Koncernová dvojička nedávno predstavenej Škody Enyaq iV, Volkswagen ID.4, sa nám postupne odhaľuje. Toto kompaktné elektrické SUV pritom aktuálne ukázalo svoj interiér. Dozvedeli sme sa však aj ďalšie novinky ohľadom tohto modelu, ktorý zažije svetovú premiéru koncom mesiaca.
Volkswagen 20. augusta informoval, že spustil sériovú výrobu svojho prvého elektrického SUV (ID.4) postaveného na „elektrickej“ platforme MEB, od ktorej si veľa sľubuje. Zaujímavé pritom je, že produkcia tohto modelu, ktorý je akousi SUV-verziou už pomerne dobre známeho elektro-hatchbacku ID.3, začala skôr, ako bol tento model oficiálne predstavený.
Volkswagen ID.4 bol v tomto smere predbehnutý dvojičkou od hierarchicky nižšie postavenej koncernovej značky Škoda, ktorou je model Enyaq iV. Aktuálne však VW vo svojej tlačovej správe informuje, že dodávky ID.4 budú spustené do konca roka, čo je skôr ako v prípade „Škodovky“ (jar 2021). Uspokojiť sa však zatiaľ musíme s postupným odhaľovaním modelu. VW nám pritom doteraz ukázal skice modelu či fotografie decentne maskovaného vozidla.
- Zdroj: VW
- Skica sériovej verzie VW ID.4. Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Taktiež sme sa dozvedeli, že k dispozícii budú najskôr verzie s pohonom zadnej nápravy, rovnako ako v prípade spomínanej Škody Enyaq iV. Od zadokolky s kapacitne najväčšou batériou máme očakávať dojazd cez 500 km (WLTP). VW sa tiež pochválil dobrou aerodynamikou, ktorú vyjadruje koeficient odporu vzduchu 0,28.
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj: VW
O triedu väčší interiér
No a aktuálne Nemci poodhaľujú okrem iného aj interiér chystaného elektromobilu, ktorý má ponúknuť „dostatok priestoru, puristický dizajn, vysoko účinné osvetlenie a udržateľné materiály čalúnenia“. Volkswagen v tejto súvislosti hovorí, že ID.4 ponúkne vnútorný priestor, ktorý je bežný pre o triedu väčšie vozidlá. Tzn., že ID.4 má rozmery nižšej strednej triedy, avšak vnútorný priestor strednej triedy.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Priestor pre cestujúcich pritom nemá ísť na úkor batožinového priestoru, ktorý má objem 543 litrov pri vzpriamených operadlách zadných sedadiel. Celkovo môžeme povedať, že interiér ID.4 sa po dizajnovej stránke nijako podstatne nelíši od hatchbacku ID.3, čo sa aj dalo očakávať.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli nielen fotografie sériovej verzie elektrického SUV Volkswagen ID.4
VW ID.3 s dojazdom 550 km už má cenník aj dátum spustenia objednávok
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Jeden komentár
Potrebujeme elektromobily za ľudové ceny, aby sa elektromobilita masovo šírila, toto čo sa od VW a iných ponúka za cca 50 tis. je mrhanie zdrojmi a nezodpovedné ignorovanie klímy. Málo sa robí aj v nákladnej doprave a lodnej. Je mi ľúto mojich detí, chystáme im hrozný svet