Volkswagen ID.3 stojí v Číne od 22 000 €. A obstarávacia cena môže byť ešte nižšia

6

Automobilka VW minulý mesiac spustila predaj svojho kompaktného elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3 na čínskom trhu v mierne upravenej podobe, pričom najmä nás Európanov zaujala tamojšími cenami. Tie sú totiž podstatne nižšie ako na starom kontinente, čo môže do značnej miery súvisieť aj s veľkou konkurenciou na čínskom trhu.

Dá sa povedať, že Volkswagen ID.3 patrí v rámci európskeho trhu skôr k cenovo dostupnejším elektromobilom. S európskymi cenami by to však neplatilo na čínskom trhu, kde prebieha obrovský konkurenčný boj aj vďaka domácim výrobcom elektrických vozidiel. Preto boli mnohí zvedaví, akú cenovú politiku zvolí VW v Číne v prípade modelu ID.3.

Čínska verzia vyrábaná v rámci spoločného podniku SAIC-VW sa mierne líši od tej európskej, vyplýva zo správy CnEVpost. A to aj rozmermi: 4 261/1 778/1 568/2 765 mm oproti 4 261/1 809/1 552/2 765 mm (dĺžka/šírka/výška/rázvor). Je teda o niečo užšia a vyššia.

K dispozícii majú byť 3 verzie, no podľa Insideevs ide skôr o 3 výbavové varianty, ktoré majú zrejme rovnakú základnú techniku. Pod „kapotou“ čínskeho elektromobilu Volkswagen ID.3 nájdeme motor s výkonom 125 kW (európske verzie: 107/110/150 kW) a krútiacim momentom 310 Nm (európske verzie: 275/310 Nm), ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 160 km/h, čo je rovnaká „maximálka“ ako pri európskych verziách.

Batéria s článkami NMC má celkovú kapacitu 57,3 kWh (európske verzie: 55/62/82 kWh) a má sa postarať o dojazd 430 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC (európske verzie: 352/420/549 km WLTP).

Čínska vs. slovenská cena

V základnej výbave vyjde čínsky Volkswagen ID.3 v prepočte cca na 22 000 €. Nespomína sa pritom, že by boli v tejto cene zahrnuté miestne dotácie. Ak by náhodou aj boli, výška dotácie pre elektromobil s takýmto dojazdom by mala byť „len“ okolo 2 500 €. Ďalšie 2 varianty stoja zhodne okolo 24 000 € po prepočte.

Pre porovnanie, najlacnejší, aktuálne v rámci slovenského trhu dostupný VW ID.3 („Pro“) s výkonom 107 kW, 62-kWh batériou a dojazdom 420 km (WLTP) začína na cene 36 990 €. V minulosti však bola v ponuke aj základná verzia „Pure“ s výkonom 110 kW, 55-kWh batériou a dojazdom 352 km (WLTP), ktorá stála od 31 495 €, čo je skoro o 10 000 € viac ako v prípade čínskej základnej verzie.

Samozrejme, modely sa môžu líšiť aj výbavou či ďalšími parametrami, každopádne spomínaný cenový rozdiel je významný. S najväčšou pravdepodobnosťou pritom za ním nemožno hľadať len lacnejšiu pracovnú silu a ďalšie súvisiace náklady na čínskom trhu, napr. vrátane lacnejších dielov z lokálneho dodávateľského reťazca či energií. V Číne totiž zjavne prebieha aj tvrdý konkurenčný boj, a to najmä vďaka množstvu domácich výrobcov elektromobilov.

Za jedného z konkurentov VW ID.3 sa pritom považuje napr. model BYD Dolphin s dojazdom 301/405 km (NEDC) a cenou v rozpätí 14 000 až 18 000 € bez dotácií.

„Prenájom“ batérie

Nedávno sa objavila správa, že VW v prípade modelu ID.3 ponúka možnosť prenájmu batérie, ktorá zníži obstarávaciu cenu vozidla o cenu batérie, pričom zákazník si prenajíma batériu na mesačnej báze. Napokon sa ukázalo, že VW poskytuje na batériu paušálnu bezúročnú pôžičku (8 300 € na 60 mes.), informuje CnEVpost. Technicky to však aj tak prináša zníženie obstarávacej ceny vozidla o cenu batérie.

Každopádne prenájom batérií nielen v rámci čínskeho trhu je v hre. Daniell Porsche (člen dozornej rady v Škoda Auto) z rodiny Porscheovcov, ktorá vlastní najväčší podiel v koncerne Volkswagen Group, podľa predsedu odborov v Škoda Auto Jaroslava Povšíka na septembrovom zasadnutí najvyššieho riadiaceho orgánu spoločnosti Škoda totiž prezentoval myšlienku prenájmu batérie v rámci koncernových elektromobilov. Tak uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
Čínske elektromobily nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky, myslí si expert
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
Čínske automobilky sú podľa šéfa Tesly najkonkurencieschopnejšími na svete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ten Byd ma dobrú cenu 14 – 18 – tisíc eur aj pre Slovákov !!Ale Slovensko je predsa “ bohatá “ krajina ,takže samozrejme stredne velké elektroauto 35-tisíc a vyššie !!

  2. VW uz evidentne nevie ako sa v cine pretlacit. Nakolko predaje id3 ani zdaleka nesplnaju ich predikcie. A kedze cina patri medzi najvacsich odberatelov vw, tak za ucelom udrzania si miesta idu zrejme aj pod sumu zisku, aku by si zelali.
    V eu je situacia ina, ale zmeni sa pomerne rychlo s prichodom cinskych ev, ale aj tych americkych, ktore zacne chrlit fabrika pri berline.
    Ak teda vw neznizi ceny do 1-2 rokov, caka ich rychly koniec spolu s koncernami stellantis, aj gm.
    Uz sa na to tesim. Svet sa ocisti od neefektivnych a proti invenciam zameranym dinosaurom.

  3. Mimochodom, japonske automobilky si tiez dali velmi silne sedativa, a ak ani Toyota sa rychlo neprebudi z toho vodikoveho sna, tak skrachuje tiez. I ked to myslim, ze nieco isto uz kuju, len sa im to stale nedari dokoncit a hlavne rychlo vyrobit.
    Ev, ktore ukazali naposledy ani zdaleka nie je konkurencieschopne. A o Honde a mazde ani nehovoriac. Snad korejci preziju tento reset, ale zrejme s velmi velkymi skrabancami.

    • Komentár sedí. Ešte doplním, že západné automobilky absolútne nič nepochopili. Už zvonka to je vidieť na dizajne tehly, s absolútne nevhodnou aerodynamikou. Výnimka je snáď EQE a EQS. Pokračovať môžeme dovnútra áut, kde je vidieť rovnaké rozmery ako pri ICE. Nedokážu ani trocha využiť architektúru BEV. O predných pohonoch a extrémne zaostalej ICT architektúre je škoda hovoriť. Číňania to majú lepšie fungujúce v autách s polovičnou cenou. Je to ako Vertu posiate diamantami s 10 rokov starou technológiou Nokia….

  4. Tesla Berlín určite v najbližších rokoch nebude predávať autá pod 40-tisíc eur !! Takže až taký “ nával “ na ne nebude ! ! Nával na elektroautá začne až ich cena sa začne pohybovať v širšom spektre , to znamená od 15 do 30 – tisíc eur ! Potom sa to začne hýbať a nie teraz , keď to štartuje zhruba od 40 – tisíc eur a vyššie !!

  5. Tak, ako to mnohí popisujete, „Čína“ rozvráti náš automobilový priemysel, a budú k nám dovážať, alebo u nás vyrábať len svoje čínske autá. Ak sa tak stane, tak to neprežije nielen náš priemysel, ale celé hospodárstvo, a nebudeme mať ani na to, kúpiť si tie lacnejšie čínske autá …. Dúfam, že sa to „utrasie“ trochu lepšie, a nestanú sa z nás kúpineschopní bezdomovci!

Pridajte komentár