O „revolučnom“ elektromobile Volkswagen ID.3 sme sa toho napočúvali zo strany predstaviteľov značky viac ako dosť. Teraz už vieme, že prvá verzia, ktorá vstúpi do predaja, bude podstatne drahšia, ako sľubovali. A nedávno VW vysvetľoval a obhajoval, prečo je tomu tak.
Volkswagen hovorí o svojom chystanom kompaktnom elektrickom hatcbacku ID.3, že sa stane rovnakou ikonou ako modely Beetle a Golf. Dávnejšie ho pritom označil za „Tesla-killera“. A to aj z dôvodu podstatne nižšej ceny.
Manažér stratégií koncernu VW Group, Thomas Sedran, povedal, že elektrický hatchback bude o 7 až 8 tisíc dolárov lacnejší ako Tesla Model 3. V tom čase pritom Tesla avizovala, že základným Model 3 bude stáť 35 000 $ (bez DPH). Nebolo však jasné, akú verziu Tesly mal Sedran na mysli.
Podľa nasledovných vyjadrení predstaviteľov VW sa zdalo, že Sedran narážal na najlacnejší Model 3, keďže tí spomínali cenu na úrovni porovnateľného modelu Golf s dieselovým motorom. Člen tímu VW pre elektromobilitu Thomas Ulbrich sa potom nechal počuť, že základná verzia s dojazdom 330 km (WLTP) bude stáť menej ako 25 000 €. Koncom minulého roka zas šéf VW povedal: „Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie.“
Najskôr verzia za takmer 40 000 €
8. mája tohto roku spustil VW rezervácie na svoj pomerne dlho avizovaný model Volkswagen ID.3. A to konkrétne na „strednú“ verziu s 58 kWh batériou a dojazdom 420 km (WLTP). Avizoval pritom cenu nižšiu ako 40 000 €. A dodal, že základná verzia, ktorú bude možné objednať v polovici roka 2020, bude začínať pod sumou 30 000 €.
Mnohí potom začali VW vyčítať, že to moc nekorešponduje s vyhlásením, že elektromobil ID.3 „bude autom pre milióny a nie pre milionárov. Nemecká automobilka však podľa Autonews na minulomesačnom kongrese Automotive News Europe vysvetľovala a obhajovala svoje kroky.
Zameranie na „skorých osvojiteľov“
Šéf marketingu VW Jochen Sengpiehl povedal, že sa na začiatok zameriavajú na „skorých osvojiteľov“ technológie elektrickým automobilov. Vedúca predaja a marketingu pre elektrické vozidlá VW Silke Bagschik dodala, že viedli interné diskusie o tom, ktorá z troch plánovaných verzií pôjde do predaja prvá.
Napokon sa rozhodli, že by nebolo dobré, keby sa vydali cestou verzie s najnižším dojazdom a najslabšou úrovňou výbavy. Bagschik dodala, že „skorí osvojitelia“ chcú technológie ako head-up displej s funkciou rozšírenej reality.
Podobne ako Tesla
Tieto udalosti nám môžu evokovať situáciu okolo elektromobilu Tesla Model 3. Jej výrobca tiež veľmi rád spomínal základnú verziu za 35 000 $ (bez DPH). Avšak tá sa dostala do predaja až ako posledná, a to po podstatne drahších verziách. Dôvodom malo byť to, že v prípade skoršej výroby by Tesle tento model nedokázal generovať zisk. Aktuálne táto verzia síce dostupná je, avšak okrajovo mimo konfigurátora, a to na telefonickú či osobnú objednávku. Viac…
Zdroj titulnej fotografie: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Revolučný“ elektromobil VW ID.3 je už možné rezervovať
VW ďakuje Tesle. Investuje takmer miliardu do „európskej gigafactory“
Elektromobily Tesla budú cenovo dostupnejšie, hovorí Musk
6 komentárov
To je im podobné len plná huba hoven a potom len samé výhovorky, preto, lebo, medveď… chvála Bohu že nebol v tomto Putin.
Vôbec ma tento prístup VW nešokoval. JE TO FAKT – plná huba kdečoho a realita je v … Proste v čudu. Ale veď, však nech sa majú dobre, prajem im to. Každý si predsa kúpi to, čo mu vyhovuje, no nie? Veď je demokracia. Mám pravdu? Alebo – snáď je to ináč?
Klasický Volkswagen 🙁 furt melú a skutek utek, už roky roky rokúce, je to smutné :((
elektrická Dacia Sandero to istí :P… VW – klasika, skutek utek….
Ziadna elektrika, diesel to je ono
V ktorom roku ste zaspal, ked ste sa az dnes prebral?