VW dnes oznámil, že dokončuje posledné testy svojej novej vlajkovej lode – elektrického sedanu vyššej strednej triedy Volkswagen ID.7, ktorý príde na trh tento rok. Pri tejto príležitosti sme spoznali ďalšie informácie ohľadom tejto novinky zameranej na efektivitu, vysoký dojazd a komfort.
Automobilka VW uvádza, že model ID.7 je dôležitým míľnikom na ceste k cieľu, ktorým je 80-% podiel elektromobilov v rámci jej celkových predajov v Európe do roku 2030. Novinka pritom aktuálne absolvuje záverečné testy v Španielsku a následne sa začne pripravovať na koncoročné uvedenie na trh.
Nová pohonná jednotka
Volkswagen ID.7 bude vybavený novou pohonnou jednotkou, ktorá má ponúknuť vyšší výkon a zároveň lepšiu efektivitu. Nový elektromotor je najvýkonnejším motorom, ktorý bol doposiaľ použitý v rámci modelov z rodiny ID, pričom ponúka aj najvyšší krútiaci moment. Konkrétne hodnoty žiaľ Volkswagen neuviedol.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Prezradil však maximálny podporovaný nabíjací výkon, a to 200 kW, čo je takisto najlepšia hodnota spomedzi elektromobilov značky. To spoločne s odhadovaným dojazdom až 700 km robí z tohto modelu vozidlo, ktoré je vhodné na dlhé vzdialenosti, uvádza VW vo svojej dnešnej tlačovej správe.
Komfort aj precízne ovládanie
Nový je aj podvozok, ktorý má priniesť vysokú úroveň komfortu, ako aj precízne ovládanie. Za príplatok budú dostupné aj systémy adaptívneho riadenia podvozka DCC a riadenia jazdnej dynamiky. Bude tak možné zvoliť komfortnejšie či športovejšie nastavenie podvozka a riadenia.
O komfort sa tiež postarajú nové sedadlá s masážnou funkciou. Tie ponúkajú až 14 možností nastavenia a možnosť automatického adaptívneho vyhrievania či klimatizovania. V priestrannom interiéri nájdeme aj značne zmenšenú digitálnu prístrojovú dosku vodiča, pretože zobrazovanie dôležitých informácií zabezpečí aj head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý bude v štandarde. Ďalším displejom je centrálna zobrazovacia jednotka infotainmentu s uhlopriečkou 15″.
Volkswagen ID.7 sa dočká svetovej premiéry 17. apríla, kedy spoznáme ďalšie špecifikácie tejto novinky. Už skôr pritom VW prezradil, že model ID.7 má rázvor náprav 2,97 m.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group chystá ešte menšie a lacnejšie elektromobily „ID.1“. Základy vyvinie Škoda
Vybrané elektromobily od koncernu VW dostanú možnosť bezdrôtového nabíjania
VW predstavil „ľudový“ elektromobil ID. 2all s cenou pod 25 000 €
Jeden komentár
Dúfam, že sa skutočne dozvieme, ako koncern VW pokročil vo vývoji techniky a technológií BEV od ID.5 po ID.7, a že to nebude „od 10-tich k 5-tim! 🙂