VW konečne poodhalil interiér svojho „revolučného“ elektromobilu ID.3

0

Kompaktný elektrický hatchback Volkswagen ID.3 má byť podľa výrobcu rovnako revolučný ako modely Beetle a Golf. O ambicióznom elektromobile toho vieme už celkom dosť, až doteraz sme však nemali možnosť vidieť jeho interiér.

Volkswagen ID.3 by si mi mohol získať slušné postavenie na trhu s elektromobilmi. Veď okrem iného ponúkne až 3 verzie, ktoré sa líšia predovšetkým kapacitou batérie, a teda aj dojazdom.

Najskôr bude dostupný stredný variant s 58 kWh batériou a dojazdom 420 km (WLTP). Neskôr sa dočkáme základnej verzie so 45 kWh batériou a dojazdom 330 km (WLTP) a napokon top verzie so 77 kWh batériou a dojazdom 550 km (WLTP).

Kompaktný hatchback by pritom mal ponúknuť aj slušnú dynamiku. Veď v súvislosti so strednou verziou sa spomína výkon 150 kW. Základná verzia by mohla ponúknuť 100 alebo 125 kW. A „topka“ vraj až 200 kW. Ide však zatiaľ o neoficiálne informácie. Každopádne aj najslabšia verzia bude určite disponovať slušným krútiacim momentom, ktorý je navyše dostupný už od 1. otáčky.

Koncept tohto elektromobilu pritom ponúkal výkon 125 kW, vďaka čomu zrýchlil z 0 na 100 km/h pod 8 sekúnd. Spočiatku sa objavila informácia, že Volkswagen ID.3 bude podporovať nabíjanie výkonom 125 kW, neskôr sa spomínalo aj 100 kW nabíjanie. Možno aj to sa bude líšiť v závislosti od batérie, rovnako ako cena.

Prejdime k interiéru

Čo sa týka interiéru, Volkswagen už dlho tvrdí, že vozidlo bude mať rozmery nižšej strednej triedy (segment C), ale ponúkne vnútorný priestor o triedu väčšieho vozidla. Koncept mal pritom nasledovné rozmery: 4100 x 1800 x 1530 x 2 750 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Aktuálne motoristický novinár z Autoweek uvádza, že interiér predprodukčného vozidla, ktoré mal možnosť otestovať, má rovnako dlhý interiér ako model Passat (stredná trieda – segment D). Zo záberov sa zdá, že bežní cestujúci by sa nemali sťažovať na nedostatok miesta na zadných sedadlách. Tie taktiež odhaľujú aj pomerne slušný batožinový priestor. Jeho hodnotu však zatiaľ nepoznáme. V prípade konceptu hovoril výrobca o 980 l po sklopení zadných sedadiel.

Čo sa týka pracoviska vodiča, zaujme digitálny prístrojový panel, ktorý ako keby vychádzal zo stĺpika riadenia. Neštandardne je riešený aj volič „prevodov“, ktorý zas vystupuje z ľavej strany rámu „prístrojovky“ vodiča. Chýbať samozrejme nemôže ani veľký centrálny dotykový displej, ktorý vystupuje do priestoru.

Poznámka: Oficiálne video, ktoré zachytávalo interiér Volkswagenu ID.3, už nie je medzičasom dostupné.

Zdroj titulnej fotografie: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.3 je už možné rezervovať. Známe sú aj orientačné ceny
Elektromobil od Volkswagenu prekonal rekord Formuly 1
VW v tichosti zverejnil informácie o vynovenom elektromobile e-up

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár