VW konečne zverejnil prvé konkrétne cenovky elektro-hatchbacku ID.3

7

Automobilka VW dnes spúšťa záväzné objednávky na svoj „strategicky dôležitý“ model Volkswagen ID.3. Pri tejto príležitosti konečne zverejnila prvé konkrétne cenovky verzie „1ST“.

Volkswagen vyrába svoj kompaktný elektrický hatchback ID.3, ktorý je nástupcom modelu e-Golf, už pomerne dlhú dobu. Avšak zrejme aj kvôli softvérovým problémom si museli držitelia rezervácií na úvodnú limitovanú edíciu 1ST (30 00 ks) počkať na zadanie záväzných objednávok až doteraz.

Aktuálne vieme o tom, že bol spustený konfigurátor modelu Volkswagen ID.3 1ST na nemeckom trhu. V blízkej dobe by sa tak malo stať aj v rámci väčšiny európskych krajín, vrátane Slovenska. V čase písania tohto článku nebol na slovenskej oficiálnej stránke automobilky VW konfigurátor dostupný.

Napriek tomu môžeme u nás očakávať podobné, ak nie rovnaké ceny ako v Nemecku. VW už približne rok uvádza, že edícia 1ST, ktorá je v podstate strednou z 3 chystaných verzií (batéria: 58 kWh, dojazd: 420 km – WLTP), bude stáť v základnom variante „do 40 000 €“, strednom variante „do 46 000 €“ a v top variante „do 50 000 €“.

„Konkrétne“ cenovky

No a aktuálne už poznáme konkrétne „nemecké“ ceny. Tých, ktorí očakávali relevantne nižšie ako uvádzané „hrubé“ ceny, však nepotešíme. „Predajné“ ceny sú totiž nižšie len o 5 €. Tzn. cenovky: 39 995, 45 995 a 49 995 €, uvádza Electrive na základe nemeckého konfigurátora.

Navyše, ak chce mať zákazník svoje vozidlo doma čo najskôr, t.j. začiatkom septembra, musí oželieť niektoré funkcie, ktoré budú dodané neskôr. VW v tejto súvislosti vo svojej nedávnej tlačovej správe uviedol, že ide o funkcie „App Connect“ a „distance feature“ (súčasť head-up displeja).

Electrive pritom aktuálne na základe správ portálu Spiegel dodáva, že „stále chýba“ aj automatický parkovací systém a modul umožňujúci softvérové aktualizácie.

Na záver ešte pripomíname základné špecifikácie elektromobilu Volkswagen ID.3 1ST, ktorý bude dostupný za spomínanú cenu. Pod jeho „kapotou“ nájdeme batériu s kapacitou 58 kWh a podporou DC nabíjania výkonom 100 kW, ktorá zabezpečí dojazd 420 km (WLTP). Tá bude dopovať elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Rozdiely v rámci jednotlivých variantov edície 1ST nájdete v inom našom článku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW porovnal náklady na vlastníctvo elektromobilu ID.3 a spaľovacieho Golfu
Elektrické SUV VW ID.4, „väčší (?)“ súrodenec Škody Enyaq, sa už vyrába
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Kdyby za tu cenu dodali alespoň trochu větší auto, tohle je jen malé městské auto. Když už je to tak drahé, chtěl bych to alespoň v karoserii velikosti golfu kombi, když už jsme u VW. Tím by mohli trumfnout Teslu 3. Takovouhle malou mrdkou trumfnou tak kulový.

    • Jediný a hlavný problém VW ale aj ostatných veľkých automobiliek je v tom, že im ide jedine o to, ako zarobiť veľa peňazí. A sa nechávajú tlačiť do toho hlúpymi akcionármi, tak je lepšie nechať to už konečne krachnut. Napokon mnohí akcionári už pochopili, že ceny akcií tej ktorej fyrmi nemôžu rásť do nekonečna.
      Ľudstvu takéto podnikanie nič neprináša a hra na nemecké city s akože nemeckou pýchou domácej automobilky, alebo hra na ekológov tomu už naozaj nepomôže.
      Nechcem tým povedať, že všetko, čo VW vyrábajú je shit, ale ich politika začína iritovať svet.
      A nevravím len o VW, ale o prakticky všetkých veľkých, známych a hlavne zastaralých (vo vedení) automobiliek.
      Takže ak toto rýchlo nepochopia, skrachuju alebo sa minimálne, ale rýchlo „len“ potopia ako tá Nokia.

Pridajte komentár