Mestský hatchback Volkswagen ID.1 má byť „vstupným“ elektromobilom z rodiny ID. Dostupný by mohol byť s dvoma kapacitne rozličnými batériami, pričom sa očakáva veľmi slušný dojazd.
Koncernové trojičky, ktoré vychádzajú z mestského elektromobilu Volkswagen e-up, sa tešia veľkému záujmu, takže nie je prekvapením, že VW chystá nástupcu. Ten má niesť meno Volkswagen ID.1, pričom pôjde o najmenší elektromobil z budúcej mnohopočetnej „e-rodiny“ ID.
Známy motoristický novinár Georg Kacher z redakcie Car Magazine, ktorý je špecialista na novinky z automobilového priemyslu, prichádza s ďalšími zaujímavými informáciami. Tie sa týkajú elektromobilu „Volkswagen ID.1″.
ID.1 má mať podobné rozmery ako model e-up, pričom pôjde o 5-dverový mestský elektromobil. Na rozdiel od e-upu, ktorý je elektrickou verziou pôvodne spaľovacieho modelu up, novinka vznikne ako čistokrvný elektromobil. A to vďaka špecializovanej platforme MEB, resp. jej variantu pre elektrické modely segmentov A a B.
Na trhu okolo roku 2023
Volkswagen ID.1 sa má objaviť na trhu okolo roku 2023. Tzn. v podobnom období ako dlhšiu dobu avizovaný elektromobil segmentu B s cenou do 20 000 €, ktorý by mal niesť meno Volkswagen ID.2. Ten má podľa Kachera konkurovať modelom ako Renault Zoe a Peugeot e-208.
Predstavitelia VW pritom v minulosti naznačili, že v segmente B ponúknu aj elektromobil typu SUV, resp. crossover, teda na spôsob modelu T-Roc. Neprekvapí teda Kacherovo ďalšie tvrdenie, že na rysovacej doske je už aj „robustnejšia“ (SUV/crossover) verzia modelu ID.1 s prívlastkom „Crozz“.
24 a 36 kWh batéria?
Kacher očakáva, že Volkswagen ID.1 bude dostupný v 2 verziách s 24 a 36 kWh batériou, pričom vyššia verzia má ponúknuť na mestské vozidlo bohatý dojazd okolo 300 km. Zaujímavá by mohla byť aj jeho cenovka, keďže COO automobilky VW pre Car Magazine povedal, že elektromobily na báze platformy MEB môžu byť o 40 % lacnejšie ako tie, ktoré sú postavené na konvenčných platformách.
Čisto teoreticky by tak nástupca modelu e-up mohol stáť okolo 13 000 €, keďže e-up postavený na bežnej platforme pre „spaľováky“ stojí cca od 22 000 €. Netreba sa však tešiť predčasne, keďže ide len o „matematickú“ špekuláciu a vyhlásenia VW ohľadom ceny ich budúcich elektromobilov sa zatiaľ ukazujú ako „optimistické“.
Každopádne 3+ roky sú aj v oblasti elektromobility relatívne dlhá doba, takže sme veľmi zvedaví, čo prinesie blízka budúcnosť z hľadiska cien elektrických vozidiel. Kto vie, možno budeme milo prekvapení.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW porovnal náklady na vlastníctvo elektromobilu ID.3 a spaľovacieho Golfu
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
2 komentáre
To su stale drahe nakupne tasky….a teraz, ked je ropy stale dost….a este vyraznie lacnie….tak auta na baterky s tymito cenami, dojazdom…atd….nemaju zial sancu…
Takmer všetky parametre sú super, ale 3 roky???
To chcú byť naozaj smiešny vo VW?
Toto by mali pustiť najprv a potom nech ponúkajú tie svoje mega suv, ako je etron za 90000. Myslím, že zmeškali tu dobu, keď mohli bohatnut najprv na drahých modeloch, ako to spravila tesla, ktorá to fakt potrebovala na rozbehnutie fabrík.
Pretože VW už fabriky dávno má, a mimochodom aj bohatli na drahých modeloch, no myslím, že mnohí by dnes ocenili, keby sa vo VW sústredili na okamžitý štart a kvantitu ID.1 a následne ID.2 a 3.