Automobilka VW robí ohľadom cien svojho ambiciózneho elektromobilu Volkswagen ID.3 pomerne veľké tajnosti. Z Dánska však teraz prichádzajú prvé informácie o konkrétnych cenách bežných verzií (nie „1ST Edition“), pričom sa dozvedáme, že tie nebudú 3 ale 4.
Volkswagen doteraz oficiálne informoval len o veľmi „hrubých“ cenách základnej (do 30 000 €) a strednej verzie (do 40 000 €), ako aj približných cenách 3 variantov uvádzacej limitovanej edície 1ST (do 40 000/46 000/50 000 €). Dánski držitelia rezervácií však už poznajú konkrétne ceny dvoch bežných verzií, ktoré prídu na trh po „limitke“ 1ST, informuje Electrive.
Ceny sa pritom medzičasom dostali už aj na oficiálnu dánsku stránku automobilky VW. Pred uvedením cien však treba povedať, že ich treba brať s rezervou, pretože dánsky trh je veľmi špecifický kvôli vysokým registračným daniam, upozorňuje Electrive.
Pre získanie predstavy
Pre získanie predstavy o cenových rozdieloch medzi základnou a strednou verziou sa dánske ceny určite oplatí uviesť. Obzvlášť, keď poznáme ceny edície 1ST v Dánsku (od 44 600/49 300/54 000 €) a na Slovensku („orientačne“ do 40 000/46 000/50 000 €). V Dánsku sú pritom ceny bežných verzií nasledovné (po prepočte do €):
- ID.3 Pure (45 kWh): od 37 469 €
- ID.3 Pro (58 kWh): od 41 502 €
- ID.3 Pro Power (58 kWh): od 42 841 €
- ID.3 Pro S (77 kWh): „cena bude oznámená v januári“
Na holandskej stránke VW sme pritom objavili informácie, že základná verzia (Pure) má stáť na nemeckom trhu do 30 000 €, pričom v Holandsku sa očakáva cena strednej verzie (Pro) nižšia ako 36 000 €. Z porovnania uvedených cien pre rôzne trhy sa pritom zdá, že medzi základnou a strednou verziou by nemal byť taký veľký cenový rozdiel, ako „na prvé počutie“ vyplýva z vyhlásenia VW o cene do 30 000 € (základná verzia – 45 kWh), resp. do 40 000 € (stredná verzia – 58 kWh).
Štvrtá verzia
Pozorné oko si iste všimlo, že v uvedenom cenovom zozname sa nachádzajú 4 verzie modelu Volkswagen ID.3, namiesto pôvodne oznámených troch. Dôvodom je „nová“ verzia ID.3 Pro Power, ktorá sa má však od štandardnej strednej verzie líšiť len výkonom (150 kW namiesto 107 kW) a z toho vyplývajúcej lepšej akcelerácie (cca o 2 s: 0 – 100 km/h).
Na záver ešte dodávame, že základná verzia ponúkne pomalšie „domáce“ (7,2 kWh palubná nabíjačka) aj „verejné“ (DC – 50 kW, bude sa však dať priplatiť za 100 kW podporu) nabíjanie ako „vyššie“ verzie (11 kWh palubná nabíjačka, DC – 100/125 kWh).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf VW America upresnil možnú cenu elektrického SUV „ID.4“
Cenovej parity elektromobilov a spaľovákov sa podľa MIT nedočkáme tak skoro
Šéf VW: Medzinárodný tím tvrdo pracuje na cenovo dostupnom elektromobile
2 komentáre
No jsem zvědav na budoucí cenové i funkční srovnání s Teslou 3 popřípadě Y, protože tam si na kraviny s pomalejším nabíjením (50 kW) u levnějších verzí naštěstí nehrají… Navíc model 3 začíná s výkonem tuším na 200 kW, zrychlení 5,6 s.
Takže „car for millions, not milionaires“ sa nekoná smutné