VW už dávnejšie avizoval, že kompaktný hatchback Volkswagen ID.3 bude dostupný v 3 „batériových“ verziách. „Vyššie“ verzie sú už k dispozícii, tretia – základná so 45 kWh batériou príde na prvé trhy do polovice tohto roka. A nemecká značka aktuálne konečne zverejnila prvé konkrétne cenovky aj ďalšie oficiálne špecifikácie.
Ako už dlhšie vieme, základná verzia modelu Volkswagen ID.3 ponúkne batériu s využiteľnou kapacitou 45 kWh. Momentálne sú dostupné verzie s kapacitou 58 a 77 kWh, ktoré ponúkajú dojazd 420 km (WLTP), resp. 549 km (WLTP). Podľa prvotných informácií od VW mala základná verzia zabezpečiť dojazd 330 km (WLTP), aktuálne však hlási údaj 352 km (WLTP), čo je určite pozitívna zmena.
V porovnaní s ostatný verziami, úvodné varianty základnej verzie ponúknu aj nižší výkon, a to 110 kW. Ich maximálna rýchlosť je 160 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlia za 8,9 s. Nižší je aj maximálny podporovaný nabíjací výkon. V prípade AC je to 7,2 kW a v prípade DC 50 kW (variant „Pure“). Vyššie výbavové varianty City a Style však zvládnu 100 kW nabíjanie.
Štandardná výbava
V štandardnej výbave modelu Volkswagen ID.3 so 45 kWh batériou nájdeme okrem iného LED svetlomety, systém rozpoznávania dopravných značiek, asistenta núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, parkovacieho asistenta či smartfón konektivitu cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Vozidlá z prvého výrobného roku dostanú tiež navigačný systém „Discover Pro“.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Prvé cenovky
„Nemecký“ konfigurátor nám aktuálne prezradil prvé známe cenovky základnej verzie Volkswagenu ID.3 so 45 kWh batériou. Jej cena začína na sume 31 495 € s DPH. Varianty City a Style vyjdú na 34 415 €, resp. 38 375 €.
Mnohí si pri týchto sumách určite spomenuli, že VW kedysi sľuboval štartovaciu cenu pod 30 000 €. Tá by však mala byť stále v hre, keďže spomínané varianty základného modelu majú prívlastok Performance. Neskôr by sme sa teda mali dočkať variantu/variantov s nižším výkonom a nižšími cenami.
Zdroje: VW (Nemecko) via Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má vylepšiť elektromobil ID.3 už budúci rok. Konkrétne dojazd a nabíjanie
Bežné verzie VW ID.4 sa dostávajú do slovenského predpredaja. Cena začína na 41 750 €
VW pracuje na elektromobile veľkosti modelu Polo s cenou 20 až 25 tisíc €
11 komentárov
Tisíc euro nad alebo pod 30.000 je len vec „kozmetickej“ úpravy. Cenové kategórie by asi mali byť 10. 20, 30 … 100 tisíc. Dojazd na papieri 330 alebo 352 km asi bude v praxi rovnaký …. Životaschopnosť nižších a vyšších verzií ukáže až záujem zákazníkov!
Stojim pred dilemou: 1 ks ID3 ,alebo 3 ks Dacia Sandero 2021 ?
Krásna ukážka cenotvorby. Pri dnešných cell LFP za 60USD/kWh a NMC 90 USD/kWh, by človek čakal podstatne lepšiu cenovku základnej verzie. Niekde za 25k €.
Fúzie a ešte väčšie fúzie… Automobilky si ovládajú premiérov ako gašparkov. Až EU stratila konkurencieschopnosť. Chýba ešte chlapec s povestným: „Kráľ je nahý!“
Ešte pridávam info o predajoch VW skupiny za 2020:
56 500 ID.3,
47 300 e-tron,
41 300 e-Golf,
22 200 e-up,
22 000 Taycan,
600 Enyaq.
Cista pravda
Presné IK.. A pre všetkých, čo sem chodia:
Stačilo oblbov od nám známym EÚ značiek.
Jednoducho to prestaňme kupovať a oslobodme sa od tohoto neslobodneho lipnutia na značkách.
Už desaťročia to nie je hrdosť, alebo osobitosť značiek,keďže takmer všetky EÚ patria pod jednu, majú jedného dizajnéra, spoločné diely, motory, atď.. A my stále ako hlupacikovia veríme, že si kupujeme nejakú ZNAČKU.
Vykaslime sa už na to a začnime kupovať tesly a Čínu. Čím skôr to ukážeme týmto značkám, tým skôr im môžme pomôcť, aby sa transformovali, alebo radšej skrachovali. Nebranme prirodzenému trhu.
A tym si pomozeme, ze podporime Cinsku, alebo US ekonomiku? Nemyslim zeby silne svetove ekonomiky zmocneli tym ze ich obyvatelia kupovali cudzie vyrobky. Stavali prave na tej narodnej hrdosti nemci kupovali nemecke, fracuzi francuzke, amici americke … vsemozne sa branili cudzim vyrobkom a svoje vyvazali tam kde im hlupacikovia kotulali peniazky do ich krajiny. V sucasnej globalizacii nase je europske (SK je prilis male). Ked sa ti splni sen a EU fabriky skrachuju, co potom ked stratis vdaka tomu zamestnanie? Odstahujes sa do Ciny s rodinou za robotou?
Ani nahodou netvrdim ze to robia dobre, ale vrhnut sa na cinske vyrobky a tesit sa z toho ze skrachuju nase fabriky je kratkozrake. V pohode kupim z ciny/US/JP to co sa u nas nevyraba, u ostatneho beriem povod EU aspon ako jedno z kriterii, a ak to velmi neboli, tak preferujem EU. V EU autach je uz aj tak dost suciastok z ciny, ale dat im uplne vsetko je neprezierave.
Ked su tam uz chipy z ciny, nech je tam aspon ocel ktora zamestnava Kosicanov, nech su kable co zamestnaju Presovcanov, nech su sedadla co zamestnavaju tusim ludi v Sali atd.
Ked tu nebudeme vyrabat z coho budu zit nase vnucata? Ci planujes ze sa to otoci a budu lacna pracovna sila pre cinske fabriky?
Lubo presne ste to vystihol.Uplne suhlasim.Ak nevieme konkurovat Cine cenou a technologiami,tak pestujme zemiaky a kapustu….
Toto čo popisujete je presne tá strašná chyba ktorú urobilo Československo pri transformácii na kapitalizmus. Ako príklad úspešnej transformácie možno označiť Japonskú, Čínsku a Kórejskú ekonomiku.
No a po vstupe do európskeho ekonomického priestoru trpíme zlým riadením EU ako celku. Kľúčové sú tri body rozvrat technického školstva, nízke a neefektívne investície do výskumu, likvidácia strednej triedy. Ten problém je samozrejme komplexný, teraz je dobre viditeľný pri transformácii automobilového priemyslu na elektrické pohony.
A kumu tím prospjejete?
Lubo presne ste to vystihol.Uplne suhlasim.