VW spúšťa v SR predaj „bežných“ verzií modelu ID.3. Spoznali sme ceny aj výbavu

12

Ambiciózny elektrický hatchback Volkswagen ID.3 je už možné na Slovensku objednať aj v bežných verziách. Tzn. mimo úvodnej limitovanej edície „1ST“. Dostupný je v 7 predkonfigurovaných verziách. 6 z nich disponuje kapacitne stredne veľkou batériou (58 kWh) a jedna najväčšou dostupnou batériou (77 kWh).

V druhej polovici septembra začal Volkswagen odovzdávať zákazníkom prvé automobily z uvádzacej série ID.3 1ST, z ktorej bolo doteraz predaných vyše 25.000 exemplárov. Najväčšími trhmi sú Holandsko a Nemecko, z každého z týchto dvoch štátov si prvý veľkosériový elektromobil značky Volkswagen záväzne objednalo vyše 7.000 zákazníkov. V súčasnosti sú už predvádzacie vozidlá radu ID.3 dostupné u autorizovaných predajcov prakticky v celej Európe, vrátane Slovenska.

Do vyčerpania uvádzacej série, limitovanej na 30.000 kusov, si ešte môžu aj zákazníci objednávať vozidlá v troch verziách označených ID.3 1ST, ID.3 1ST Plus a ID.3 1ST Max.

Po vyčerpaní skladových zásob si zákazníci budú môcť od 1.10.2020 vybrať ID.3 v siedmich fixných konfiguráciách (aj v SR), združujúcich najžiadanejšie prvky výbavy v kompletoch (paketoch). Tým je ponuka prehľadnejšia a zákazník si môže vozidlo nakonfigurovať online niekoľkými kliknutiami myši. Vďaka tejto koncepcii môže závod Zwickau automobily vyrábať veľmi rýchlo a dodávať ich zákazníkom v krátkom čase – tzv. proces „Fast Lane“.

7 predkonfigurovaných verzií

Šesť verzií – Life, Style, Business, Family, Tech a Max po technickej stránke vychádza z modelu ID.3 „Pro Performance“), poháňaného elektromotorom s výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria má kapacitu 58 kWh (netto), ktorá postačuje pre dojazd do 420 km (WLTP). Vozidlo akceleruje z pokoja za 3,4 sekundy na tempo 60 km/h a za 7,3 sekundy na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Vozidlo má palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW na trojfázový striedavý prúd, pričom kombinovaná prípojka CCS umožňuje zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 100 kW. Takýmto spôsobom sa batéria dá nabiť na 80 percent kapacity za 35 minút.

Štandardná výbava

Všetky predkonfigurované verzie majú štandardne napr. 6 airbagov plus siedmy airbag medzi sedadlami vodiča a spolujazdca, navigačný systém Discover Pro s displejom 25,4 cm (10 palcov), prijímač digitálneho rozhlasového vysielania DAB+, multifunkčný volant s dotykovými plochami, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatickú klimatizáciu Climatronic, adaptívny tempomat ACC, rozpoznávanie dopravných značiek, asistenčné systémy „Front Assist“ a „Lane Assist“, ako aj rozhranie pre mobilný telefón Comfort s bezdrôtovým pripojením na vonkajšiu anténu a indukčnou nabíjačkou. Samozrejmosťou je vonkajšie i vnútorné osvetlenie kompletne z LED.

Verzia ID.3 Life ponúkaná na Slovensku za cenu od 37.600 eur. Jej predkonfigurované vybavenie (komfortný paket) zahŕňa napríklad vyhrievaný volant, vyhrievanie predných sedadiel a dva konektory USB-C vzadu na nabíjanie mobilných zariadení.

Verzia ID.3 Style za cenu od 40.740 eur má navyše dizajnový paket Plus, adaptívne svetlomety Matrix LED, zadné LED svetlá s dynamickými smerovými svetlami a panoramatickú sklenenú strechu s elektricky ovládanou roletou.

ID.3 Business ponúka napr. svetlomety Matrix LED, tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny, ako aj asistenčný paket s cúvacou kamerou a systémom bezkľúčového prístupu Keyless Advanced. Predáva sa za cenu od 41.070 eur.

Verzia ID.3 Family je vybavená dizajnovým paketom Plus, svetlometmi Matrix LED, panoramatickou sklenenou strechou a dvojzónovou klimatizáciou Climatronic. V slovenskom cenníku nájdeme cenu od 42.080 eur.

ID.3 Tech sa môže pochváliť asistenčným paketom Plus so systémami „Travel Assist“, „Side Assist“, „Traffic Jam Assist“ a „Emergency Assist“. Paket infotainmentu Plus zahŕňa Head-up displej s rozšírenou realitou) a ozvučovací komplet so 7 reproduktormi. Cena ID.3 Tech sa začína od 43.760 eur.

Verzia ID.3 Max za cenu od 45.980 eur má všetky pakety Plus a navyše Sport paket Plus, zahŕňajúci progresívne riadenie a adaptívne tlmiče pruženia DCC s elektronickou reguláciou charakteristiky.

ID.3 Tour ponúkne dojazd do 550 km

Siedmym predkonfigurovaným modelom pre rýchly štart predaja je Volkswagen ID.3 Tour. Po technickej stránke vychádza zo štvormiestnej verzie ID.3 Pro S4), ktorá má takisto elektromotor s výkonom 150 kW (204 k), ale batériu s väčšou kapacitou 77 kWh (netto). Tá postačuje pre dojazd až do 550 km (WLTP) a podporuje nabíjanie maximálnym výkonom 125 kW.

Vybavenie obsahuje: Head-up displej, svetlomety Matrix LED, veľký komfortný paket, veľký asistenčný paket, predné sedadlá ergoActive s 12-smerovým elektrickým nastavovaním a masážnou funkciou, ako aj disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov. ID.3 Tour stojí od 47.050 eur.

Zdroj: tlačová správa (VW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW zverejnil aj ceny lacnejších verzií elektrického SUV ID.4
VW ID.3: Test rýchlosti nabíjania a dojazdu pri 90 a 130 km/h
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

12 komentárov

    • Tiež si myslím. Sánka mi padla. Vo VW asi musia brať drogy alebo čo. Určite nebudú stíhať vyrábať a zákazníci sa pobijú. Stále viac mám pocit že ostatné automobilky vážne nechápu situáciu a myslia že zákazník je hlupák a kúpi auto len kôli značke. Ak Tesla úspešne zavedenie čo i len polovicu vecí z battery day tak veľmi rýchlo doslova ovládnu trh. A navyše stále nedávajú ani cent na reklamu.

  1. No dobre, ale čo ten ich „podarený“ software? Už sa na to dá spoľahnúť?
    Ale v každom prípade súhlasím s mojimi „predrečníkmi“ – jednoznačne by som dal prednosť Tesle!

  2. Mal som možnosť sa previezť na ID3 aj na Tesla model 3. Tesla je bez debaty futuristickejsia a prišla mi aj živšia čo sa týka akcelerácie. Obe auta som mal asi 30 min a tu v Dánsku je zvykom si auto vyskúšať bez predajcu tak Vám do toho nik nekeca. Tu idu testy na dračku niet dňa aby som ju nestretol a ID 3 som počas nedeľného 200 km výletu videl asi do 10 ks tak to je slušne na začiatok predaja . No tie slovenské ceny bez komentára. Tu na operatívny leasing najdrahšia verzia vyjde pri 25000 km ročne na 550€/ mesiac a na Slovensku 949€. 1000€ to by som nedal ani v Dánsku

    • Nedokončene auto za take peniaze. A buduci rok ma dojst aktualizacia a pojdu všetky funkcie ,ha,ha aka je zaruka že to dokažu ked to nedokazali doteraz . A tie ceny katastrofa . To skor si kupim konu ta aspon poriadne funguje a ne tento zlepenec. A ked tam je kvalita a spolahlivost jak u spalovakou wv tak to s tym bude človek dost často v servise.

  3. Matúš a na hotovosť to v Dánsku po koľko predávajú?
    Súhlas, ceny zúfalé, a žiaľ hlúpi ľudia sa nájdu a kúpia to, a VW to dobre vie. A zároveň si uvedomuje, že ešte 2 roky bude môcť takto na tom ryžovať, kým nepríde malá tesla, alebo model 3 a Y za rovnaké alebo menšie ceny, ale zároveň so všetkými parametrami 2x lepšími..

  4. Na Slovensku,a myslím že velmi podobne to je aj v celej Európe,kupuje nové autá 70–80% PODNIKATELIA.Neni to výmysel,je to čistá reálna štatistika.V Česku oficiálne priznaná/nie ako na Slovensku,kde to vie málo kto/ je –75%.Vysvetlím pojem podnikatelia:majitelia firiem,doktori,právnici,notári,advokáti-pracujúci v štátnych službách,mnohí zamestnanci na ministerstvách,skrátim to –ľudia zarábajúci mesačne 3-tisíc a viac eur.Myslíte ,že táto skupina ludí, má problém zaplatit 40-tisíc eur???A väčšina z nich to platí cez firmu a nie zo svojho konta.EŠTE raz 70–80% nových aut, každoročne predaných na Slovensku,kupujú podnikatelia!!!Neni to blud,je to čistá štatistika!?Automobilky,hlavne v Európe,sa rozhodli zaradiť elektroautá do hornej cenovej triedy.Prečo??Pretože tieto štatistiky presne sledujú.Vedia,že táto skupina ľudí si autá kupuje hlavne podla „CHCENIA“ a nie podla potreby!!!

Pridajte komentár