VW na svojej konferencii „Way to Zero“ prezradil konečne niečo konkrétnejšie ohľadom očakávaného cenovo dostupnejšieho sub-kompaktného elektromobilu, ktorý by mal niesť meno Volkswagen ID.2. Ten pritom dostane aj koncernových súrodencov. Ešte si však počkáme.
Záujem o elektromobily neustále rastie, ich cena však aj naďalej zostáva jednou z najväčších prekážok ich rozširovania v masívnom meradle. Volkswagen je pritom jednou z automobiliek, ktorá vo veľkom predstihu avizuje cenovo dostupnejší model.
Ten by mal niesť meno Volkswagen ID.2 (pracovný názov je „Small BEV“) a zaradí sa pod model ID.3. Pôjde teda o „sub-kompakt“, resp. automobil segmentu B. No a konečne sa vďaka VW a portálu Edison dozvedáme, o aký typ vozidla pôjde.
Doterajšie informácie naznačovali, že môžeme očakávať hatchback „ID.1“ a/alebo SUV či crossover „ID.2“. No a prvým modelom postaveným na zmenšenom deriváte platformy MEB nakoniec bude crossover s dĺžkou 4 metre. Vďaka platforme navrhnutej špeciálne pre elektromobily má pritom ponúknuť vnútorný priestor na úrovni modelu VW Golf.
Nepôjde o výsostne „mestský“ elektromobil, keďže jeho dojazd sa má v závislosti od verzie pohybovať v rozmedzí 250 až 400 km (zrejme podľa cyklu WLTP). Potvrdené boli aj súrodenecké koncernové modely od značiek Škoda a Seat, ktoré majú prísť rok po modeli od VW.
Volkswagen ID.2 sa má dostať do predaja v roku 2025, takže na tieto cenovo dostupnejšie elektromobily si žiaľ počkáme ešte dlhú dobu. Vyrábať sa majú v závode Seatu v španielskom meste Martorell. Zdá sa však, že definitíva v tomto smere ešte nepadla, a tak stále môžeme dúfať, že by tieto sub-kompkatné koncernové trojičky mohli nahradiť dosluhujúce mestské trojičky (e-up, Citigoe iV, Mii Electric), ktoré sa vyrábajú v Bratislave.
Zrejme s LFP batériami
Podľa Edisonu existuje veľká pravdepodobnosť, že nové elektrické trojičky budú vybavené batériami s článkami typu LFP. A to by bolo vzhľadom na ich predpokladané nižšie výrobné náklady úplne logické. V ich prípade pritom VW hovorí o životnosti 10 000 nabíjacích cyklov a miliónových nájazdoch v km. Vyrábať sa majú v spolupráci so spoločnosťou Northvolt v Salzgitteri, pričom dostupné majú byť v roku 2024.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault 5 môže stáť od 20 000 € aj vďaka LFP batériám
VW predstavil svoj prvý športovo ladený elektromobil z rodiny ID
Číňania predstavili elektrického chrobáka. Právne oddelenie VW je v permanencii
10 komentárov
No konečne nádej pre chudobných europanov. Ešte za tú cenu, keby to bola štvorkolka a dojazd na jedno nabitie z BA do Tatier, tak to pôjde na dračku.
Rok 2025 je tak vzdialený, že uvedené parametre a cena, budú podrobené „grilovaniu“ realitou tých 4 až 5 rokov na trhu BEV.
Naco niekto vyrobi „auto“ s dojazdom 250 km? To je dobre na 2 veci. Na nic a na hov…
Rado: Vacsina ludi bezne nepotrebuje dojazd ani tych 250km. A ostatni 90% casu tiez nie. Hlavne ze maju spalovak s dojazdom 600-1200km, ale tankuju na pumpe za 5 ci 10e, to stym urcite tych 1000km spravia. 🙂
To bude mať Dacia Spring konkurenciu! ….
blablabla… nikto vam nedokaze dat tolko, kolko vam dokazu slubit sudruhovia z vw…
To nie sú sľuby, to je výrobný program.
si ma pobavil 🙂
9
No konečne aj v Európe batérie typu LFP!