Koncern Volkswagen Group dnes na svojom podujatí Power Day predstavil technologický plán, ktorý sa týka batérií a nabíjania v horizonte do roku 2030. Chystá pritom vlastné „unifikované“ batériové články, 6 „giga“ tovární na ich výrobu, ako aj širokú sieť nabíjacích staníc.
Hlavným cieľom plánu má byť zníženie zložitosti a nákladov batérií pre koncernové elektrické autá a zároveň zvýšenie dojazdu vozidiel a výkonu batérií. A to tak, aby bol elektromobil „atraktívny a životaschopný pre čo najväčší počet ľudí“.
Preto len v rámci Európy chce VW Group vybudovať 6 „gigatovární“ na výrobu batériových článkov s celkovou kapacitou 240 GWh ročne. A to v spolupráci s partnermi. Jedným z nich bude spoločnosť Northvolt, vďaka ktorej vznikne vo Švédsku výrobný závod s ročnou kapacitou 40 GWh. Tu sa budú vyrábať „prémiové“ prizmatické batériové články, a to od roku 2023. Tie majú vydláždiť cestu k prechodu na solid-batérie, ktoré VW očakáva v polovici tejto dekády.
Ďalším závodom, ktorý bude vyrábať batériové články, bude továreň VW v nemeckom Salzgitteri. Tu sa už budú vyrábať tzv. unifikované batériové články pre veľkoobjemový segment áut s celkovou kapacitou 40 GWh ročne. A to od roku 2025. O ďalších továrňach VW rokuje so svojimi partnermi.
Redukcia nákladov
Redukciu výrobných nákladov na batérie má priniesť najmä nový unifikovaný článok. Ten má v roku 2030 používať 80 % koncernových elektrických áut. VW plánuje používať rôzne batériové „chémie“ (od LFP po solid-state) v rámci rôznych aplikácií. Avšak formát článku má byť rovnaký, aby bola zabezpečená čo najjednoduchšia veľkoobjemová výroba, ktorá bude nositeľom nižších nákladov, informuje Insideevs.
Za ďalšími prínosmi v tejto oblasti má stáť „optimalizácia typu článku“, nasadenie inovatívnych výrobných metód a dôsledná recyklácia.
Volkswagen Group sa pritom zameriava na znižovanie batériových nákladov o 50 % v rámci vstupného segmentu áut a o 30 % v rámci veľkoobjemového segmentu áut. Priemerné výrobné náklady na „batériové systémy“ má v pláne znížiť „výrazne pod 100 € za 1 kWh“. Vďaka tomu sa majú stať elektromobily cenovo dostupnými a elektrický pohon dominantným druhom pohonu.
Nabíjacia infraštruktúra
Snahou koncernu VW Group je tiež masívne rozšírenie siete rýchlonabíjacích staníc. A to aj v spolupráci so spoločnosťami BP, Iberdrola a Enel. Spolu s partnermi chce VW do roku 2025 v Európe prevádzkovať 18 000 verejných rýchlonabíjacích bodov. Napr. nabíjacie stanice s výkonom 150 kW v rámci 4 000 čerpacích staníc spoločností BP a Aral.
Volkswagen Group sľúbil aj to, že ich elektromobily na báze platformy MEB budú od budúceho roka podporovať technológiu V2G. Po roku 2025 sa tiež máme dočkať skrátenia nabíjacieho času o polovicu.
Zdroj: VW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novo predstavená batéria Tesla „4680“ prinesie lacnejšie elektromobily
GM pracuje na batériách, ktoré majú elektromobilom zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Koľko majú stáť Teslu a iných batérie do elektromobilov?
6 komentárov
Pekný plán. Zaujímavé je zaradenie LFP batérií do výroby. Pre porovnanie Čína vyrába cca 75% všetkých batérií na svete a tento rok bude zhruba polovica typu LFP. U VW nie je jasný pomer jednotlivých chémií. Kapacita 240 GWh ročne postačuje pre 4 milióny áut s priemernou veľkosťou 60 kWh. Pustili sa do najťažšieho boja v novodobom automotiv – škálovanie produkcie batérií. Podobu vidím najme v štandardizácii článkov ako u BYD. A to je dobrá správa. Umožňuje do budúcna prejsť na streamline výrobu článkov valcovaním, tlačením, suchou cestou (ak bude technologický prielom). Skryte naznačujú aj na prechod cell to pack.
Kľúčové riziko však prinášajú noví európsky partneri VW, ktorí doteraz nepatria k produkčnej batériovej špičke. Môže to znamenať extrémne riziko pre plynulé dodávky na linky VW. Podobne, ako to je dnes u čipov. Zatiaľ čo som zachytil názory ľudí pohybujúcich sa v tomto prostredí, nemajú reálnu dravosť ako Tesla, alebo čínske firmy. Až na silné marketingové posolstvá (kecy)…
V grafe o rýchlosti dobíjania VW potvrdili, že sú asi 5+ rokov za novou platformou Hyundai. A to nehovorím o cca 30% nižšej účinnosti pohonu.
Pozitívne je, že nastal zlom myslenia a hlavne reálneho konania. Je to na dobrej ceste. Konkurencia v EV rastie a ceny klesajú.
Dúfam, že činorodosť ľudí v tomto sektore prinesie čím skôr batérie na 1.000 km dojazdu veľkosti nádrže na benzín/naftu, a za 1.000 Eur ! To je môj „sen“ do roku 2030 ! 🙂
Keď dnes vidíme, čo sa deje s vakcínami a organizovaním očkovaní, tak ma napadá, že podobný chaos v bledomodrom zažívame a budeme zažívať aj s batériami a nabíjaním BEV celé toto desaťročie! Máte iný názor? Povieme si o tom v roku 2030 viac ! 🙂
Bohužiaľ máte pravdu. Európa ide šupom dolu vodou. Ako na tobogáne. Držme si klobúky!
Tak to vypadá, že z Číny už dnes chodia do EU na dovolenky, nazrieť do historického skanzenu. A budeme radi, keď dostaneme drobné za nosenie ich kufrov…
Európa je na ceste rozkladu vybudovanej civilizácie na základe kresťanských hodnôt!!! Príliš veľký dovoz materiálnych a duchovných hodnôt „z vonku“ začína mať rozhodujúci rozkladajúci vplyv. Dovoz BEV, elektroniky a ostatného spotrebného tovaru to len urýchli! Kde je dnes lesk egyptskej, rímskej a gréckej civilizácie? V histórii, učebniciach a vykopávkach! Aké BEV, a čo ostatné, tam časom zostane po nás?! 🙂
Ehm 😉 vidím, že sa to tu dnes pekne zvrta na katastrofické scenáre… A to len vďaka VW? 😉
V princípe ale súhlasím.. VW a mhohe iné zabehnuté automobilky si boli až príliš iste samé sebou a vyškomronenim si dotácií od vlád (presnejšie ich nariadením) sa samé pripravili o schopnosť konkurovať a s ňou aj o schopnosť premýšľať a inovovať.
Ako vždy, hnaní rýchlym ziskom sa pripravili o zisk dlhodobý a to hlavne morálny.
Konečne snáď začína byť IN robiť niečo pre iných, pre dobro ľudstva.. Proste ideály, ktoré nám tu už dlho chýbali, napriek tomu, že sme kresťanská Európa.
Nevadí, ja som za každý veľký krach vecí /firiem, ktoré nefungujú a len vyčerpávajú „zem“ (tie uvodzovky sem takmer nepatria) ak nás to môže oslobodiť a posunúť vpred.
VW sa snaží spamätať sa aspoň PR kecami, ktoré nám žiaľ len ukazujú, ako veľmi dlho spali v mäkkučkých vankúšoch dotácií.
Ostatné dinosaury sa transformujú trošku potichšie, z čoho niektoré sú už polomŕtve.
Ak chceme VW groupu naozaj pomôcť, prestaňme kupovať jeho autá aspoň načas, kým im spadne hrebienok z hlavy a pretransformuju nielen výrobné haly, ale hlavne hlavy vo vedení!