VW: Nová e-značka, zlúčenie Škody a SEAT či zoštíhlenie značiek

1

Koncern Volkswagen Group vraj uvažuje o radikálnom zoštíhlení svojho portfólia automobilových značiek. Dôvodom má byť transformácia smerom k elektromobilite.

Ako sme už viackrát informovali koncern VW má veľké plány v oblasti elektromobility, ktoré si vyžiadajú obrovské investície. Koncern pritom prišiel dôsledkom emisného škandálu Dieselgate údajne až o 30 miliárd $. A tak sa zdá, že zoštíhlenie jeho aktivít a portfólia je nutnosťou, ktorá zabezpečí financovanie automobilových trendov, medzi ktoré rozhodne patrí aj elektromobilita.

Jeden zo zasvätených zdrojov, ktorý by mal byť „senior stratégom“ VW, informoval portál Automobilemag, že nemecký gigant plánuje či uvažuje o masívnom „osekaní“ koncernových značiek, resp. o „zúžení“ či spojení niektorých značiek. Obeťou škrtov by sa mohli stať v prvom rade značky luxusných a výkonných vozidiel ako Bentley, Bugatti či Lamborghini, ako aj Ducati a dizajnérske centrum Italdesign.

Bugatti by pritom mohol prevziať Ferdinand Piëch, bývalý predseda koncernu a vnuk Ferdinanda Porscheho, ktorý vlastní aj „elektromobilku“ Piëch. „Orezania“ či dokonca zlúčenia by sa zas mohli dočkať značky z opačného spektra, a to Škoda a SEAT.

Nová značka pre elektromobily

Volkswagen Group však neuvažuje len o zoštíhľovaní značiek, ale aj o založení novej. Tá by sa mala špecializovať na malé elektromobily vybavené technológiou autonómneho riadenia, ktoré by boli určené pre mladých ľudí žijúcich v meste. Jej portfólio by začínalo na modeli menšom ako Volkswagen e-up a končilo na modeli väčšom ako Polo.

Menej e-platform a nové elektromobily

Nemecký koncern chce vraj tiež zredukovať počet platform pre elektromobily, a to zo 4 na 3. „Padnúť“ by mala platforma určená pre menšie elektrické športiaky ako Porsche Boxter, Cayman, príp. 911. Tie by mohli byť nakoniec postavené na rovnakej platforme ako konvenčné verzie.

Automobilemag tiež uvádza, že by sme sa mohli dočkať znovuzrodenia modelov Volkswagen Karmann-Ghia a Thing s elektrickým pohonom či elektrického Audi TT, ktoré by vychádzalo z modelu Porsche Cayman. V prípade „zachovania“ luxusných a športových značiek sa uvažuje o 3 elektromobiloch Lamborghini (na báze Porsche Cayman, GT a „hyperšport“). V hre je vraj aj „GT sedan“ a SUV od Bentley či 4-miestny kabriolet Audi.

Zdroj tiež informoval, že elektrický hatchback Volkswagen ID.3, ktorý je možné od včera predobjednať, má 6-mesačný sklz. Dôvody však nepoznáme.

Zdroj: Greencarreports, titulná fotografia: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny
VW oznámil nové plány: 70 elektrických modelov a 22 mil. predaných kusov
„Revolučný“ elektromobil VW ID.3 je už možné rezervovať. Známe sú aj orientačné ceny

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!