Volkswagen spúšťa sériovú výrobu elektro-SUV ID.4 s dojazdom cez 500 km

11

Automobilka VW informuje, že začína so sériovou výrobou kompaktného elektrického SUV Volkswagen ID.4. Ide o koncernového súrodenca Škody Enyaq iV a 2. elektromobil značky, ktorý vyrastie na špecializovanej platforme MEB.

Sériová produkcia elektromobilu Volkswagen ID.4 začína paradoxne skôr, ako bol tento model oficiálne predstavený. Podľa výrobcu sa tak stane až koncom septembra. Nejde však o úplnú novinku, keďže niečo podobné platilo aj v prípade koncernového Audi e-tron.

Zaujímavé je aj to, že svoju premiéru zažije skôr hierarchicky nižšie postavený koncernový súrodenec modelu ID.4, ktorým je Škoda Enyaq iV. A to 1. septembra. V prípade modelu Volkswagen ID.4 výrobca tiež informuje, že ponúkne dojazd cez 500 km (WLTP). Takmer naisto by to malo platiť v prípade verzie s kapacitne väčšou batériou a pohonom zadnej nápravy.

VW dodáva, že na spomínanom dojazde sa podieľa aj dobrá aerodynamika vozidla, ktorú vyjadruje koeficient odporu vzduchu 0,28. Taktiež sa dozvedáme, že na trh príde najskôr verzia s pohonom zadnej nápravy.

Čo môžeme očakávať?

Viac informácií ohľadom špecifikácií ID.4 sme sa aktuálne nedozvedeli, no napriek tomu máme dobrú predstavu o tom, čo môžeme v tomto smere očakávať. A to vďaka spomínanej Škode Enyaq iV, ktorá je „dvojičkou“ kompaktného elektrického SUV od VW. Tá bude dostupná v týchto verziách (*predbežné hodnoty):

  • Enyaq iV 60 – batéria: 62 kWh, dojazd: 390* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 132 kW
  • Enyaq iV 80 – batéria: 82 kWh, dojazd: 500* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 150 kW
  • Enyaq iV 80X – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 195 kW
  • Enyaq iV vRS – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 225 kW

„Športový“ variant „vRS“ zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. „Najvýkonnejšie verzie“ (zrejme „4-kolky“) utiahnu podľa Škody príves s hmotnosťou 1 200 kg. Český model bude podporovať rýchlonabíjanie výkonom „až 125 kW“ (z 10 na 80 % za 40 min). Cez 11 kW wallbox potrvá nabitie 6 až 8 hodín.

Uhlíkovo neutrálna výroba aj dodávky

Volkswagen vo svojej aktuálne tlačovej správe tiež uvádza, že ich závod v Zwickau, kde sa ID.4 začína vyrábať, vyrobí budúci rok 300 000 elektromobilov postavených na platforme MEB. A to uhlíkovo neutrálnym spôsobom. Uhlíkovo neutrálna má byť pritom aj produkcia batériových článkov či dodávky vozidiel zákazníkom.

volkswagen id.4

Zdroj: VW

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli nielen fotografie sériovej verzie elektrického SUV Volkswagen ID.4
VW ID.3 s dojazdom 550 km už má cenník aj dátum spustenia objednávok
V SR bol spustený predpredaj Volkwagenu ID.3 s uvádzacím bonusom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

    • Maju si brat priklad z Tesly, ktora rychlo doda nepodarok a roky potom „vylepsuje“? Soft sa da updatnut lahko, ale materialove, konstrukcne a vyrobne vady Tesiel nie.
      Ale zato maju bonus ze dodaju fungl nove auto s patinou par rocnej jazdenky vdaka slendrianskej doprave. 🙂

Pridajte komentár