Tak sme sa dočkali predstavenia podľa výrobcu revolučného elektromobilu Volkswagen ID.3. Ten má byť 3. hlavnou kapitolou strategického významu v histórii značky, ktorá prichádza po modeloch Beetle a Golf. Ide pritom o prvý model postavený na špeciálnej koncernovej platforme MEB, prvý model s novým logom a prvý model, ktorý sa bude doručovať zákazníkom s uhlíkovo neutrálnou stopou.
5-miestny hatchback Volkswagen ID.3 má byť kompaktný, pričom ponúka manévrovateľnosť malého automobilu a vnútorný priestor áut strednej triedy. Disponuje pritom rozmermi 4 261 x 1 809 x 1 552 mm x 2 765 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), „ideálne rozloženou hmotnosťou“ od 1 719 kg a batožinovým priestorom 385 l. Priemer otáčania dosahuje 10,2 m a koeficient odporu vzduchu hodnotu 0,267.
Nemecká automobilka ponúkne ID.3 v troch verziách, a to so 45 kWh batériou a dojazdom 330 km (WLTP), 58 kWh batériou a dojazdom 420 km (WLTP), ako aj 77 kWh batériou a dojazdom 550 km (WLTP). Do predaja sa ako prvá dostane stredná verzia s prívlastkom „1ST“, a to v lete 2020.
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj fotografie: VW
Prvá edícia
Edícia 1ST ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Podporuje nabíjanie výkonom 11 kW (AC) a 100 kW (DC), pričom na 100 kW rýchlonabíjačke má získať dojazd 290 km za 30 min nabíjania. Volkswagen ani tentokrát neupresnil cenu, pričom aj naďalej uvádza „do 40 000 €“.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Prvá verzia novinky bude dostupná v troch „pevných“ stupňoch výbavy, pričom voliteľná bude len farba karosérie a interiéru. V štandarde pritom nájdeme napr. navigačný systém, digitálne rádio s DAB+, vyhrievané sedadlá a volant, lakťovú opierku, nabíjací kábel či 18″ disky z ľahkých zliatin.
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj: VW
Na prvú edíciu sa vzťahuje aj bezplatné nabíjanie v sieťach WeCharge a Ionity (cez 100 000 nabíjacích miest v Európe), a to počas prvého roka od registrácie vozidla do maximálnej výšky 2 000 kWh. Tí, ktorí si od mája rezervovali túto verziu, môžu od jesene navštíviť svojho dílera, nakonfigurovať elektromobil a urobiť objednávku. Prví z nich by sa mali dočkať vozidla v júni budúceho roka.
Základná a top verzia
Základná verzia so 45 kWh batériou, dojazdom 330 km (WLTP) a cenou „do 30 000 €“ dosahuje rovnako ako edícia 1ST maximálnu rýchlosť 160 km/h. Škrty sa však dotkli nabíjacieho systému, ktorý podporuje nabíjanie výkonom 7,2 kW (AC) a 50 kW (DC). Za príplatok je však možné doobjednať systém umožňujúci nabíjanie výkonom 100 kW (DC). Top verziu so 77 kWh batériou a dojazdom 550 km (WLTP) je možné nabíjať výkonom 11 kW (AC) a 125 kW (DC).
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Interiér
V interiéri modelu Volkswagen ID.3 absentuje stredový tunel, čo prispieva k veľkému otvorenému priestoru. Nájdeme v ňom však novo vyvinutý, centrálne umiestnený, 10-palcový dotykový displej. Na nastavovanie vozidla slúžia tlačidlá, ktoré sú citlivé na dotyk, vrátane tých na volante. Klasické tlačidlá sa pritom požívajú len na ovládanie okien a výstražných svetiel. Vybrané funkcie je tiež možné ovládať hlasovými povelmi, ako aj prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW e-Golf za výpredajové ceny už aj na Slovensku. Zľava cez 7 000 €
Nový VW e-up ponúkne dvojnásobný dojazd za nižšiu cenu
Elektrické SUV Volkswagen ID. Crozz sa už testuje. Čo o ňom vieme?
2 komentáre
Vyzerá to pri prvých informáciách zaujímavo. Verím, že tam nebudú absentovať LED svietidlá, adaptívny tempomat a podobné vychytávky.
Ale to bezplatné nabíjanie až do 2000 kWh je veľmi zaujímavý benefit. Nechce sa mi to prepočítavať na kilometre grátis, ale ktorý výrobca vám dá a na koľko kilometrov benzín alebo naftu pri kúpe nového auta zadarmo?
Teda okrem tých obligátnych pár litrov, aby ste došli po prvú pumpu…