vlajkovú loď Volkswagen ID.7. Ide o elektrický sedan vyššej strednej triedy, ktorý ponúkne novú pohonnú jednotku či najvyšší dojazd a najvýkonnejšie nabíjanie v rámci rodiny ID.
Nemecká automobilka Volkswagen už onedlho rozšíri svoju ponuku elektromobilov o sedan typu liftback (veko kufra sa otvára spoločne so zadným oknom) vyššej strednej triedy ID.7. Hovorí pritom, že ide o elektromobil, ktorý je určený na cestovanie na dlhé vzdialenosti.
Efektívny pohon a dobrá aerodynamika
K cestovaniu na dlhé vzdialenosti má napomôcť úplne nová efektívna pohonná jednotka. Tá zahŕňa elektromotor s výkonom 210 kW a zatiaľ najvyšším krútiacim momentom v ponuke VW (konkrétna hodnota sa neuvádza), ktorý si Nemci vyvinuli sami. Pri diaľkových cestách tiež pomôže nabíjací systém, ktorý podporuje max. výkon 200 kW.
Volkswagen ID.7 bol podľa výrobcu navrhovaný aj s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Novinka má pritom koeficient odporu vzduchu 0,23, čo je rovnaká hodnota ako v prípade modelov strednej triedy Tesla Model 3 (sedan) a Model Y (crossover).
Cieľový dojazd
Efektívna pohonná jednotka a dobrá aerodynamika majú významný vplyv na spotrebu, a teda aj dojazd elektromobilov. V prípade takmer 5 metrov dlhého modelu ID.7 pritom VW spomína cieľový dojazd 700 km (WLTP).
A týmto údajom VW končí svoju ponuku konkrétnejších parametrov predstavenej novinky v rámci svojej tlačovej správy. Preto si pomôžeme dodatočnými informáciami od Electreku, ktoré zrejme pochádzajú priamo z prezentačného podujatia.
Podľa tohto webu bude Volkswagen ID.7 dostupný v dvoch verziách Pro a Pro S. Verzia Pro bude vybavená batériou s kapacitou 82 kWh (77 kW netto) a bude podporovať nabíjanie max. výkonom 170 kW. Vyššia verzia Pro S, ktorá má prísť v rámci Európy na trh neskôr, bude disponovať 91-kWh batériou (86 kWh netto) a podporou nabíjania max. výkonom 200 kW.
Ďalšie známe informácie
Čo sa týka rozmerov, tu si zas pomôžeme informáciami od čínskych úradov. V dokumentoch MIIT sa uvádza, že Volkswagen ID.7 homologizovaný v Číne má rozmery 4 956 x 1 862 x 1 537 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 965 mm. Nie je však známe, či to bude platiť aj v prípade európskej verzie.
VW už skôr uviedol, že model ID.7 dostane aj nový podvozok, ktorý má priniesť vysokú úroveň komfortu, ako aj precízne ovládanie. Za príplatok budú dostupné aj systémy adaptívneho riadenia podvozka DCC a riadenia jazdnej dynamiky. Bude tak možné zvoliť komfortnejšie či športovejšie nastavenie podvozka a riadenia.
O komfort sa tiež postarajú nové sedadlá s masážnou funkciou. Tie ponúkajú až 14 možností nastavenia a možnosť automatického adaptívneho vyhrievania či klimatizovania. V priestrannom interiéri nájdeme aj značne zmenšenú digitálnu prístrojovú dosku vodiča, pretože zobrazovanie dôležitých informácií zabezpečí aj head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý bude v štandarde. Ďalším displejom je centrálna zobrazovacia jednotka infotainmentu s uhlopriečkou 15″.
VW aktuálne uviedol, že ich novinka bude vybavená aj panoramatickým strešným oknom, ktorého priehľadnosť je možné ovládať. A súčasťou palubného systému má byť aj hlasové ovládanie IDA.
Volkswagen ID.7 sa bude pre európsky trh vyrábať v nemeckom Emdene. Uvedenie na trh je naplánované na jeseň tohto roku. Cena v tomto momente nie je známa.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group chystá ešte menšie a lacnejšie elektromobily „ID.1“. Základy vyvinie Škoda
Vybrané elektromobily od koncernu VW dostanú možnosť bezdrôtového nabíjania
VW predstavil „ľudový“ elektromobil ID. 2all s cenou pod 25 000 €
12 komentárov
VW má naozaj širokú ponuku elektromobilov, asi najširšiu zo všetkých auto- a elektromobiliek. Len už by konečne mohli urobiť jeden jednoduchý a cenovo dostupný elektromobil bez predražených asistenčných systémov a luxusu v kabíne, len s povinnou bezpečnostnou výbavou (cca o veľkosti ID. 4.) Zisk by mali z rozsahu výroby, ľudstvo čaká na presne takýto elektromobil.
Takto sa, bohužiaľ, správajú v Európe všetky automobilky! ….
fuj skarede to je jak ciganske hracky… ale tak co by sme cakali od vw ze ano… vzhladom na osobnu skusenost s id4 a dojazdom na urovni cca 200km predpokladam u tohto cuda tak max 300km… sa necudujem potom ludom ze odmietaju EV… okrem Tesly nema vyznam nic kupovat…
Máš to ťažké, keď poznáš len cigánske hračky ….
tazsie uz to mas ako cigan uz len ty…
Preco odvodzujte dojazd z ID4? Ved ID7 ma mat techniku novej generacie, tak zrejme bude efektivnejsia ako ta stara a dojazd bude mat vacsi.
Neuveritelne ake hluposti o dojazde zverejnuje VW. S takou bateriou je realne prejst max 400 km ( aj to len tesla ), u VW to bude tak 300 km. A napisu do 700 km… ano, aj na mojej tesle Y long range prejdem 580 km , ked pojdem do 80 km / h…. Ale realne dlhodobo je to tak 360 km a to je TESLA !
„Všetci klamú, aj my klamať budeme“! ……. 🙂
VW neklame, WLTP je normový spôsob určenia dojazdu pri presne určených rýchlostiach, čase a teplote, slúži na porovnanie dojazdu jednotlivých elektromobilov. Pri iných rýchlostiach a teplotách dostaneme vždy iný dojazd podľa toho, ako by boli podmienky merania zmenené.
Keď už chodia elektromobily automobilky testovať do rôznych oblastí a aj za polárny kruh (ako ktorási automobilka písala, ale už neviem ktorá to bola) tak nech udajú dojazd aký dosiahnu tam a nie niekde v labáku pri nastavenej teplote, bez odporu vzduchu a pri optimálnych podmienkach. Pri spaľovákoch to nie je až taký problém, tam zájdem na pumpu a je vybavené a nie sú až také rozdiely od udávanej spotreby. Ale pri EV je to už dosť dôležité, nakoľko pri „tankovaní“ EV je dôležité aj to, akou rýchlosťou nabíjam. Takže buď naozaj dlhý dojazd (min. aspoň tých 450km po diaľnici pri 120-130 km/h) alebo možnosť nabíjať na ultra super mega nabíjačkách bez nejakého náznaku možnej degradácie a opotrebovania batérie. Alebo nech aspoň udávajú REÁLNY dojazd a spotrebu (číselný údaj by mohol mať aj nejakú rezervu, rozumej, že by prešlo auto v skutočnosti možno viac, ako udáva výrobca). Veď nebudem jazdiť niekde po garáži na rovine s prázdnym autom. Lenže to by tie čísla vyzerali asi naozaj smiešne. Ja osobne len čakám na nejaké použiteľné SUV na baterky. Veľkosťou cca Sportage, RAV 4, CRV atď. Tesla Y je možno malý crossover a X-ko je rodinné MPV (určite ho nepovažujem za SUV). Možno by Tesla Y nemusela byť zlá voľba, ale nie je to len o nejakej efektívnosti. Na Teslách ako takých mi vadí dosť vecí (napr. absencia HUD, bezrámové dvere, pri Y chýbajú „budíky“, chýba zastúpenie a servis na Slovensku, …). Dobrou voľbou pre mňa osobne by mohli byť Ford Explorer EV, Kia EV5, Polestar 3, Q8 e-tron prípadne Fisker Ocean Extreme. Len si teda treba počkať na reálnu skúsenosť a nie nejaké marketingové žvásty. A ak bude možnosť vybrať si full výbavu ale bez nejakých autopilotov a preraďovania sa z pruhu do pruhu blinkrom, bolo by to určite super, zbytočne vyhodené peniaze.
A naco mi je dojazd na severnom pole? Ja tam nejazdim, vy ano? WTP je referencna hodnota, z ktorej si vie kazdy emobilista odvodit svoj dojazd podla jeho podmienok ci uz zemepisnych, rocneho obdobia, stylu jazdy, obvykleho nalozenia auta atd.
A pre epanicov logicky auto s vacsim WLTP dojde dalej nez s mensim. Pri spalovakoch tiez si clovek provnava spotrebu z katalogov a odvodi si svoju predpokladanu z vlastnej skusenosti. Nikto neveri ze bude jazdit so spotrebou z katalogu.
vw neklame, vw doslova ojebava… ale ved u nich to je bezna prax, koho to este prekvapuje?