Značka VW rozširuje svoje elektrické portfólio o kompaktné SUV so športovejšie strihnutým zadkom, ktoré nesie meno Volkswagen ID.5. K dispozícii bude len s kapacitne najväčšou batériou a v 3 výkonových verziách.
Volkswagen ID.5 je v podstate „SUV-kupé“ verziou už dobre známeho modelu ID.4. Ide pritom o niečo ako nový karosársky variant na spôsob koncernových súrodencov Audi Q4 e-tron – Q4 e-tron Sportback či Škoda Enyaq iV – Enyaq Coupé iV.
Nie je pritom prekvapením, že novinka má lepšiu aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,26, resp. 0,27 v prípade verzie GTX, zatiaľ čo v prípade modelu ID.4 s typickejšou „SUV“ karosériou je to 0,28. Naopak prekvapením môže byť, že základný objem batožinového priestoru (549 l) je o čosi väčší ako u ID.4 (543 l).
To môže byť spôsobené aj o máličko väčšími rozmermi: 4 599 x 1 852 x 1 613 x 2 766 mm vs. 4 584 x 1 852 x 1 612 x 2 770 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Verzia Volkswagen ID.5 GTX ponúka taktiež o niečo odlišnejšie rozmery, a to 4 582 x 1 852 x 1 619 x 2 766 (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Nie je však známe, či má rovnaký „kufor“ ako bežné verzie. Poznáme však objem kufra bežných verzií po sklopení zadných sedadiel, a to 1 561 l, čo je zas o niečo menej ako u modelu ID.4 (1 575 l).
- Zdroj: VW via Insideevs.com
- Zdroj: VW via Insideevs.com
- Zdroj: VW via Insideevs.com
Pohon, dojazd a nabíjanie
Do tretice spomenieme slovo prekvapenie ohľadom dojazdu, keďže podľa uvedených údajov nepomohla lepšia aerodynamika ID.5 k vyššiemu dojazdu. Volkswagen ID.5 vo verziách Pro a Pro Performance s pohonom zadnej nápravy, výkonom 128/150 kW, krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,4/8,4 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h a batériou s kapacitou 77 kWh (využiteľná) má mať totiž dojazd do 520 km (WLTP), zatiaľ čo rovnaká verzia modelu ID.4 Pro Performance ponúka 521 km (WLTP). To však teoreticky môže súvisieť len s tým, že dojazd zatiaľ nebolo homologovaný, a tak výrobca uvádza predpokladaný konzervatívnejší dojazd na základe „ID-štvorky“. Uvidíme neskôr…
Čo sa týka špecifikácií tretej a zároveň najvýkonnejšej verzie GTX, tá sa vyznačuje pohonom oboch náprav, výkonom 220 kW, krútiacim momentom okolo 470 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,3 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh a dojazdom do 480 km (WLTP).
Vyšší maximálny nabíjací výkon
Elektromobil Volkswagen ID.5 sa môže v porovnaní s modelom ID.4 pochváliť podporou maximálneho nabíjacieho výkonu 135 kW (oproti 125 kW), vďaka čomu má počas 30 min nabíjania získať dojazd 390 km, resp. 320 km (verzia GTX). A v rámci príplatkovej výbavy bude dostupné aj obojsmerné nabíjanie. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má výkon 11 kW.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Volkswagen ID.5 dorazí na trh začiatkom budúceho roka. Cena sa zatiaľ nespomína.
- Zdroj: VW via Insideevs.com
- Zdroj: VW via Insideevs.com
- Zdroj: VW
Zdroj: VW via Insideevs
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínsky“ Volkswagen ID.6 so 7-miestami na sedenie by sa mohol dostať aj na európsky trh
Slovák, ktorý šéfuje dizajnu vo VW, hovoril o smerovaní dizajnu „elektromobilov“ značky
VW plánuje 3 varianty svojho reinkarnovaného elektrického „hippie“ vanu ID. Buzz
4 komentáre
Stále tie povestné „malé krôčiky“ …. Chýba ten „veľký skok pre ľudstvo“ !!! 🙂
Tak na skok do vesmíru čakáme už vyše 50 rokov, a tu si tiež na to zopár rokov počkáme!
Jaj bože, zase dalšie auto pre firmy a zbohatlikov ale kedy konečne dakto vyrobi elektromobil pre normalnych ludi. Lebo auto za 50000e neni pre pracujuceho smrtelnika. Predražene krabice a ešte budu tvrdiť že prerabaju. Jalen dufam že sa sem čim skor dostane čo najviac činskych elektromobilov lebo činania su techlologicky uplne niekde inde ako daky nemčuri. Že by ich troška uzemnili aj ceny by sa znižili
never tomu že sa ceny prichodom číňanov nejako výrazne znížia možno o par tisíc ale určite nie na hodnotu dostupnu bežnému smrteľníkovi.