VW predstavil „faceliftovaný“ elektromobil ID.3. Zákazníci si priplatia

9

Svieži dizajn, kvalitnejšie materiály a asistenčné systémy najnovšej generácie, to podľa výrobcu definuje faceliftovaný Volkswagen ID.3. Nemci pritom spomínajú „komplexnú modernizáciu“, ktorá prichádza po 2 a pol roku od uvedenia tohto kompaktného elektrického hatchbacku na trh. A s ňou sme sa dočkali aj zvýšenie ceny.

Šéfka predaja a marketingu e-mobility divízie VW, Silke Bagschiková, koncom minulého roka priznala, že model VW ID.3 nesplnil ich nároky. Podľa manažérky má pôvodný model nedostatky najmä v interiéri, spokojnosť však nie je ani s exteriérom vozidla. Bagschiková tiež priznala problémy so softvérom. Aj z týchto dôvodov teraz prichádza modernizácia. A to o rok skôr, ako sa plánovalo.

Volkswagen vo svojej dnešnej tlačovej správe uvádza, že modernizácia modelu VW ID.3 tiež prináša najnovší softvér, vybrúsený exteriér a prepracovaný dizajn interiéru. V ňom máme nájsť vysokokvalitné a udržateľné materiály bez živočíšneho pôvodu.

Čo sa týka faceliftu VW ID.3, podľa výrobcu boli optimalizované otvory privádzajúce vzduch a veľké lakované plochy. Nový je predný nárazník a aerodynamika sa dočkala vylepšenia v podobe optimalizácie prúdenia vzduchu okolo predných kolies. VW však nespomína zlepšenie koeficientu odporu vzduchu ani predĺženie dojazdu.

Zohľadnené podnety od zákazníkov

VW taktiež uvádza, že v rámci modernizácie elektromobilu ID.3 zohľadnili zozbierané podnety od zákazníkov, čo sa premietlo aj do rozšírenia štandardnej výbavy. V nej nájde zákazník napríklad väčší centrálny dotykový displej (12″). A najnovšia verzia softvéru prináša „zlepšenie výkonu systému“ a aktualizácie softvéru na diaľku (OTA).

Poteší podpora funkcie plug & charge. Tá bude zrejme platiť v rámci partnerskej siete nabíjacích staníc. VW ale nebol v tomto smere konkrétnejší. Pre modernizovaný Volkswagen ID.3 sú dostupné aj asistenčné systémy novej generácie. Nemci pritom spomínajú „inteligentný plánovač trasy“, ktorý je schopný vypočítať zastávky na nabíjanie tak, aby bolo možné dosiahnuť cieľ čo najrýchlejšie.

Volkswagen už skôr zverejnil základnú cenu modernizovaného modelu ID.3 pre nemecký trh. A to 43 995 €. V aktualizovanom slovenskom cenníku nájdeme „štartovaciu“ cenu 44 490 €. Tá sa týka verzie „ID.3 Live Pro Performance“ s výkonom 150 kW, 58-kWh batériou a dojazdom 429 km (WLTP). Pre porovnanie, Electrive uvádza, že aktuálna základná verzia stála v Nemecku pred „faceliftom“ 38 000 €, čo je o 6 000 € menej. Novinka by však mala mať bohatšiu štandardnú výbavu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Cenovo dostupný“ VW ID.2 bude úplne iný. Nadviazať má na model Golf
VW Group sa nezapojí do „cenovej vojny“ s Teslou, hovorí šéf koncernu
VW poodhalil elektrickú limuzínu ID.7 s dojazdom 700 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. A ten najhlavnejsi dovod nezohladnili,cena je este vyssia ako predtym, ak by bola o 10tis nizsie predavalo by sa to ako teple roxky

  2. Zvyšujú cenu keď Tesla, Číňania a spol. znižujú, 45 tis. je len o cca 2 tis menej, ako stojí Tesla M3, ktorá je pritom po všetkých stránkach – zrýchlenie, max. rýchlosť, efektivita, priestor, dojazd, výbava – oveľa lepšia. VW tuším žartuje.

  3. Hlavne že Nemecko lobuje aby mohli vyrábať a predávať spalováky aj po roku 2035, lebo sa obávajú lacných čínskych EV. Keby to bola štvorkolka v tej cene, dal by som sa ukecať

Pridajte komentár