Veľké elektrické SUV Volkswagen ID.6 ponúkne dojazd 588 km (NEDC)

3

Ohľadom špecifikácií sériovej verzie modelu Volkswagen ID.6, ktorý príde na trh v jeseni, sme toho doteraz moc nevedeli. To sa však aktuálne mení vďaka registračným dokumentom z Číny.

Minulý mesiac unikli fotografie sériovej verzie veľkého elektrického SUV Volkswagen ID.6. A teraz sme o niečo múdrejší už aj ohľadom technických parametrov. A to vďaka dokumentom Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií, pričom údaje z nich uverejnil známy fanúšik elektromobility „Moneyball“. Na jeho tweet pritom upozornil portál Insideevs.

Najväčší elektromobil značky VW sa začne predávať na čínskom trhu, a to v dvoch verziách s označením ID.6 Crozz (výrobcom je spoločný podnik FAW-Volkswagen) a ID.6 X (výrobcom je spoločný podnik SAIC Volkswagen).

Predstavenie modelu sa má uskutočniť 17. apríla, ale ešte predtým sme sa dozvedeli základné špecifikácie verzie od FAW-Volkswagen. Volkswagen ID.6 Crozz ponúkne minimálne v rámci čínskeho trhu kapacitne o niečo väčšiu batériu, ako sa predpokladalo na základe konceptu ID. Crozz. A to 84,8 kWh.

Li-ion batéria využíva batériové články NCM od jedného z dvoch najväčších výrobcov batériových článkov pre elektromobily – CATL. A spoznali sme aj dojazd, ktorý dokáže vozidlu zabezpečiť. A to 588 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne používa dodnes.

Podľa aktuálnejšieho cyklu WLTP, ktorý sme si v Európe už stihli osvojiť, by to mohlo byť okolo 500 km. A to by bola na tak veľké vozidlo veľmi slušná hodnota.

Na začiatok zrejme RWD

Čo sa týka výkonu, VW pre model ID.6 zrejme zvolil rovnaký kľúč ako v prípade modelu ID.4. Dokumenty totiž hovoria o výkone 150 kW a krútiacom momente 310 Nm. Elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu (RWD) s rovnakým výkonom sú pritom vybavené aj prvé verzie spomínaného modelu ID.4, ale napr. aj koncernová Škoda Enyaq iV. Aj v prípade ID.6 tak môžu prísť výkonnejšie verzie s pohonom oboch náprav neskôr. Ak teda „štvorkolkou“ nebude verzia od SAIC Volkswagen, ktorá nesie označenie ID.6 X.

Spoznali sme aj rozmery – 4 891 x 1 848 x 1 679 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 965 mm či pohotovostnú hmotnosť 2 293 kg. Maximálna rýchlosť tohto elektrického SUV sa zastaví na hodnote 160 km/h.

Zatiaľ nie je úplne jasné, či model Volkswagen ID.6, ktorý ponúkne (aj) 7 miest na sedenie, bude neskôr dostupný aj v Európe. Nateraz sa však zdá, že je vyhradený pre čínsky trh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group poodhalil dizajn elektromobilov, ktorým chce čeliť aj čínskym startupom
Prvý obrázok elektrickej vlajkovej lode VW je symbolom novej stratégie značky
Prvý náznak dizajnu menšieho elektromobilu VW ID.2 za 20 000 €?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Už pri predchádzajúcom predstavení som povedal, že dizajn je tak trochu „mozoľnatý“, chýba mu viac moderný strih a švih! Uvidíme, keď týmto BEV „naočkujú“ Číňanov, čo to s nimi urobí!

Pridajte komentár