Volkswagen chce do svojich štruktúr „agresívneho“ klimatického aktivistu

3

Šéf koncernu Volkswagen Group Herbert Diess vyhlásil, že si najmú „agresívneho“ klimatického aktivistu, ktorý im pomôže urýchliť presadzovanie vlastných environmentálnych politík.

Ako sa hovorí, všetko zlé, je na niečo dobré, pričom „škandál Dieselgate“ napokon priniesol z časti „kajúcnické“  plány koncernu Volkswagen v oblasti elektromobility. Hlavným dôvodom transformácie nemeckého giganta však zrejme budú prísne európske emisné normy, ktorých neplnenie znamená obrovské finančné sankcie.

Každopádne, VW Group sa snaží prezentovať ako ťahúň o oblasti elektromobility a environmentálnych politík. Podľa Herberta Diessa však veľkosť ich organizácie neumožňuje implementovať všetky ich súvisiace nápady dostatočne rýchlo, povedal pre Financial Times (via ArsTechnica).

A s tým im má pomôcť vlastný „klimatický aktivista“, ktorý bude mať priamy „prístup“ k najvyššiemu šéfovi aj top-manažmentu, pričom sa od neho bude vyžadovať „agresívne“ napĺňanie klimatických politík.

Opatrenia, plány a stratégie

Podľa Diessa majú v rámci svojej organizácie už vybudované súvisiace riadiace tímy v rámci oddelení stratégie, komunikácie a mnohých iných. Potrebujú však ďalšiu podporu z vnútra. Po Dieselgate vytvoril VW „Radu pre trvalú udržateľnosť“, ktorej členom je aj bývalá šéfka Americkej agentúry pre ochranu životného prostredia Margo Oge či bývalá komisárka EÚ pre klímu Connie Hedegaard.

Podľa aktuálnej stratégie, koncern VW investuje do oblasti elektromobility 33 miliárd €, z čoho pôjde až 11 miliárd na značku Volkswagen. Do roku 2023 chce pritom vyrobiť 1 milión elektromobilov a do roku 2025 1,5 milióna  vozidiel tohto druhu.

V rámci dlhodobých plánov do roku 2029 chce Volkswagen Group uviesť na trh celkovo 135 elektrifikovaných modelov. Z toho má byť 75 plne elektrických a 60 hybridných. V pláne má vyrobiť celkovo 26 miliónov elektromobilov a 6 miliónov hybridov.

Šéf pre stratégiu značky Volkswagen, Michael Jost, koncom roka 2018 vyhlásil, že jeho kolegovia pracujú na poslednej generácii platformy, ktorá nie je určená pre vozidlá s CO2 neutralitou. Jej príchod na trh v roku 2026 má v rámci VW ukončiť vývoj naftových a benzínových motorov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje ďalšie elektromobily. Onedlho predstaví sériové SUV „ID.4“
VW zavádza úplne nový predajný model pre elektromobily ID
Nové dízle emitujú pre zákon „neviditeľné“ rakovinotvorné častice

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Samé keci už to vidím ako wv bude celé elektrické len chcú vedciu hodnotu na burze a to z kecami o elektro ich vystrelí do vesmiru

  2. Mohli by si jednoducho podeliť trh svojimi početnými značkami, napokon ako to už majú a zredukovať nezmyselný počet vyrábaných modelov, ktorými zaplavujú trh, zozložiťujú si výrobu, čo ju zároveň musí predražovať a tým celkovo odďaľovať prechod na EV, ktorých logika je pravý opak tohto všetkého.
    Teda jednoduché, prehľadné cenníky, objednávka cez net, bez potreby vyjednávania ceny u dealera ako niekde v Izraeli (bežne sa dá vyjednat aj 30-40% zľavy….)
    ďalej autá určené na sharing, a hlavne postupné zmyvanie tohto nezmyslu, alebo priam fenoménu, ktorým je zvyšovanie výkonu a zväčšovanie osobných áut, ktorý možno zdvíha zopár jedincom sebavedomie, ale s dlhodobého hľadiska je neudržateľný a podľa môjho názoru priam anti-ekologický.
    Navyše som si istý, že min. 60% ľudí nerieši výkon auta, ani nelipne extrémne na nejakom dizajne a nepotrebuje sa tým chváliť, ako škôlkar.
    Milujem autá, rýchlosť aj dizajn, ale toto, čo sa tu rozmohlo – že jedno auto musí mať aspoň 3 názvy pod 3. rôznymi značkami a 15 druhov motorov nemá už s konkurenciou a slobodou trhu nič spoločné.

    • Už som to tu písal, aj do tých stredne veľkých elektromobilov napchajú toľko asistentov, aj cez 20 a potom je tá cena cez 40-50 tisíc a to je pre masy motoristov nezaplatiteľné. Ako povedal včera v televízii jeden nemecký ekonóm, bolo by dobre tých 1,11 bilióna eur, ktoré hodlá napumpovať do ekonomiky európska centrálna banka na podporu firiem postihnutých koronavírusom, využiť na prestavbu ekonomiky na CO2 neutrálnu. Nemá zmysel obnovovať staré škodlivé výroby, radšej to postaviť od základu ako klímu šetriace. Napríklad aj rozbehnúť výrobu e-mobilov a nabíjačiek vo veľkom. A mohli by v Nemecku obnoviť atómové elektrárne, namiesto toho, aby dovážali prúd z Poľských a Českých uhoľných elektrární, ktoré zamorujú ovzdušie celej Európy.

Pridajte komentár