Šéf Volkswagen of America Scott Keogh priblížil počas autosalónu v Los Angeles cenu 2. elektromobilu z rodiny ID, ktorým bude kompaktné elektrické SUV Volkswagen ID.4 (a.k.a koncept „ID. Crozz„). Ceny pritom majú ísť časom výrazne dole.
Ešte v septembri na autosalóne vo Frankfurte Keogh povedal, že cieľom je priniesť cenu porovnateľnú s podobným spaľovacím vozidlom, napríklad modelom Tiguan. Nepovedal však úplne jasne, či má ísť o cenu po tamojšom federálnom daňovom zvýhodnení (7 500 $) a započítaní úspor na palivo.
Nedávno sme sa však dočkali od šéfa Volkswagen of America upresnenia. „Čistá“ cena v USA po federálnych daňových kreditoch má byť podľa neho v „nízkom až strednom 30-tisícovom rozsahu, uvádza Autonews. Podľa Insideevs by to malo znamenať cenu 40 000 až 42 500 $ (bez DPH) pred vládnymi stimulmi. Keď to prepočítame do eur a zahrnieme DPH vo výške 20 %, dostaneme sumu 43 800 až 46 400 €.
„Využijú“ stimuly
Cena elektrického SUV Volkswagen ID.4 v Európe, ako aj na jednotlivých európskych trhoch, sa však môže líšiť. Keogh pritom v podstate priznal, že tieto stimuly „tak trochu využijú“ na „dosiahnutie efektívneho cenového bodu“, aby sa predajcom značky „lepšie dýchalo“ pri stanovovaní cien na začiatku životného cyklu elektromobilov z rodiny ID.
- Zdroj fotografie: VW via motor1.com
- Zdroj: VW via motor1.com
- Zdroj: VW via motor1.com
Takže ceny by zdá sa mohli minimálne spočiatku zohľadňovať aj výšku štátnych dotácií v jednotlivých krajinách. Dôležité tak bude, ako sa k problematike naceňovania elektromobilov pre jednotlivé trhy postaví konkurencia.
Znižovanie cien
Ukončenie dotácií, resp. daňových kreditov v USA vo výške 7 500 $ (odhad do 2 rokov) by však podľa Keogha nemalo spôsobiť prudké zvýšenie cien vozidla. A to vďaka znižovaniu nákladov na batérie a ďalšie komponenty, keďže na rovnakej platforme ako model Volkswagen ID.4 (MEB) má vzniknúť vyše 20 mil. produktov. A takýto vysoký počet má umožniť efektívne škálovanie a optimalizovanie nákladov.
Za spomínanú sumu však zrejme nedostaneme vozidlo s proklamovaným dojazdom okolo 500 km (dojazd konceptu I.D. Crozz). Základná verzia by pritom mohla teoreticky obsahovať batériu, akú bude využívať stredná verzia modelu ID.3, teda 58 kWh. Tá by pri takomto type vozidle mohla zabezpečiť s ohľadom na dojazd modelu ID.3 okolo 350 km (WLTP) na jedno nabitie. Nuž, uvidíme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.3 je v rámci výroby o 40 % lacnejší ako e-Golf, vysvetľuje šéf koncernu
VW odhalil nový elektromobil. Poteší fanúšikov „kombíkov“
Šéf VW: Medzinárodný tím tvrdo pracuje na cenovo dostupnom elektromobile