Volkswagen „ID.2“ s cenou od 20 000 € má ponúknuť dojazd do 400 km

10

VW na svojej konferencii „Way to Zero“ prezradil konečne niečo konkrétnejšie ohľadom očakávaného cenovo dostupnejšieho sub-kompaktného elektromobilu, ktorý by mal niesť meno Volkswagen ID.2. Ten pritom dostane aj koncernových súrodencov. Ešte si však počkáme.

Záujem o elektromobily neustále rastie, ich cena však aj naďalej zostáva jednou z najväčších prekážok ich rozširovania v masívnom meradle. Volkswagen je pritom jednou z automobiliek, ktorá vo veľkom predstihu avizuje cenovo dostupnejší model.

Ten by mal niesť meno Volkswagen ID.2 (pracovný názov je „Small BEV“) a zaradí sa pod model ID.3. Pôjde teda o „sub-kompakt“, resp. automobil segmentu B. No a konečne sa vďaka VW a portálu Edison dozvedáme, o aký typ vozidla pôjde.

Doterajšie informácie naznačovali, že môžeme očakávať hatchback „ID.1“ a/alebo SUV či crossover „ID.2“. No a prvým modelom postaveným na zmenšenom deriváte platformy MEB nakoniec bude crossover s dĺžkou 4 metre. Vďaka platforme navrhnutej špeciálne pre elektromobily má pritom ponúknuť vnútorný priestor na úrovni modelu VW Golf.

Nepôjde o výsostne „mestský“ elektromobil, keďže jeho dojazd sa má v závislosti od verzie pohybovať v rozmedzí 250 až 400 km (zrejme podľa cyklu WLTP). Potvrdené boli aj súrodenecké koncernové modely od značiek Škoda a Seat, ktoré majú prísť rok po modeli od VW.

Volkswagen ID.2 sa má dostať do predaja v roku 2025, takže na tieto cenovo dostupnejšie elektromobily si žiaľ počkáme ešte dlhú dobu. Vyrábať sa majú v závode Seatu v španielskom meste Martorell. Zdá sa však, že definitíva v tomto smere ešte nepadla, a tak stále môžeme dúfať, že by tieto sub-kompkatné koncernové trojičky mohli nahradiť dosluhujúce mestské trojičky (e-up, Citigoe iV, Mii Electric), ktoré sa vyrábajú v Bratislave.

Zrejme s LFP batériami

Podľa Edisonu existuje veľká pravdepodobnosť, že nové elektrické trojičky budú vybavené batériami s článkami typu LFP. A to by bolo vzhľadom na ich predpokladané nižšie výrobné náklady úplne logické. V ich prípade pritom VW hovorí o životnosti 10 000 nabíjacích cyklov a miliónových nájazdoch v km. Vyrábať sa majú v spolupráci so spoločnosťou Northvolt v Salzgitteri, pričom dostupné majú byť v roku 2024.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault 5 môže stáť od 20 000 € aj vďaka LFP batériám
VW predstavil svoj prvý športovo ladený elektromobil z rodiny ID
Číňania predstavili elektrického chrobáka. Právne oddelenie VW je v permanencii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. No konečne nádej pre chudobných europanov. Ešte za tú cenu, keby to bola štvorkolka a dojazd na jedno nabitie z BA do Tatier, tak to pôjde na dračku.

    • Rok 2025 je tak vzdialený, že uvedené parametre a cena, budú podrobené „grilovaniu“ realitou tých 4 až 5 rokov na trhu BEV.

      • Rado: Vacsina ludi bezne nepotrebuje dojazd ani tych 250km. A ostatni 90% casu tiez nie. Hlavne ze maju spalovak s dojazdom 600-1200km, ale tankuju na pumpe za 5 ci 10e, to stym urcite tych 1000km spravia. 🙂

Pridajte komentár