Hovorca automobilky VW nedávno uviedol, že chystaný elektrický hatchback Volkswagen ID.3 príde na trh bez niektorých plánovaných funkcií, a to kvôli softvérových problémom. Teraz sa dozvedáme ďalšie informácie, ktoré súvisia s týmto očakávaným elektromobilom. Okrem iného aj to, že pred spustením hromadných dodávok podrobia zamestnanci výrobného závodu prvé vozidlá dôkladnému každodennému testovaniu.
Ako sme nedávno informovali, VW potvrdil niektoré z neoficiálnych správ, ktoré sa týkali pretrvávajúcich problémov so softvérom modelu Volkswagen ID.3. „Zrušíme jednu alebo dve plánované funkcie, ktoré neskôr dodáme prostredníctvom softvérovej aktualizácie. Veci sa nevyvíjajú najlepšie,“ vyhlásil v tejto súvislosti hovorca spoločnosti VW.
Portál Electrek sa pritom snažil oficiálnymi kanálmi zistiť, o aké funkcie bude novinka spočiatku ochudobnená. VW sa však k tejto veci konkrétne nevyjadril. Uviedol, že digitálne funkcie bude po uvedení vozidla na trh pridávať postupne, a to v priebehu mesiacov.
Softvér má byť v rámci vozidla nainštalovaný počas výroby, pričom pred dodaním zákazníkom bude aktualizovaný. Ďalšie aktualizácie obdržia majitelia neskôr. Volkswagen ďalej uviedol nasledovné:
„Rozhodli sme sa, že prvé vozidlá, ktoré opustia produkčné linky, budú odovzdané zamestnancom výrobného závodu VW, pre zaistenie ďalekosiahlej kvality, k čomu napomôže každodenné testovanie. Naši zamestnanci nám poskytnú kritickú spätnú väzbu k vyhotoveniu modelu ID.3, a to predtým, ako vozidlá dodáme zákazníkom.“
To trošku pripomína stratégiu Tesly, ktorá prvé sériové vozidlá dodávala svojim zamestnancom, ako aj zamestnancom SpaceX, ktorí si ich normálne objednali. A to aby mohla kalifornská spoločnosť rýchlo riešiť prípadné detské choroby a na základe získanej spätnej väzby zdokonaľovať produkciu.
Dodanie 30 000 ks naraz
VW tiež uvádza, že začali s výrobou menšie počtu vozidiel (podľa plánu), pričom keď sa bude blížiť dátum uvedenia na trh (leto 2020), začnú s výrazným zvyšovaním produkcie. Potom má nasledovať fáza dodávok vozidiel k dílerom značky.
Cieľom nemeckej automobilky je pritom simultánne dodanie 30 000 kusov modelu Volkswagen ID.3 z limitovanej edície „1ST“, a to zákazníkom zo všetkých európskych krajín, kde bolo možné túto verziu rezervovať a objednať.
Zdroj: Electrek
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stredná verzia VW ID.3 s dojazdom 420 km bude stáť do 35 000 €
Elektromobily VW ID môžu „stratiť“ v zime do 30 % z dojazdu, napriek tepelnému čerpadlu
VW sa mení na technologickú spoločnosť so zameraním na softvér
Jeden komentár
Ach jaj tito nemecki fuseri ked nerobia facelift faceliftu vo vyvoji tak su strateni a totalne neflexibilni priniest nejaku invenciu..
… lebo roky to tak robime..
a podla VW hesla vo vyvoji.. kym sa nepotvrdi ze to nefunguje tak to budeme robit po starom.. aj ked to je iny a uplne novy produkt..
Lebo ego nepusti.. az je to komicke.. 🙂
Btw..zamestnanci VW tak trosku maju v zmluve zakotvenu mlcanlivost narozdiel od beznych zakaznikov… tot asi k tej kritickej spatnej vazbe..