Šéf predaja a marketingu automobilky VW, Jürgen Stackmann, oficiálne potvrdil spustenie záväzných objednávok na elektrický hatchback Volkswagen ID.3, a to od 17. júna 2020. Tento model má byť pritom „3. hlavnou kapitolou strategického významu v histórii značky“, ktorá prichádza po modeloch Beetle a Golf. Zatiaľ sa však môže javiť ako „problémové dieťa“.
Podľa vyhlásení nemeckej značky je pre ňu Volkswagen ID.3 naozaj dôležitým modelom. A niet sa čomu čudovať. Veď ide o prvý model z chystanej mnohopočetnej rodiny ID, ktorá má z VW urobiť lídra v oblasti elektromobility, v rámci tradičných automobiliek. Ide tiež o prvý model, ktorý vznikol na koncernovej platforme MEB, vyvinutej špeciálne pre elektromobily, pričom do roku 2022 má na nej vyrásť až 27 koncernových modelov.
A od úspechu tohto modelu tiež do veľkej miery závisí, či sa VW podarí plniť nové prísne emisné limity. Ak nie, môže ho to vyjsť poriadne draho.
Volkswagen ID.3 sa žiaľ doteraz ukazuje ako celkom problémové „dieťa“, a to hlavne kvôli „neposlušnému“ softvéru. Napriek tomu, že sa tento kompaktný elektromobil vyrába už od novembra minulého roku, neobsahuje finálny softvér, ktorý by mal byť ešte stále v štádiu „ladenia“.
Konečná verzia má byť do vozidiel nahratá pred spustením ich dodávok, pričom v nasledujúcich mesiacoch po dodaní budú prebiehať pravidelné aktualizácie funkcií. Hovorca VW pritom potvrdil, že vozidlá dorazia na trh bez niektorých plánovaných funkcií, ktoré budú dodatočne dodané prostredníctvom aktualizácií na diaľku.
V súvislosti s problémami okolo softvéru sa tiež objavili neoficiálne informácie, že tie sú také obrovské, že by mohli ohroziť plánované „letné“ spustenie dodávok, a to až o 12 mesiacov. Volkswagen však tieto informácie poprel, pričom odvtedy jeho predstavitelia viackrát oznámili, že spustenie dodávok je naplánované na leto tohto roku.
Záujemcovia budú kontaktovaní
Stackmann aktuálne uverejnil tweet, že čakanie na vozidlo sa blíži ku koncu. Dodal, že záujemcovia, ktorí si Volkswagen ID.3 pred-objednali, budú môcť uskutočniť záväznú objednávku od 17. júna 2020. V tejto súvislosti majú byť kontaktovaní miestnymi dílermi, a to v krátkom čase.
Ako prví sa dočkajú tí, ktorí si pred-objednali limitovanú edíciu „1ST“ (30 000 ks). Dodávky vozidiel majú byť spustené pre všetky európske trhy, kde je vozidlo dostupné (vrátane SR), naraz. Stackmanm žiaľ neprezradil termín prvých dodávok, budeme však dúfať, že sa nebudú posúvať.
Po odstávke výroby, za ktorou stojí pandémia okolo nového koronavírusu, bola nedávno obnovená výroba modelu Volkswagen ID.3 v závode Zwickau. Podľa VW sa má v rámci prvej fázy reštartu produkovať 50 ks denne, čo je cca tretinový objem spred čias korona-krízy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily VW nevyvinie SEAT. Koncern mu projekt odobral
Šéf VW vzdal Tesle poklonu pre jej softvér, neurónovú sieť a aktualizácie
VW chce konkurovať energetickým firmám. Využije pritom elektromobily
3 komentáre
Ani zadarmo odporne auto podobne ako tesla
Netrep dva evra
Popravde to nieje urcite „len“ software.
Konstrukcne riesenia vyvijal Wolfsburg od stola a Zwickau ich ma implementovat v praxi..
.. ked je nieco navrhnute podla VW zvyklosti a nie podla potrebnych konstrukterskych inovacii + k tomu sa pritrafi aj politika pri rozhodovani namiesto racionality = vo vysledku mas interny boj vo VW s vysledkom modelu kt. je omeskany cca od Novembra kedy startovala jeho oficialna vyroba.. teraz +6 mesiacov s moznostou objednania uz v Juni 😉
Ako bonus si priratajte „skusenosti“ v Zwickau s implementaciou novych modelov pekne odpodlahy .. (nie faceliftov faceliftov.. )
Tak takto má ID z „VW urobiť lídra v oblasti elektromobility, v rámci tradičných automobiliek“
Pozoruhodne..