Nový Volkswagen Golf prichádza až v 5 hybridných verziách

4

Nová generácia modelu Volkswagen Golf síce prišla o plne elektrický pohon, a to na úkor čistokrvného elektromobilu ID.3, pochváliť sa však môže hneď 5 hybridnými verziami „eHybrid / eTSI“. Dve z nich budú nabíjateľné zo „zásuvky“ a ponúknu kapacitne slušnú batériu.

Je najúspešnejším modelom značky Volkswagen všetkých čias – Golf, z ktorého sa predalo viac ako 35 miliónov kusov. Teraz štartuje novo vyvinutá ôsma generácia bestsellera, ktorá je digitalizovaná, „zosieťovaná“, predvídajúca, intuitívne ovládateľná a elektrifikovaná.

Hoci sa nový Golf zdá byť na prvý pohľad nižší, pretiahnutejší a dynamickejší, jeho kompaktné rozmery zostali zachované – 4.284 mm x 1.789 mm x 1.456 mm (dĺžka x šírka x výška). Rázvor osí kolies dosahuje 2.636 mm. Každý diel karosérie bol nanovo vytvarovaný a optimalizovaný v aerodynamickom tuneli, čo dokumentujú aerodynamické hodnoty: kolmý priemet čelnej plochy klesol na 2,21 m2, koeficient aerodynamického odporu na 0,275.

3 mild hybridné verzie

Ako prvý model značky Volkswagen sa bude dať nový Golf objednať hneď s piatimi hybridnými pohonnými jednotkami. U značky Volkswagen tu debutuje technológia mild hybrid, pracujúca s napätím 48 voltov. Nový mild hybridný pohon „eTSI“ tvoria benzínové motory TSI najnovšej generácie, 48 V štartovací generátor, pripojený k motoru drážkovaným remeňom a lítiovo-iónová batéria s napätím 48 V.

Prednosťou tohto pohonného systému má byť zníženie spotreby paliva približne o 10 percent (podľa WLTP), a teda zrejme aj emisií CO2, ako aj komfortná a agilná charakteristika motora pri rozjazde vďaka podpore spaľovacieho motora štartovacím generátorom. Volkswagen bude nový Golf ponúkať ako eTSI v troch výkonových stupňoch: 81, 96 a 110 kW (110, 130 a 150 k). Agregáty eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

2 plug-in hybridy s 13 kWh batériou

Okrem toho bude ôsma generácia bestsellera značky Volkswagen k dispozícii aj s dvoma pohonmi plug-in hybrid na báze benzínového štvorvalca 1.4 TSI. Nová úsporná verzia pohonu, teraz označeného ako eHybrid, dosahuje výkon 150 kW (204 k), športovo vyladená verzia GTE (vyvinutá z predchodcu) má výkon až 180 kW (245 k). Obidve majú novú lítiovo-iónovú batériu s väčšou kapacitou 13 kWh (plus 50 percent), umožňujúcu výrazne dlhší dojazd výlučne s elektrickým pohonom a špeciálnu 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

Volkswagen síce neuvádza čisto elektrický dojazd, očakávať však môžeme veľmi podobnú, ak nie identickú hodnotu, ako v prípade Škody Octavie iV, ktorá má rovnaký pohonný systém. Český bestseller s výkonom 150 kW pritom prejde čisto na batériu 55 km (WLTP).

Zdroj: Tlačová správa (VW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW prezradil orientačné „slovenské“ ceny modelu ID.3 v edícii 1ST
VW odhalil nový elektromobil. Poteší fanúšikov „kombíkov“
Šéf VW: Medzinárodný tím tvrdo pracuje na cenovo dostupnom elektromobile

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

  1. Sú to fakt zaujímavé špecifikácie. Tlačová správa VW len akosi pozabudla na tú najzaujímavejšiu špecifikáciu.
    Cena, der Preis, price, цена, precio, prix, prezzo…
    Nemusí to byť presne. Ale aspoň predpokladané rozpätie.
    Napríklad: predpokladaná cena bude v rozmedzí od 15 do 20 tisíc Eur.
    Alebo: predpokladaná cena bude v rozmedzí od 65 do 70 tisíc Eur.
    Alebo – niečo medzi?

  2. Výrobou hybridných aut sa automobilky snažia prekryť obdobie plného nábehu elektroaut a minúť súčiastky vyrobené pre spalováky-to je realita!!Rok -dva im to pôjde na odbyt ale ako sa budú elektroautá zdokonalovať,tak im bude predaj klesať!!!

    • To sa veľmi mýliš. Výrobou eaut sa automobilky snažia znížiť svoje emisie, za ktoré by platili veľké miliardy na poplatkoch, a výrobou eaut ich umelo znížia, a je jedno ci sa to eauto predá, stačí keď sa vyrobí.

Pridajte komentár