Volkswagen predstavil elektrické SUV ID.4 s dojazdom 520 km

6

Dnes sa nám konečne oficiálne predstavil Volkswagen ID.4. Kompaktné elektrické SUV príde na prvé trhy ešte tento rok. Na úvod budú dostupné 2 drahšie verzie z limitovanej edície „1ST“. Čo ponúkne novinka značky VW?

Interiér nemeckého elektromobilu je vďaka krátkym previsom karosérie a rázvoru 2,77 metra taký priestranný a vzdušný ako pri konvenčnom SUV ďalšej veľkostnej kategórie. Batožinový priestor má základný objem 543 litrov a dá sa sklopením zadných operadiel zväčšiť na 1.575 litrov (pri naložení po strop). S originálnym ťažným zariadením môže elektrické SUV ťahať príves do hmotnosti 1.000 kilogramov (brzdený príves pri stúpaní 12 percent). Svetlá výška ID.4 sa zastavila na hodnote 21 cm.

Aktualizácie na diaľku

Zákazníci môžu výhody novej platformy elektroniky využívať prostredníctvom diaľkovej aktualizácie (Online Remote Update) – softvér centrálnych riadiacich jednotiek sa dá aktualizovať prostredníctvom mobilnej dátovej siete. Dátový súbor sa prenesie do automobilu a inštaluje po skončení jazdy. Pri ďalšom štarte je už k dispozícii. Takýmto spôsobom je možné mnoho funkcií neustále zdokonaľovať.

Pohonná jednotka

Bezprostredne pred zadnou nápravou má Volkswagen ID.4 elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom redukčného prevodu. Je to synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným budením. V obidvoch uvádzacích modeloch dosahuje výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm. Vďaka tomu ID.4 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je kvôli efektívnemu využitiu energie obmedzená na 160 km/h. V roku 2021 modelový rad ID.4 rozšíri špičková verzia s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi a vyšším výkonom.

Batéria a nabíjanie

Pri uvádzacích modeloch ID.4 1ST je zdrojom elektrickej energie batéria s kapacitou 77 kWh netto. Má hmotnosť 493 kilogramov a umožňuje dojazd do 520 km. Články temperuje podlahová platňa s integrovanými kanálmi pre kvapalinu. Volkswagen zaručuje, že batéria si aj po ôsmich rokoch alebo najazdení 160.000 km zachováva najmenej 70 percent svojej pôvodnej kapacity.

Volkswagen ID.4 podporuje max. nabíjací výkon 125 kW, pričom verzie so 77 kWh batériou počas 30 min nabíjania získajú dojazd 320 km (WLTP).

Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) sa dá Volkswagen ID.4 so 77 kWh batériou približne za 30 minút nabiť na ďalších 320 km (WLTP), a to maximálnym podporovaným výkonom 125 kW.

Najskôr „limitka“ – 27 000 ks

Obidva uvádzacie modely sú limitované na celkový počet 27.000 exemplárov. Keď sa rozpredajú, začne sa predaj predkonfigurovaných modelov. Tie združujú najobľúbenejšie prvky voliteľného vybavenia do balíkov (paketov). Tým sa ponuka stáva ešte prehľadnejšou a špecializovaný závod Zwickau môže automobily rýchlejšie vyrábať a skôr dodávať.

Ceny a výbava

Volkswagen ID.4 1ST jazdí na 20-palcových kolesách s dizajnom „Drammen“, atraktivitu zvyšuje dizajnový komplet Exterieur-Style-Paket a stmavené okná v zadnej časti kabíny. Predné sedadlá a multifunkčný volant sú vyhrievané, farba ambientného osvetlenia v kabíne sa dá nastaviť v 30 odtieňoch. Pedále z ušľachtilej ocele majú dizajnom Play & Pause, na volante je logo „1ST“. Pri parkovaní vodičovi pomáha cúvacia kamera. Komfortné vybavenie dopĺňa 2-zónová automatická klimatizácia Climatronic a vyhrievané predné okno. Navigačný systém Discover Pro a 4 konektory USB sú súčasťou sériového vybavenia, rovnako ako dôležité asistenčné systémy – Front Assist, adaptívny tempomat ACC „stop & go“ a Lane Assist. Sériovým prvkom je aj tepelné čerpadlo, ktoré vysoko efektívnym spôsobom vykuruje a chladí kabínu posádky, ako aj ťažné zariadenie.

Odhadovaná cena pre slovenský trh je 47 800 € (s DPH). V Holandsku vyjde 49 950 € (s DPH) a v USA na 43 995 $ (bez DPH).

Ešte bohatšie vybavenie má špičkový model Volkswagen ID.4 1ST Max. V exteriéri sú to adaptívne svetlomety LED Matrix, zadné 3D-LED svetlá a 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Narvik“. Veľké kolesá nielen vizuálne zvýrazňujú športový charakter automobilu, ale spolu s progresívnym riadením a adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC mu dodávajú športovejšie jazdné vlastnosti. Lišta medzi svetlometmi a vonkajšie kľučky dverí sú osvetlené.

K sériovému vybaveniu patria elektricky nastaviteľné predné sedadlá, panoramatické strešné okno, akusticky tlmiace zasklenie kabíny, 3-zónová klimatizácia Climatronic a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru „Easy Open & Close“. Aj v oblasti ovládania, konektivity a asistenčných systémov ID.4 1ST Max exceluje. Má štandardne Head-up displej s rozšírenou realitou, centrálny displej s uhlopriečkou 30,5 cm (12 palcov), rozhranie pre mobilný telefón Comfort, ako aj asistenčné systémy Travel Assist, Side Assist a Emergency Assist. V Holandsku model vyjde na 59 950 €.

Súhrn známych špecifikácií

ID.4 1ST a ID.4 1ST Max
Maximálny výkon150 kW (204 k)
Maximálny krútiaci moment310 Nm
Kapacita batérie netto77 kWh
Maximálna rýchlosť160 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h8,5 s
Dojazddo 520 km
Dĺžka4.584 mm
Šírka1.852 mm
Výška1.612 mm
Rázvor2.766 mm
Koeficient aerodynamického odporu0,28
Objem batožinového priestoru543 l

Zdroj: tlačová správa (VW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW porovnáva elektro-SUV ID.4 s Teslou Model Y. Vrátane cien a dojazdu
Volkswagen ID.3: Test rýchlosti nabíjania a dojazdu pri 90 a 130 km/h
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

6 komentárov

  1. V Holandsku model vyjde na 59 950 €… 🙂 🙂 🙂 za tie peniaze si uz kupim AUTO… rozumej, TESLU 😉 a nie tento okopceny zlepecec s nefunkcnym softom a dojazdom len na papieri…

    • A kde si zobral tých 10 000 €? V článku sa uvádza cena pre holandský trh 49 959 € s DPH a ty si si to navýšil o nejaký vlastný rabat na 59 950 €…

Pridajte komentár