Volkswagen zverejnil prvé cenovky svojej elektrickej novinky ID.5

2

VW začiatkom tohto mesiaca predstavil elektrický crossover Volkswagen ID.5, ktorý ide aktuálne do predpredaja na prvých trhoch. Spoznali sme pritom aj prvé ceny.

Ako uvádza značka VW, model ID.5 je jej „prvým elektrickým SUV-kupé“. Vychádza z už dobre známeho e-SUV ID.4, má však o niečo väčšie rozmery, a to 4 599 x 1 852 x 1 613 x 2 766 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) oproti rozmerom 4 584 x 1 852 x 1 612 x 2 770 mm staršieho súrodenca.

Pozitívne pritom je, že športovejšie strihnutý zadok neubral na praktickosti vozidla, teda minimálne z hľadiska objemu batožinového priestoru – 549 l, ktorý je dokonca o 6 l väčší ako u ID.4.

Volkswagen aktuálne prostredníctvom tlačovej správy informuje, že ID.5 vstupuje do predpredaja na nemeckom trhu, a to vo verziách Pro, Pro Performance a GTX.

2 „zadokolky“

Volkswagen ID.5 vo verziách Pro a Pro Performance s pohonom zadnej nápravy disponuje výkonom 128/150 kW, krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,4/8,4 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh (využiteľná) či dojazdom 516/521 km (WLTP). Ceny modelov na nemeckom trhu začínajú na 46 515 €, resp. 47 550 €. Pre porovnanie, model ID.4 Pro Performance stojí na rovnakom trhu od 44 915 €.

Top verzia GTX

Čo sa týka špecifikácií tretej a zároveň najvýkonnejšej verzie GTX, tá sa vyznačuje pohonom oboch náprav, výkonom 220 kW, krútiacim momentom okolo 470 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,3 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh či dojazdom 491 (WLTP). Cena top verzie modelu Volkswagen ID.5 začína v Nemecku na sume 53 615 €, zatiaľ čo rovnaká verzia modelu ID.4 tam stojí od 50 415 €.

Výrobca aktuálne tiež uvádza, že elektromobil ID.5 má najaktuálnejšiu verziu infotainmentu a asistenčných systémov. Softvér „ID.Software 3.0“ pritom vylepšuje nabíjaciu kapacitu vozidla, ako aj jeho hlasové ovládanie. A systém lokálnej výstrahy pred nebezpečenstvom s technológiou Car2X je v rámci modelu Volkswagen ID.5 súčasťou štandardnej výbavy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínsky“ Volkswagen ID.6 so 7-miestami na sedenie by sa mohol dostať aj na európsky trh
Slovák, ktorý šéfuje dizajnu vo VW, hovoril o smerovaní dizajnu „elektromobilov“ značky
Šéf Tesly bol hosťom „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár