VW ID.3 príde kvôli softvérovým problémom o niektoré plánované funkcie. Dočasne

4

Hovorca VW potvrdil, že softvérové problémy týkajúce sa pripravovaného „elektromobilu pre masy“, Volkswagen ID.3, ktorý má byť pre nemeckú značku významný ako modely Beetle a Golf, pretrvávajú. A problémová má byť aj produkcia vozidla.

Žiaľ, zdá sa, že sa opäť potvrdzujú neoficiálne správy od nemeckého portálu Manager magazine, ktorý nedávno informoval o veľkých softvérových problémoch elektrického hatchbacku nižšej strednej triedy – Volkswagen ID.3. Tie VW najskôr dementoval, aktuálne však priznal, že veci nejdú moc dobre.

Nemecké médiá hlásia, že elektromobil ID.3 by mohol prísť na trh v „downgradovanej“ verzii. A to z dôvodu pretrvávajúcich problémov so softvérom.

„Zrušíme jednu alebo dve plánované funkcie, ktoré neskôr dodáme prostredníctvom softvérovej aktualizácie. Veci sa nevyvíjajú najlepšie,“ vyhlásil v tejto súvislosti hovorca spoločnosti VW. Zdroje priamo z nemeckej automobilky pre Sueddeutsche uviedli, že vozidlo nie je ani zďaleka pripravené na trh. Problémová má byť aj produkčná úroveň, ktorá „ani nie je blízko k procesu priemyselnej výroby“.

Na leto majú byť určite k dispozícii predvádzacie modely, ich výroba však nemá mať podľa zdrojov nič spoločné so sériovou produkciou, nakoľko sa VW ID.3 vyrábajú skôr „ručne“.

Problémy sa majú týkať aj personálnej úrovne. VW má trpieť nedostatkom programátorov a softvérových expertov, pričom v tejto súvislosti sa hovorí o „katastrofe“. Situácii pritom nepomáhajú ani odchody dôležitých manažérov, vrátane šéfa IT, Martina Hofmanna.

„Softvérová“ aliancia s Daimlerom?

Aj z týchto dôvodov mal Volkswagen rokovať s koncernom Daimler o vytvorení spoločnej „softvérovej“ aliancie. Kameň úrazu by však mohla byť podľa Sueddeutsche spolupráca Daimleru s BMW v rovnakej oblasti. A to nielen kvôli protimonopolnej legislatíve, ale aj vzájomným vzťahom VW a BMW.

Nuž, dúfame, že sa elektromobil Volkswagen ID.3 dostane z týchto problémov a bude nasledovať cestu Tesly Model 3, ktorú takisto prenasledovali v prvotnej fáze výroby veľké problémy, pričom sa napokon v roku 2019 stala elektrickým bestsellerom. Veď podobne úspešné elektromobily bude treba, ak chceme, aby sa elektromobilita presadila na masovej úrovni.

Zdroj: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen sa mení na technologickú spoločnosť so zameraním na softvér
VW porovnal náklady na vlastníctvo elektromobilu ID.3 a spaľovacieho Golfu
VW hovorí o lacných batériách s nižším obsahom kontroverzného kobaltu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ach jáj… prečo si komplikovať život? To je ako s výstražným tlačidlom u dnešných áut. Stlačite tlačidlo, signál ide do riadiacej jednotky a tak striedavo zapíná svetlá (ak ti odíde nejakým spôsobom riadiace jednotka, či už pri havárií alebo inak, nezapneš výstražné svetlá). Pri starom aute máš mechanické tlačidlo, ktoré buď priamo alebo nepriamo pomocou rele prepínača a časovača zapne výstražné svetlá a je jedno či funguje riadiaca jednotka, stále ti to bude fungovať. Prečo komplikovať jednoduché a hlavne odskúšané zvyklosti…

  2. Nech urobia jednoduchý elektromobil bez zložitých IT a môžu ho ihneď masovo predávať za ľudovú cenu 15 tis €. IT môžu robiť do luxusných verzií neskôr.

  3. Ono totiz s EV ide ruka v ruke aj kvalitny softwer, ktory dokaze hlavne spravne odhadovat dojazd, spravanie sa sofera..
    Pre mna klucovym na lahke presedlanie do EV a z toho vyplyvajucej zmeny zvykov soferov je hlavne inteligentna navigacia, ktora prepocita a prisposobi dlhsie trasy s prihliadnutim na nutnost nabijania. (vid krasny priklad Tesly)
    Ale mate pravdu, toto druhe sa vyvija v mobiloch daleko rychlejsie a lahsie, a teda cesta Skody citigoE s kvalitnym uchytom mobilu na palubke, namiesto „lamania si hlavy“ s integraciou „mobilu“ do palubky a tym brzdenia vyvoja auta ako celku, by bola daleko MUDREJSIA CESTA -> hlavne pre VW, ktory zmeskal vlak.

  4. Bakelitak Franz on

    Nedami to tak to dam aj tu..
    Ach jaj tito nemecki fuseri ked nerobia facelift faceliftu vo vyvoji tak su strateni a totalne neflexibilni priniest nejaku invenciu..
    … lebo roky to tak robime..
    a podla VW hesla vo vyvoji.. kym sa nepotvrdi ze to nefunguje tak to budeme robit po starom.. aj ked to je iny a uplne novy produkt..

    Lebo ego nepusti.. az je to komicke..

    Btw..zamestnanci VW tak trosku maju v zmluve zakotvenu mlcanlivost narozdiel od beznych zakaznikov… tot asi k tej kritickej spatnej vazbe..

Pridajte komentár