VW spustí dodávky modelu ID.3 v septembri. Bez kompletného softvéru

5

Automobilka VW konečne zverejnila konkrétnejší termín spustenia dodávok „jedného zo svojich troch historicky najdôležitejších modelov“ – Volkswagen ID.3. Prvé vozidlá však nebudú mať kompletný softvér, za čo dostanú ich majitelia „kompenzáciu“ vo forme členstva v „exkluzívnom klube“.

30 000 záujemcov, ktorí si rezervovali prvú edíciu („1ST“) elektrického hatchbacku nižšej strednej triedy, Volkswagen ID.3, budú môcť uskutočniť záväznú objednávku od 17. júna, a to v rámci „väčšiny európskych krajín“. Prví zákazníci pritom získajú ako „prejav vďaky za lojalitu k značke“ členstvo v „1st Mover Club“.

Zdá sa však, že ide skôr o akúsi „kompenzáciu“ za nekompletný softvér, s ktorým budú dodávané prvé vozidlá. Volkswagen totiž uvádza, že držitelia rezervácií majú na výber z dvoch možností. Tou prvou je, že im budú vozidlá dodané v najskoršom možnom termíne, a to začiatkom septembra.

Budú však postrádať 2 funkcie – „App Connect“ a „distance feature“ (súčasť head-up displeja). Trpezlivejší zákazníci si môžu zvoliť možnosť neskoršieho dodania, a to v „4. štvrťroku 2020“, pričom ich vozidlá budú mať najaktuálnejší softvér so všetkými funkciami.

1st Movers club

Ako sme už uviedli, prví zákazníci získajú členstvo vo „1st Movers club“. V rámci tejto platformy budú môcť členovia vzájomne zdieľať svoje skúsenosti a priamo komunikovať s VW, ktorý zohľadní ich spätnú väzbu v rámci ďalšieho vývoja. Členovia klubu, ktorí si objednajú svoje vozidlá na lízing, budú mať počas prvých troch mesiacov odpustené „lízingové poplatky“.

VW ID.3 1ST

Nemecká automobilka vo svojej aktuálnej tlačovej správe potvrdila skôr avizované „hrubé“ ceny elektromobilu Volkswagen ID.3 vo verzii „1ST“. Základný variant má vyjsť na „menej ako 40 000 €“. Stredný variant „Plus“ bude stáť „do 46 000 €“. Za top variant s označením „Max“ si VW vypýta „do 50 000 €“.

Všetky tieto varianty budú mať pod „kapotou“ stredne veľkú batériu s kapacitou 58 kWh a podporou DC nabíjania výkonom 100 kW, ktorá by im mala zabezpečiť dojazd 420 km (WLTP). Tá bude dopovať elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu.
Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV VW ID.4, „väčší (?)“ súrodenec Škody Enyaq, sa už vyrába
Športová divízia Volkswagen R sa mení na elektrickú
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ako sa asi rozhodne (za približne rovnakú cenu) budúci majiteľ:
    1. Horúcou ihlou ušitý VW bez kompletného softvéru, alebo:
    2. Tesla model 3, dokonalý softvér s aktualizáciami na diaľku…
    Já ti nevím, Karle…
    Ale, veď palce treba držať každej „elektromobilke“, všakže!

    • Jozef Kotík on

      Ešte je priskoro hodnotiť, resp. porovnávať to, čo je zatiaľ neporovnateľné.
      VW ID.3 sa totiž ešte len chystá na trh, zatiaľ čo TM3 už teraz valcuje predaje prakticky všade.
      Počkajme si ešte tak rok, až sa VW „rozbehne“ a potom uvidíme. Alebo?

  2. Byť bych to VW i docela přál (id.3 se mi vzhledově docela líbí), tak je pravda, že kdybych o něj měl zájem, tak bych si nejméně rok, spíš dva počkal, až vychytají první chyby. Vypadá to na „testování na majitelích“, které bývá tak kritizováno u Tesly.

Pridajte komentár