VW predstavil „ľudový“ elektromobil ID. 2all s cenou pod 25 000 €

8

VW aktuálne predstavil koncept Volkswagen ID. 2all, z ktorého vzíde doteraz najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil z rodiny ID. Môžeme pritom očakávať, že sériový model bude niesť meno VW ID.2.

VW v roku 2021 predstavil koncepčný model ID. Life, ktorý mal byť predzvesťou subkompaktného elektromobilu s cenou začínajúcou pod 20 000 €. Ten navrhol spolu so svojím tímom vtedajší šéfdizajnér značky, Jozef Kabaň. Išlo o pomerne originálny crossover, ktorý si však nezískal priazeň vedenia.

Slovák bol napokon vymenený a ako máme možnosť dnes vidieť, vozidlo bolo úplne prepracované. Ide v podstate o klasický hatchback, ktorý svojím dizajnom odkazuje aj na prvé generácie modelu Golf. Predstavená novinka Volkswagen ID. 2all má pritom podľa výrobcu poskytnúť vnútorný priestor ako súčasný Golf, a to za cenu o triedu menšieho modelu Polo. Koncepčný model je tiež nositeľom nového dizajnového jazyka nemeckej značky.

Sériový model vyrastie na novej platforme navrhnutej špeciálne pre menšie koncernové elektromobily – MEB Entry. Stane sa pritom prvým elektromobilom z rodiny ID, ktorý dostane predný pohon, čo ale určite nie všetci ocenia.

Predstavená novinka napriek kompaktným rozmerom 4 050 x 1 812 x 1 530 x 2 600 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) ponúka na svoju triedu naozaj veľký batožinový priestor. A to 490 l, resp. 1 330 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Koncepčný elektromobil Volkswagen ID. 2all má tiež nadštandardný výkon – 166 kW. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 7 s. A spomína sa aj odhadovaný dojazd 450 km (WLTP) a nabitie z 10 na 80 % za 20 min. Dá sa však očakávať, že základná verzia sériového modelu, ktorá bude začínať na cene menej ako 25 000 €, bude mať skromnejšie parametre. DOPLNENÉ: Sériový model, ktorý vzíde z konceptu ID. 2all, by mal byť dostupný s 38 a 56-kWh LFP batériou.

Vozidlo tiež dostane funkcie ako Travel Assist (cestný asistent), IQ.LIGHT alebo Electric Vehicle Route Planner (plánovač trás), čo sú podľa výrobcu „prémiové inovácie“. V interiéri okrem pomerne veľkých displejov prístrojovej dosky vodiča a infotainmentu nájdeme aj samostatný panel pre ovládanie klimatizácie či manuálny ovládač hlasitosti.

Predstavenia sériového modelu, ktorý bude niesť pravdepodobne meno Volkswagen ID.2, sa dočkáme v roku 2025. Kedy sa dostane do výroby a k prvým zákazníkom zatiaľ nie je známe. Čo sa týka ceny, cieľom výrobcu je štartovacia cena nižšia ako 25 000 €. Takže na pôvodne avizovanú cenu „pod 20 000 €“ treba zabudnúť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.2 má dostáť „SUV“ variant a padla aj prvá zmienka o cene e-modelu od novej značky VW
VW predstavil „faceliftovaný“ elektromobil ID.3. Zákazníci si priplatia
Plány VW Group v oblasti elektromobility zažívajú pod vedením nového šéfa veľké otrasy[

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. A jáj, zasa predný náhon. Žeby kvôli veľkosti kufra vzadu? Cena vraj pod 25tis. Pri dnešnej inflácii do roku 2025 to bude koľko? Nechcel som začať deň pesimisticky, len som sa hlboko zamyslel :-).

  2. 166 kW, 0-100 za 7 sekúnd a predný náhon – na bežnej ceste sa taký výkon nebude dať využiť, to bude stále preklzovať
    ale pretekári si to predsa nebudú kupovať, to je malé auto pre masy
    škoda len toho termínu, sériová produkcia by sa mohla rozbehnúť najskôr za 5 rokov a dovtedy tu už bude dávno kopa iných, konkurenčných modelov

    • Ten výkon je pre ID.2 zbytočný! To je mánia, všetci inštalujú nepotrebne vysoké výkony do áut, ktoré by mali byť všestranne šetrné! A aj uvedenie už dnes na trh by bolo neskoro! …

  3. Suhlasim, ze cielovka oceni skor hlboky kufor ako zadny nahon. Co sa terminov tyka: vobec nebolo potrebne robit „nove“ ID.x stacilo premenovat eUp (CitigoE) a dat mu tu cenu, ako v roku, ked s nim rychlo prisiel VW, aby sa podvodne vyhol pokute za fleet emisie. Vtedy predavali citigo-e v cechach za 17k eur a okolitych statoch za cenu 17+statna dotacia. Teda na sk za 21k v nemecku za 23k atd.. Nezabudli sme na to.
    K tomu datumu zacatia seriovej len tolko: ze uz to VW podla mna nestihne pred svojim vlastne zavinenym krachom a la NOKIA.
    Skoda, ze im to stale „skalni zakaznici“ toleruju. No uprimne si myslim, ze do r.30 uz VW nebude i ked mi je to luto, lebo auta to boli v principe fajn. Len ta politika okolo z nich uz rokmi zacina robit nekonkurencie-schopne prepadaky.

    • VW produkuje veľký zisk a na zaistenie budúcnosti má širokú ponuku elektromobilov, má kvalitných inžinierov a určite sa nestratí. Za posledné obdobie, keď je dostatok čipov, predaje stúpli o desiatky percent, predávajú po celom svete, takže výpadok na jednom trhu kompenzujú predaje na inom, ja nemám o VW obavy. Ak by aj boli problémy, nemecká vláda pomôže, tak ako pomohla Lufthanse a zachránila ju pred krachom počas pandémie.

Pridajte komentár