Slovenskí zákazníci už majú na výber z 9 predkonfigurovaných verzií elektrického SUV Volkswagen ID.4. Všetky sú aktuálne dostupné s cenovým bonusom, pričom cena vstupného modelu začína na sume 31 990 €.
Volkswagen tento mesiac spustil na Slovensku riadny predaj svojho kompaktného elektromobilu ID.4, ktorý sa aktuálne stal svetovým autom roka. Zákazníci už majú na výber z 9 predkonfigurovaných sériových verzií a dostupný je aj uvádzací model ID.4 1ST, a to v rámci skladových zásob.
Pri modeloch ID.4 Pure, ID.4 City a ID.4 Style má batéria využiteľnú kapacitu 52 kWh a umožňuje dojazd do 344 km (WLTP). Pri všetkých ostatných modeloch má kapacitu 77 kWh, čo zabezpečí dojazd do 522 km (WLTP).
Elektromotor poháňajúci zadné kolesá je k dispozícii v troch výkonových stupňoch. Pri ID.4 Pure, ID.4 City a ID.4 Style dosahuje výkon 109 kW (148 k) alebo na želanie 125 kW (170 k). Ostatné modely majú elektromotor s výkonom 150 kW (204 k), ktorý umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Všetky verzie ID.4 ponúkajú maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 160 km/h.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Štandardná výbava
Každý Volkswagen ID.4 ponúka v základnej výbave napríklad 7 airbagov, navigačný systém „Discover Pro“ s 10″ displejom a podporou „Wireless App-Connect“ či DAB+, multifunkčný volant s dotykovými plochami, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatickú 2-zónovú klimatizáciu „Climatronic“, adaptívny tempomat ACC, rozpoznávanie dopravných značiek, rozpoznávanie únavy vodiča, komunikáciu Car2X, asistenčné systémy „Front Assist“ s funkciami „City Brake“ a „Pedestrian and Cyclist Recognition“ a „Lane Assist“ či ambientné osvetlenie.
9 predkonfigurovaných verzií
Volkswagen ID.4 prichádza na slovenský trh v deviatich predkonfigurovaných verziách. Každá z nich (okrem ID.4 Pure a ID.4 Pro) má vybavenie doplnené rozličnými paketmi, ktoré majú združovať najobľúbenejšie prvky príplatkového vybavenia. Predkonfigurované modely majú označenie Pure, City, Style, Pro, Life, Business, Family, Tech a Max.
Vstupný model ID.4 Pure s výkonom 109 kW, ktorý sa na Slovensku predáva za cenu od 31 990 €, má základné vybavenie. ID.4 City (od 35 000 €) má navyše Comfort paket a Infotainment paket. Pri ID.4 Style (od 39 280 €) sa k tomu pridáva Design paket, Comfort paket Plus a Assistance paket. Tieto modely sú vybavené kapacitne menšou batériou.
ID.4 Pro+
ID.4 Pro (od 40 040 €) má základné vybavenie. ID.4 Life (od 42 190 €) má rovnaké pakety ako ID.4 City. ID.4 Business (od 46 080 €) má navyše Design paket a Assistance paket. ID.4 Family (od 47 250 €) má navyše Design paket Plus a Komfort paket Plus. Tieto modely sú vybavené kapacitne väčšou batériou a elektromotorom s výkonom 150 kW, tak ako nasledujúce top verzie.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Top verzie
Špičku programu tvoria modely ID.4 Tech (od 50 450 €) a ID.4 Max (od 53 780 €). ID.4 Tech má oproti ID.4 Family navyše Infotainment paket Plus, Assistance paket Plus a Interior Style Plus. Aj ID.4 Max má všetky štyri pakety – Design, Infotainment, Comfort a Assistance – vo vyššej verzii Plus. K tomu má navyše Sport paket Plus, Interior Top-Sport Plus a tepelné čerpadlo (na želanie pri ostatných modeloch okrem ID.4 Pure a ID.4 Pro).
Aj uvádzacie modely
V Európe bol spustený predpredaj ID.4 ešte na jeseň 2020 dvoma bohato vybavenými uvádzacími modelmi – ID.4 1ST4 a ID.4 1ST Max. Na Slovensku mali stanovené ceny 43 120 €, resp. 52 650 €. Bola z nich vyrobená limitovaná séria 27 000 kusov a aj v súčasnosti si zákazníci ešte môžu vybrať z posledných skladových vozidiel.
Všetky uvedené ceny pre Slovensko sú uvádzacie. Preto je z cenníkovej ceny odpočítaný tzv. Maxi Bonus importéra vo výške 3 000 €, poskytovaný na podporu predaja do 30. 6. 2021.
Zdroj: tlačová správa (VW)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen predstavil svoj najväčší elektromobil – až 7-miestny model ID.6
Modely VW ID.3 a ID.4 je možné vylepšovať ako smartfóny. Cez OTA aktualizácie
Elektromobily spravia z VW Group poskytovateľa elektriny. Vďaka obojsmernému nabíjaniu
18 komentárov
Nechcem sa vyhrážať, ale začína „mela“ na trhu! To takú ani covid nevidel! 🙂 Mnohí sľubovali, a teraz asi koncern VW začne ako prvý, vo väčšom množstve dodávať BEV v EU, a teda aj na Slovensku. Kto chce bude mať o zábavu postarané!
P.S. Pán Bakša viete napísať viac o tom, ako sa VW ID.4 stal svetovým autom roka?!
Tak tu už je naozaj si z čoho vyberať. Ten VW to myslí s tou e-mobilitou úplne vážne a nekecá len preto, aby kecal!
To znamená,že základná verzia sa predáva za 31990 mínus 3000 = 28990 eur /?/,na Slovensku? A vie mi niekto povedať ,aká je konečná cena,po odpočítaní všetkých bonusov v „chudobnom“ Nemecku ??? To by ma sed sakra zaujímalo !?
Kolega JS pozor! Tá cena 31.990 je fikcia! Pozri sa na konfigurátor, aká je tam najnižšia základná cena v SR !!!
Ceny nie sú fikcia. Podľa konfigurátota VW ID.4 Pure 34.990, po započítaní bonusu 31.990. Zrejme najlepší pomer cena/výkon na trhu.
Keď nie fikcia, tak tak trochu skrčka! 🙂 … lebo medveď, resp. až po bonuse!
Koncem roku 2022 se trh usadí na celkově lepších cenách, po rozjetí TMY Berlín
Ja dúfam, že áno, a možno už v roku 2022, ale skôr tak od roku 2025 budú ceny „rozumnejšie“ …..
Anonýme silne pochybujem že Tesla v blízkej dobe pôjde pod 30–tisíc eur !!To by musela vymyslieť nové auto ,a to zatiaľ nemá?? Skôr príde ten impulz z Tesly v Číne !! Musk sa zatiaľ zaoberá vrcholnými modelmy značky. Lacné autá ho zatiaľ nezaujímajú !!
souhlas, spodní cena moc rychle klesat nebude..
myslel jsem to spíše tak, že v ceně 40K bude zajímavá tlačenice.
a do roka může být i nové menší auto v Číně
Karel
Tesla predáva s vysokými maržami (čo jej umožňuje vysoká efektívnosť výroby), aby získala späť v nejakom rozumnom čase investície, ale ak bude trhom nútená, vie ísť s cenou dole a predávať stále so ziskom. Zatiaľ to nepotrebuje, ale giga press „to istí“.
…outube.com/watch?v=4ryMAyXjJWM…
Výrobcovia sa nikdy sami od seba nezrieknu vysokého zisku!!! Musí prísť konkurencia, „ruka trhu“ a tak trochu a správanie sa kupujúcich ……
Výrobcovia sa nikdy sami od seba nezrieknu vysokého zisku!!! Musí prísť konkurencia, „ruka trhu“ a tak trochu aj správanie sa kupujúcich ……
Tesla nie je len taký bežný výrobca, ktorý sa naháňa za ziskom, jej primárnymi cieľomi sú globálne rozšírenie elektromobility a čisté energie (Tesla Energy sa podľa Muska má stať v budúcnosti hlavnou divíziou). Zisk potrebuje hlavne kvôli postaveniu na burze, aby nestratila investorov a neskončila krachom.
Bol som skusat id4 a auto je celkom ok, vedla stala id3 za podobnu cenu co je z mojho pohladu nepredajne. Predajca sam povedal za id3 pojde po lete na cenu 25 000.
Žeby si dal VW vlastný gól?!
Nie, ale na trhu pribudne jeden cenovo dostupný e-mobil – ID3.
Vie mi niekto povedať , či ešte sú a hlavne v akej výške ,štátne dotácie na e–autá v Nemecku ??? A či ich dostane každý záujemca o kúpu e-auta v Nemecku aj teraz??? Bolo to myslím 9000-eur a neviem,či to platí stále ???