Volkswagen ID.3: Test rýchlosti nabíjania a dojazdu pri 90 a 130 km/h

0

Volkswagen ID.3 už prúdi k prvým zákazníkom, a tak sa začínajú objavovať používateľské testy. A tie sa týkajú aj dojazdu a rýchlosti nabíjania. Ako je na tom ambiciózny elektrický hatchback v praxi?

Christian Stadler z Youtube kanála Battery Life otestoval ako jeden z prvých (svoj vlastný) Volkswagen ID.3 určený pre zákazníkov. Konkrétne verziu First Edition so 62 kWh batériou (dostupná kapacita 58 kWh) a dojazdom 420 km (WLTP). Posvietil si pritom na dôležité aspekty, akými sú rýchlosť nabíjania a dojazd (pri rýchlostiach 90 a 130 km/h).

Na začiatku testu dojazdu bola vonkajšia teplota 26 °C, pričom klimatizácia bola nastavená na Eco režim a 21,5  °C. Christian pri nominálnej rýchlosti 90 km/h (priemer počas testu 86 km/h) dosiahol priemernú spotrebu 12,9 kWh /100 km, upozorňuje Insideevs.

V rámci testovacej jazdy vyčerpal batériu zo 100 na 5 %, pričom prešiel 421 km. Po započítaní zostatkového dojazdu 23 km, tak vozidlo za daných podmienok teoreticky zvládlo dojazd 444 km.

Pri nominálne diaľničnej „stotridsiatke“ (dosiahnutý priemer 122 km/h) priemerná spotreba kompaktného elektromobilu Volkswagen ID.3 stúpla na 20,2 kWh/100 km. V rámci tejto jazdy Christian vyčerpal batériu zo 100 na 2 % a prešiel 278 km. K dispozícii pritom zostal dojazd 6 km, čo znamená celkový teoretický dojazd 284 km/h.

Zdá sa teda, že Volkswagen ID.3 so stredne veľkou batériou by mohol z hľadiska dojazdu vyhovovať potrebám širokej skupiny vodičov.

Pri diaľkových cestách, v rámci ktorých si vodiči nevystačia s dojazdom na jedno nabitie, je určite dôležitá rýchlosť nabíjania. VW sľubuje, že ich novinka sa nabije „na 80 % za 30 min“ a zvládne maximálny nabíjací výkon 100 kW. Christian počas testu dosiahol 80 % za 39 min, pričom začal nabíjať pri 2-percentnom stave kapacity batérie (SoC). Pri zrejme bežnom „diaľkovom“ nabíjaní z cca 10 na 80 % sa pritom zhruba dá dosiahnuť avizovaná pol hodina.

Čo sa týka priebehu nabíjania, cca do 30 % SoC bol výkon mierne nad 100 kW. Potom postupne klesol na cca 74 kW pri 50 % SoC. Pri 80 % to bolo 50 kW a v úplnom závere ešte okolo 20 kW. Čo sa týka vzťahu doby nabíjania a kapacity batérie, test priniesol nasledujúce výsledky, uvádza Insideevs:

  • 2 – 60%: 25 min
  • 2 – 65%: 28 min
  • 2 – 70%: 31 min
  • 2 – 80%: 39 min
  • 2 – 90%: 50 min
  • 2 – 100%: 65 min
volkswagen id.3 dojazd rychlost nabijania test

Zdroj: Battery Life/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.3 čelí kritike nemeckého automagazínu, ktorý ho otestoval
VW porovnáva elektro-SUV ID.4 s Teslou Model Y. Vrátane cien a dojazdu
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď

Zdroje:

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár