Volkswagen naznačil cenu chystaného elektrického SUV „ID.4“

2

Šéf amerického zastúpenia automobilky VW, Scott Keogh, naznačil na autosalóne vo Frankfurte cenu pripravovaného elektrického SUV Volkswagen ID.4, resp. ID.4X (predpokladané názvy).

Prvé elektrické SUV z rodiny VW ID bude vychádzať z konceptu I.D. Crozz, ktorý bol predstavený v roku 2017. Podľa šéfa predaja a marketingu nemeckej automobilky, Jürgena Stackmanna, bude tento model väčší ako nedávno predstavený hatchback segmentu C – Volkwagen ID.3, informuje The Drive.

Vyrastie pritom na rovnakej platforme (MEB) ako novinka VW. Podľa neoficiálnych informácií má niesť sériové vozidlo názov Volkswagen ID.4 alebo ID.4X. Je pravdepodobné, že pod jeho „kapotou“ nájdeme rovnakú či podobnú techniku ako v prípade konceptu.

Cena „porovnateľná s Tiguanom“

Okrem technických špecifikácií bude patriť medzi najdôležitejšie atribúty tohto elektromobilu určite aj cena. V minulosti sa v tejto záležitosti už objavili nejaké informácie, portál Green Car Reports však teraz prináša aktuálne vyjadrenie šéfa amerického zastúpenia automobilky Volkswagen, Scotta Keogha, ohľadom ceny chystaného elektrického SUV.

Ten povedal, že ich cieľom je priniesť cenu porovnateľnú s podobným spaľovacím vozidlom, napríklad modelom Tiguan. A tým sa má stať Volkswagen ID.4 elektromobilom „pre masy“. Nepovedal však úplne jasne, či má ísť o cenu po tamojšom federálnom daňovom zvýhodnení (7 500 $) a po započítaní úspor na palivo.

Čo by to mohlo znamenať?

Americký cenník prezrádza, že model Tiguan s pohonom 4×4 a automatickou prevodovkou začína na sume 26 600 $ (bez DPH). Keď budeme uvažovať, že v naznačenej cene sú započítané náklady, ktoré je možné ušetriť v porovnaní s prevádzkou spaľovacieho vozidla, a to podľa prepočtov Tesly v prípade Modelu 3 (4 300 $), dostaneme sa na sumu okolo 30 000 $ bez dane. To je po prepočítaní a zahrnutí 20 % DPH cca 32 500 €. T.j. o cca o 3 000 € viac ako v prípade avizovanej ceny základnej verzie hatchbacku VW ID.3 so 45 kWh batériou („cena do 30 000 €“), ktorá sa pravdepodobne do väčšieho SUV nedostane.

Reálnejšia je teda možnosť, že cena porovnateľná s Tiguanom platí po započítaní americkej dotácie vo výške 7 500 $. To by po prepočítaní a zahrnutí 20 % DPH znamenalo sumu okolo 40 000 €, a to sa zdá byť realistická cenovka pre základnú verziu s batériou okolo 58 kWh (kapacita batérie strednej verzie modelu ID.3, ktorá príde na trh ako prvá). Elektrické SUV by pritom malo prísť na trh do konca roka 2020.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky o chystaných „lacných“ elektromobiloch značky VW
Plug-in hybridná Škoda Superb dostala cenovku. Ako je na tom v porovnaní s bežnými verziami?
Tesla ponúka zľavy na svoje elektromobily aj 2-ročné nabíjanie zdarma

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. 40 tis. je taký dnešný štandard. Po započítaní dotácie 25 % a úspor na palive a servise to vyzerá lepšie. Do predaja v Európe má prísť asi o 2,5 roka, vtedy už ceny budú zase nižšie. Mohli by vynechať všelijaké extra výbavy a vyšla by cena pre masy, hlavne pri ID3. Kto iný by to mal urobiť, ak nie automobilka, ktorá sa volá Ľudový voz. To by sa však musel uprednostniť verejný záujem pred súkromným ziskom a to je večný problém, dúfajme, že sa vyšieši skôr, ako na nenažranosť všetci zahynieme.

    • Súhlasím, hlavne s tou nenažranosťou. A ak to radikálne neznížia, skapeme všetci aj tí nenažranci. To je na tom to najspravodlivejšie.

Pridajte komentár