Vyzerá to tak, že problémy s kvalitou výroby „zbrusu“ nových áut majú aj Nemci. Aktuálne v prípade horúcej novinky Volkswagen ID.3, ktorý má byť podľa výrobcu jedným z 3 najdôležitejších modelov ich histórie. Ďalšie sťažnosti smerujú k softvéru a dojazdu. Vozidlo však má aj silné stránky.
Známy nemecký automobilový magazín Auto Motor und Sport vyskúšal testovací model Volkswagen ID.3. Vo svojom zhrnutí na webovej stránke ale neuvádza, o akú konkrétnu verziu ide. Skúpy je aj ohľadom základných špecifikácií vozidla.
Na základe spomínanej batérie s kapacitou 58 kWh a cenou testovaného vozidla takmer 49 000 € sa však zdá, že ide o model z limitovanej edície „First“ v najvyššom stupni výbavy Max a príplatkovou výbavou. To by znamenalo, že testéri mali v rukách verziu s výkonom 150 kW a dojazdom 420 km (WLTP).
Hneď v úvode nemecký automagazín uvádza, že vozidlo nespĺňa zvyčajné vysoké štandardy VW v rámci lícovania dielov karosérie, medzier medzi týmito dielmi, kvality použitých materiálov a detailov.
V interiéri nového elektromobilu našli tvrdé plasty náchylné na nečistoty. Vnútorná strana kapoty má vyzerať, akoby sa lak nanášal rozprašovačom. Infotainment vozidla sa veľmi dlho načítava, nepresnosť navigačného systému sa počíta aj v stovkách metrov. Online služby sú nefunkčné.
10-palcový centrálny dotykový displej má byť podľa recenzentov relatívne ďaleko od vodiča, čo sťažuje ovládanie funkcií vozidla. Ideálnym riešením podľa nich nie je ani hlasové ovládanie, ktoré nefunguje tak ako má a je pomalé.
Silné stránky
Nuž, dosť bolo negatív, prejdime aj na pozitívne stránky kompaktného elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3, ktoré objavil Auto Motor und Sport. A tým sú pohonný systém a podvozok, ktoré majú fungovať perfektne. Silnou stránkou má byť aj svižnosť a ovládateľnosť vozidla.
Recenzenti pochválili dokonale vyvážené správanie počas jazdy, komunikatívne riadenie a trakciu. Brzdy sú spoľahlivé, aj keď sa vzadu nachádzajú „bubny“.
Nepresvedčivý dojazd
Na záver sa však Volkswagen ID.3 nevyhol kritike dojazdu, ktorý neplnil očakávania nemeckého automagazínu. V ekologickom režime jazdy dosiahli recenzenti dojazd 359 km. Dodávajú, že k papierovej spotrebe, a teda aj dojazdu, sa dá priblížiť defenzívnym štýlom jazdy.
Celkovo v rámci testu však magazín dosiahol priemernú spotrebu 23,2 kWh, čo by malo vystačiť na dojazd 250 km. Jazdili pritom aj po diaľnici a cez mesto. Nevieme však v akom pomere, za akých klimatických podmienok, akým štýlom či pri akom vyťažení HVAC systému, atď. Takže tento výsledok treba brať zrejme s rezervou.
Zdá sa, že nová platforma, celková architektúra a výrobná linka vozidla vyžaduje viac času na vyladenie výrobného systému, ako je zvykom. Nejde pritom o prvý ani posledný úplne nový model, ktorý sa potýka s problematickou výrobnou kvalitou. Vďaka „nadštandardnej pozornosti“ asi všetci vedia, že sa to týkalo, či týka aj vozidiel Tesla. A samozrejme aj modelov iných značiek, bez ohľadu na typ pohonu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď
Šéf koncernu VW otestoval Teslu Model Y. Je to pre nich „referenčný elektromobil“
Koncern VW sa už po niekoľkýkrát chystá „prekonať“ Teslu
8 komentárov
Keby ste vedeli aké patoky sa vyrábajú vo VW a aké majú nastavené normy kvality ( žiadne ), tak by ste sa dogrcali a opluli každý VW čo prejde okolo. Neurážam, len konštatujem realitu ktorú dlhé roky vidím. Pa.
PS: Neviem ako je natom Deutschland VW, ale ak by sa to malo vyrábať v SR tak tie vozidlá si nezaslúžia ani domorodci z osady z Letanoviec. Ďakujem.
No len pomaly, YEES! Teda čo sa týka kvality áut vyrábaných na Slovensku, ty domorodec z Letanoviec!
Všetky 4 automobilky na Slovensku vyrábajú autá výbornej kvality.
V jednej z nich mám výborný kontakt (nebudem menovať v ktorej) kde nedávno prebehol audit a audítori boli výbornou kvalitou zaskočení.
A čo sa týka VW v Bratislave – Škoda Citigoe iV, ktorá sa tam vyrába, je už vypredaná. O žiadnej reklamácii to nesvedčí a ani som o žiadnej nepočul.
Takže nabudúce si radšej over, čo píšeš, ty grcko z osady!
Ale veď je vlastne demokracia, každý má právo písať, čo chce. Alebo?
netrep jozko….
Ty si dobrá kvalita
Ty ako vysokopostavený robotník na linke na takte 75 vieš akurát tak veľké HOVNO o kvalite a píšeš tu veci o ktorých si počul keď si prezuval nedopeceny rezeň z medúzy v teamraume ty kvalita.
Že mám pravdu JOZEF M.?
Pozdravim tvoju matku ktorá robí na linke ty predkožka 😀
Nechápem čo sa tu hádate. Svet prechádza na nový spôsob dopravy. Nemci zaspali dobu a musia naliať miliardy do vývoja sotwéru a zmeniť myslenie. U nich to môže byť dlhší proces. Elektromobil nie je spaľovak.