Automobilka VW predstavila prvého zástupcu svojho nového radu elektromobilov nesúcich označenie „GTX“, ktorým je model Volkswagen ID.4 GTX. Ide o športovejšie ladenú verziu už známeho elektrického SUV, ktorá ponúkne pohon všetkých kolies a najvyšší dostupný výkon.
Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX je podľa výrobcu vlajkovým modelom produktového radu ID.4, najemotívnejším členom rodiny ID a zároveň prvým modelom na báze platformy MEB, ktorý ponúka pohon všetkých kolies.
K jeho športovejšiemu vzhľadu dopomohli napríklad nové nárazníky, kontrastné na čierno lakované plochy či kontrastnou niťou prešívané časti interiéru.
Elektrická pohonná jednotka pozostávajúca z 2 dvoch elektromotorov poháňajúcich obe nápravy ponúka výkon 220 kW (299 k). Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 60 km/h za 3,2 s a z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na elektronicky obmedzených 180 km/h.
VW bol žiaľ v rámci tlačovej správy k modelu Volkswagen ID.4 GTX dosť skúpy na technické informácie, a tak môžeme len predpokladať, že keďže ide o „vlajkový model produktového radu ID.4“ a pohon oboch náprav je o niečo menej efektívnejší ako „zadokolka“, v útrobách vozidla nájdeme väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorá zabezpečí dojazd do 500 km (WLTP).
Spoznali sme však základnú cenu novinky od VW pre nemecký trh. Tá bude začínať na sume 50 415 €. Uvedenia na európsky trh sa pritom dočkáme v lete.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Číňania predstavili elektrického chrobáka. Právne oddelenie VW je v permanencii
VW spustil v SR riadny predaj elektro-SUV ID.4. Dostupných je 9 predkonfigurovaných verzií
Volkswagen predstavil svoj najväčší elektromobil – až 7-miestny model ID.6
4 komentáre
VW nastupuje, nastupujú aj iní! Pri teste ID.4 moderátor Autosalónu včera poznamenal vážnu vec, málo nabíjacích staníc! A to ešte výraznejšie pre vyššie nabíjacie výkony 100 až 150 kW! Keď začnú automobilky chrliť státicíce áut, budú na nabíjačkách fronty !!!! Nik poriadne nekoordinuje počet BEV a nabíjačiek!
Nabíjať na nabíjačke je luxus, nabíjať sa bude lacným prúdom hlavne doma alebo v práci.
Mudrlant, v práci to musí zamestnávateľ dovoliť, prípadne to strhne z platu a doma sa dá len v rodinných domoch, nie v panelákoch a mrakodrapoch. Ak budú nabíjačky pred panelákom, mrakodrapom, v BA je ich niekoľko, tak za poplatok. To nepôjde len tak ľahko ako píšeš. Treba si o tom viac prečítať, už je docela slušná sieť nabíjacích staníc vybudovaná.
Olívia, samozrejmosti píšete: zamestnávateľ musí dovoliť… v panelákoch a mrakodrapoch sa nedá… V panelákoch sa nedá, ale pred nimi sú parkoviská a pod mrakodrapmi podzemné garáže… Toho mudrlanta vám odpúšťam.